Inlägg från: Anonym (Roadrage) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Roadrage)

    Varför köra tätt in på??

    Lillygirl skrev 2022-08-02 16:44:06 följande:

    Instämmer fullkomligt i din irritation, bland allt man kan störa sig i bland trafiken är nog sniffarna de värsta, så gott luktar min bakdel faktiskt inte! 

    Jag är dock snäppet värre, för jag är den bitska och irriterande lilla jäveln som inte ökar hastigheten eller går undan, de som dessutom har mage att blinka åt mig sänker jag hastigheten för sen njuter jag av att blockera deras framfart den närmsta minuten. Ja, jag är väl egentligen minst lika irriterande, men något måste jag göra för att motverka deras vidriga beteende. 

    Kan tilläggas att jag hatar dem extra då de har orsakat ett krock för mig en gång, körde rakt in i en älg då jag inte kunde bromsa i tid pga den j*vla lastbilen som låg en halvmeter bakom mig, och smet från platsen sen. 


    Är det tunga lastbilar som ligger nära brukar jag sänka hastigheten rejält. Det har även hänt att jag -när det blivit tvåfiligt och lasbilen försökt köra om- ökat hastigheten så att lastbilen inte tagit sig förbi. Sen när det blivit enkelfiligt igen så har jag sänkt hastigheten rejält så att lastbilen blivit tvungen att köra 60 istället för 80. Har jag ingen tid att passa kan jag ta omvägar för att göra det jag kan för att försinka lastbilen. Riktigt rolig hobby faktiskt. Jag tror dock inte att lastbilschaufförerna förstår poängen, så de fortsätter med sin vårdslösa körning, precis som jag.
Svar på tråden Varför köra tätt in på??