Inlägg från: Kitty32 |Visa alla inlägg
  • Kitty32

    Är studentlivet värt det?

    Hur stort är egentligen studentlivet? Jag ska börja studera på heltid under 3år och fick sån jävla ångest över hur mkt events o grejer som planeras. Förstår att det är frivilligt men har svårt att inte tänka jag går miste om något. 

    Tänker det viktigaste är att dyka upp på introduktionen då alla kommer vara nya? Känns mest läskigt om man inte skulle hitta någon att vara med i grupparbeten osv. 

    Hur var er studenttid? (Jag bor i en storstad med ett bra liv med lägenhet och extrajobb). 

    Känns på något sätt fult att ha inställningen, jag går dit för att plugga o prata med dom jag klickar i klassen med, inte mer.

  • Svar på tråden Är studentlivet värt det?
  • Kitty32

    Tack skönt att höra! För mig känns det inte riktigt bekvämt att anmäla sig till massa aktiviteter första veckan innan jag fått intryck om kursarna. Därför går jag på insparksdagen tänker jag, skulle man klicka med någon/några så är det ju bara positivt och de kanske peppar en att hänga med på senare aktiviteter.

    Tror mycket av det här grundar sig i att jag var så himla utfryst i högstadiet och sällan hade någon att vara med. Hoppas/tror att det är enklare att connecta med vuxna människor där man faktiskt kan hänga trots större olikheter...:/

Svar på tråden Är studentlivet värt det?