Inlägg från: Anonym (3 på 3,5 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (3 på 3,5 år)

    Brutal trötthet

    Hej,
    mina tre äldsta är det 3,5 år mellan. Nummer 2 kom 15 Mån efter nummer ett och sedan kom barn nummer 3 drygt 2 år senare.
    jag var oändligt trött och äktenskapet kraschade (så det är inte pepp) men däremot mådde jag sedan så pass mycket bättre att jag fick ett fjärde barn med min nya sambo när de stora var mellan 6 och 10. Nummer 4 har jag mest bara njutit av för de stora var så pass mycket större och tyckte det var superkul med ett litet syskon. Jag minns  det som att det vände när de var kring 3,5 och 6 år de tre stora.
    Håll i och håll ut!
    lycka  till 

  • Anonym (3 på 3,5 år)
    symer89 skrev 2022-11-01 20:09:34 följande:

    Åh nej! Det var ingen pepp 🙈 ska jag stå ut med denna trötthet i 2,5 år till! Får hoppas att det vänder lite innan dess. tråkigt att äktenskapet kraschade! Känner som tur är att äktenskapet känns starkare med trean. vi är verkligen ett team och kämpar tillsammans. 


    en 4a, heja dig!! Själv läste jag på om sterilisering idag, haha. Då blir man sövd, ypperligt tillfälle att få lite sömn 😂


    Åh?det var ju dumt! Menade inte att vara nedslående! Men det blev ju sakta bättre och bättre från att minsta var kring året om jag minns rätt. Iallafall mina har sovit sämst första året. Sedan när de börjar förskolan är det ju kämpigt med alla infektioner istället men det är jobbigt på ett annat sätt. 


    Det är värt det ändå. Jag brukar försöka tänka på alla de där små underbara ögonblicken med en liten liten människa som ropar mamma som att man är det absolut bästa på jorden eller den där lilla lilla handen i sin.  Jag tycker det är så mysigt med barn i alla åldrar även om vissa åldrar är mer utmanande än andra 😂
    nu är mina äldsta tonåringar och det är väldigt jobbigt på ett annat sätt. Men man får sova iallafall!

Svar på tråden Brutal trötthet