• Anonym (Nils)

    Är det otrohet eller är jag bara känslig?

    Hej jag skrev en hel roman innan detta och allt försvann och är borta. Känns nu hopplöst för jag har glömt allt jag skrev men försöker igen.

    Jag och min fru har varit tsm i 5 år och gifta i 2 år. Vi är lyckliga och har lagt all energi dessa åren till att göra det bästa av förhållandet med psykologer och familjerådgivning osv för att verkligen göra rätt från grunden.
    jag är introvert och hon är extrovert.
    Hon är 4 år äldre än mig. Jag är 27 år. Hon har gått igenom mer än mig och lärt sig mer


    Hon är duktig på precis allt ni kan föreställa er och är de något hon inte kan så lär hon sig det. Hon är duktig på de psykologiska och anatomiska.

    Till själva grejen jag skriver om.
    Vi har 2 nyblivna vänner (killar) sedan en vecka tillbaka. Vi går bra ihop med dem och det tar inte vår energi utan ger energi av att umgås. 
    Iaf. Nu i helgen så kom den ena vännen ner med sin bil som behöver fixas som vi ska göra. Så han behövde sova över från fredag till söndag. Allt har varit jätte trevlig och inga konstigheter.
    Sista kvällen så sitter jag med barnen i ett annat rum för att min fru och vännen talar om bilen med han som inte kunde hänga med. Så tiden går och efter ett bra tag kommer min fru och vill varna mig för att om jag kommer in i sovrummet ska jag inte bli chockad över att han ligger på mage i sängen utan tröja och hon masserar honom och "knäcker" honom som en naprapat gör. Och jag bara " okej.. Ja lycka till då" så hon gick och fortsatte göra detta och dem var borta i vårat sovrum i våran säng rätt länge. Dem kom ut senare och vi behövde sova för klockan var mycket så vi alla förberedde oss för natten. Iaf så brydde jag mig inte om detta alls i början när hon sa till mig då hon är väldigt inriktad på "naprapat" delen med muskler och att justera. Men fan nu i efterhand känns det jävligt fel alltså. Det blir bara värre och värre inom mig och jag kan inte stoppa det. Jag vet att det bara handlade om att hon ville vara snäll och hjälpa till för han hade ont i ryggen men ändå det är väl inget man normalt sätt gör? Eller?
    Jag är så fruktansvärt kluven. Vågar inte prata om det för jag sa ju okej och jag vet vad som hände. Hur ska jag ta mig till? Är jag bara känslig eller va det en sagt otrohet trots att jag visste vad som hände. Jag kan dock tilllägga att jag inte visste att det var i våran säng och utan tröja när hon kom och sa till mig utan det fick jag veta senare så jag skrev fel där uppe man har ingen energi att skriva om den delen.


    Vad fan gör jag..

  • Svar på tråden Är det otrohet eller är jag bara känslig?
  • Ascendere
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-05 22:21:07 följande:
    Är det otrohet eller är jag bara känslig?

     


    Du får väl prata med henne om att du uppskattar om hon ger behandlingar inte i ert sovrum
  • Anonym (Nils)
    Ascendere skrev 2023-03-05 22:47:16 följande:
    Du får väl prata med henne om att du uppskattar om hon ger behandlingar inte i ert sovrum
    Det var en enkel och tydlig lösning som jag håller med om. Jag ska prata med henne om händelsen.
  • Anonym (Nils)
    Anonym (oj) skrev 2023-03-05 22:25:16 följande:

    Du är för känslig.


    Jag hoppades ändå på det. Blir att jobba på detta. Tack för input👍
  • Anonym (Mannen)

    Hon ville säkert bara göra killen en tjänst. Det kan göra fruktansvärt ont. Jag har själv ryggproblem. Även om det bara gör lite ont så kan det vara jobbigt gå runt så hela dagarna.


    Det viktiga är om det är något annat mellan dom. Att de ses själva och hon inte är öppen med det eller att de gör parliknande saker när de är tillsammans.


    Men jag tycker att hon skulle ha berättat och frågat dig innan hon gjorde det. Sen förstår jag att det inte alltid blir så.


    Men det allra viktigaste är att prata om det.

  • Dwarf

    Åh, det låter lite konstigt och misstänksamt tror jag, så jag skulle börja snoka henne om jag hade dig för att bli säker ja eller ej (inte så bra, det vet jag) men det är bättre att fråga rakt om du vågar

  • Anonym (No)

    Nej du är inte känslig. Många här på FL är gränslösa när det kommer till förhållanden.

    Om du känner att detta inte är okej så är det inte okej! 

    Förstår inte hur din partner kan tycka att det är lämpligt att vara i erat sovrum och massera/knäcka en halvnaken man.. herregud alltså..  noll respekt och noll gränser...

  • Anonym (Kim)

    Du är känslig och överanalyserar. Lite märkligt att efter så kort bekantskap göra något så gränslöst som att ge massage/behandling i er säng. Uselt av dem båda två. Det där har kunnat ske på vardagsrumsgolvet med full insyn av er andra. Var rak mot henne och säg att du inte tyckte det var ok och inte vill att det händer igen. Fråga också hur hon tänkte. Om det var en bra idé att göra så? 


    Varför sa du inget när hon kom ner för att berätta Mer än ok och lycka till. Jäkligt knepigt det också. 

  • Anonym (Kluven)

    Du är överkänslig. Hade du sagt samma sagt om hon hade haft detta som jobb? Det är i vilket fall inte otrohet. Sedan kan man fundera på hennes motiv, det här är killar ni nyss lärt känna och utifrån det skulle jag ändå undra om hon inte är attraherad av killen, annars känns det inte som att man erbjuder en sådan tjänst så snabbt in i bekantskapen, dessutom utan tröja på.

  • Anonym (Sad)

    Har aldrig träffat på en naprapat som håller på o jobbar i en mjuk säng, var du "förbjuden" att gå in i sovrummet?
    Sov killen över hos ee, kanske i dubbelsängen, var väl mjukare att ligga i än en soffa eller tältsäng

  • Anonym (prata ut)

    Om jag vore du skulle jag ta upp detta med henne. Det är inget fel i att känna som du gör. Litar du på din fru, bör du lita på svaret hon ger dig om du tar upp att det i efterhand kändes fel. Har hon inget behov av att massera andra män jämnt och ständigt bör hon inte ha några problem med att du inte vill att hon gör det igen.

  • Anonym (nej)

    Tycker inte du är överkänslig, man erbjuder sig inte att massera inte en halvnaken nyfunnen vän i sovrumssängen en lördag kväll, bara för att vara snäll när denne har ont i ryggen. Alltför mycket tvetydigt i den situationen. Kanske inte otrohet i sig själv men onekligen ett tecken på gränslöshet som förr eller senare kommer att leda därtill.

    Tycker heller inte att man skall hålla på med naprapat behandlingar av ryggont, om man bara lärt sig det genom youtube.

  • Anonym (50 ish)

    Tycker att allt låter gränslöst. Förlåt men vem bjuder hem nån som man känt i en vecka. Ni har ju barn hemma. Hallå ni är vuxna och inte tonåringar. Ni tillsammans är gränslösa. Sen måste jag säga att du TS ska sluta att  nedvärdera dig själv. Du pratar om din fru som hon är nån gud. Jättefint absolut. Men du då? Vad tycker du? Vad känner du i det hela?
    Det är gränslöst och väldigt kränkande att gå in till ert sovrum. Låter dessutom så omoget. Som att hon vill provocera  


    Annat är det ju om kontakten med dessa män skulle vara av sexuell karaktär. aDu säger att hon är extrovert. Men glömde hon att när man är vuxen har man faktiskt ett ansvar. 
    Så ja, hon är gränslös. PRATA om det med henne. 

  • Anonym (TS)

    Nej, det där var konstigt gjort av henne. Inte nödvändigtvis otrohet men gränsöverskridande. På ett påtagligt obehagligt sätt.

  • Anonym (nja)

    Jag tycker inte det är nån jättegrej men visst, lite märkligt och värt att ta upp.
    Fundera på hur hon hade reagerat om det var tvärtom?

    En kvinnlig bekant, i er gemensamma säng, som tar av sig på överkroppen och du ger henne ryggmassage. Skulle sambon tycka det var helt normalt och lugnt?


    Så, nej, kanske inte otrohet men gränslöst och något att reagera mot och prata om

Svar på tråden Är det otrohet eller är jag bara känslig?