Inlägg från: Anonym (En vän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En vän)

    3 missfall, någon som varit med om samma?

    Hej! 


    Lider med dig/er! 


    En vän till mig genomgick en ivf process där dom hade fått ut 10st ägg. Hon fick flera missfall..någon av dessa va i v 13. När de satte in de sista ägget gick de till en akupunktur och det tog sig! Kort efter att hon fick sin son blev hon gravid naturligt (ej planerat). Är så glad för hennes skull men lider även för de hon gått igenom. Hemskt men samtidigt sån otrolig historia!
    Jag trodde att Ivf var gratis fram tills man födde ett barn? Har du kvar ägg i frysen? 
    Hoppas det löser sig för er inom kort! 


     

  • Anonym (En vän)

    Jag och min sambo hade också det svårt att bli gravida men inte i närheten som de va för min vän. 


    Vet känslan av att alla andra lyckas så fort och man blir ledsen när man får höra att någon är gravid eller ser små bebisar (och jag fick även skuldkänslor av att bli ledsen). 


    Vi genomgick en ivf och lyckades få barn på första insättningen! Så glad och lyckligt lottad då många har svårt trots hjälp.
    Ett förslag kan vara att påbörja ivf och försöka bli gravida naturligt under tiden kanske? 
    Minns precis en kollega till mig vars fru också fick en del missfall (utan förklaring) och fick sin dotter via ivf. 

Svar på tråden 3 missfall, någon som varit med om samma?