Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

    Boendestöd är idiot

    Ja, du har tyvärr gått över gränsen för er professionella kontakt när du söker upp henne privat. Hon tycker antagligen att det känns obehagligt eller påträngande.

  • Mortiscia80
    USA111 skrev 2023-07-18 10:21:18 följande:

    De gjorde om ens lägenhet med till träningslägenhet efter att jag sagt till min LSS att jag ville bo i usa. Det sa iof en att jag ej inte fick säga men vad spelar det för roll. Drömma får man väl? Nej tydligen inte!!! Men min boendestöd säger jag ej ska ha såna höga krav på lägenhet. Idiot. Bor man fint vill man fortfarande bo fint!!!! Inte flytta från Djursholm till Botkyrka. Eller från Bel air till compton!


    Du får väl vara nöjd med det du får?
    USA111 skrev 2023-07-18 10:16:10 följande:
    Behöver ingen hjälp............. Jag behöver nån att spela med och snacka problem med
    Mortiscia80 skrev 2023-07-18 09:47:08 följande:

    Ja, du har tyvärr gått över gränsen för er professionella kontakt när du söker upp henne privat. Hon tycker antagligen att det känns obehagligt eller påträngande.


    Det var på hennes jobb telefon faktisk när hon varl edig fick väl läsa det när hon sen jobbad
    Oavsett vilken telefon du skickade till så har du gått över gränsen. Om du inte behöver boendestöd så avsäg dig det då? Men om kommunen kräver det har du nog inget val.

    En boendestödjare är ingen kompis som du ska prata problem med, hen ska hjälpa dig i vardagen med att sköta hemmet, gå ärenden tillsammans osv. Nyckelordet är STÖD, de ska alltså inte göra detta åt dig utan stötta dig i att klara detta själv.
  • Mortiscia80
    USA111 skrev 2023-07-18 13:22:56 följande:
    ja men jag behöver ej boendestöd ha ha ha ha ha ha
    Vad var det som var så roligt? Om det ingår i lägenheten oavsett om du behöver det eller inte så får du bara ta det som det är, eller hur? När personen har gått hem för dagen ska ni inte ha med varandra att göra, då blir det bäst för alla.
  • Mortiscia80
    USA111 skrev 2023-07-18 19:48:22 följande:
    Frågat efter kontaktperson men det fick jag bara 2 ggr i veckan vill ha med varje gång är ute på saker 8 ggr ibland per månad
    Två ggr i veckan blir åtta ggr på en månad. Tackade du ja då? Det är väl bättre än ingenting.
  • Mortiscia80
    USA111 skrev 2023-07-18 19:50:04 följande:

    Sökte om det men vet ej hur det blev fick bar 2 ggr i månaden ville ha 4 till mer.


    Annonsera privat och hyr en s.k. sällskapsdam då? Eller skaffa dig bekanta som du kan åka iväg med på roligheter? Finns säkert någon lokal Fb-grupp där du kan hitta människor som vill följa med.
Svar på tråden Boendestöd är idiot