Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

    Vart har alla experter tagit vägen?

    Jag är med dig, jag tycker inte man får bra hjälp nånstans nu för tiden! Om man frågar efter nåt i en butik så ser de ut som fågelholkar. Om man ringer en kundtjänst så måste man dubbelkolla att de verkligen gjort det man kommit överens om, typ avslutat en försäkring, för det är fasen inte säkert! Det är så mycket snack men lite verkstad överallt!
    Just vården, man kan gå till 3 läkare och få tre olika svar, känns som de bara gissar! Samma med veterinärer! På apoteket kan de ingenting om man frågar om vilka läkemedel man kan kombinera eller vad som funkar mot pollenallergi. Bara rena gissningar!

  • Anonym (S)
    Anonym (Mcnf) skrev 2023-07-21 20:16:13 följande:

    Jag har gått med yrsel, panikattacker och stresskänsla i 16 år och sagt att något är fel. Gått till läkaren med papper på en lista med symtom, som tydde på besvär med sköldkörteln. Kom dit och läkaren i princip skrattade åt mig och sa att jag har inga problem med den, jag har ångest. 


    Det var den. 


    Haha, jag hade också "ångest" och även "Asperger" enligt journalen, och "Då kan man ju vara lite extra känslig!". Vad jag verkligen hade var, nu ska vi se.... Urinblåsan var infekterad. Ena njuten var infekterad. Urinvägsinfektion. En sten som satt i urinledaren. Och i och med alla infektioner så var jag på god väg in i sepsis.
    "Ånget" och "psykiska problem".... Jaa, så kunde det ju också varit...?
    Har man en diagnos och tidigare haft psykiska besvär så ska det mycket till för att de ska undersöka saken vidare! Skulle kunna bruta ett ben och det berodde på psyket! I mitt fall hade jag sån tur att jag faktiskt hade lite feber ihop med att jag kände mig kymig i magen, så de i alla fall slösade några prover och en DT-röntgen på mig!
  • Anonym (S)

    Fast det är ju inte bara vården.
    Har även varit hos tveksamma veterinärer! "Det kan inte jag veta, vad tror du??". 
    Skulle kastrera en kanin och veterinären frågar MIG om saker?? "Jaha, din förra kanin dog vid kastreringen, är just denna ras extra känslig eller??". "Ska den där saken verkligen vara i buren??" (hans favoritleksak, en boll av äpplekvistar med hö inuti som jag ville att han skulle ha när han vaknade). Alltså det är ju inte JAG som pluggat i 100 år????

Svar på tråden Vart har alla experter tagit vägen?