Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

    Nidblödning?

    Tempar du dig för att detektera ägglossning? Jag ser att du skriver att mensen kommit igång, men med tanke på att den inte kan vara sen annat än vid graviditet hade du antingen senare ägglossning än du tror, alternativt att det är ett missfall/kemisk graviditet. 🥰

  • svansmamman
    Brunett89 skrev 2023-08-09 15:15:04 följande:

    Jo men jag tempar mig me NC appen 🥰 ja de kan va nått sånt. I så fall är de vårar 3 för ja ha haft just precis så här 2 ggr tidigare 😔 skulle va jätte tråkigt om de är aå att just vi inte kan få barn tillsammans. Men då få vi ta de därifrån 😊 vi har påbörjat en utredning hos livio så få vi se va dom säger.


    Jag förstår hur du menar, jag hade själv tre missfall/MA innan vi blev gravida med sonen. Såhär i efterhand kan jag dock se det på ett annat sätt, att det är positivt att veta att kroppen kan bli gravid - även om det inte går hela vägen. Så skulle det vara ett missfall/MA behöver det absolut inte tyda på att ni inte kan få barn tillsammans, tvärtom! Med tanke på att du tempar och verkar ha koll på ägglossningen och din cykel låter det troligt att det är ett missfall/kemisk graviditet. Men som sagt var, även om jag förstår att tanken på det är jobbig är det inte kört för er för det. Se bara på oss. Tre missfall/MA, därefter en fullgången graviditet som resulterade i sonen (som föddes juni 2022). Nu är jag oplanerat gravid igen och är i vecka 18. Lite komiskt att vi var tvungna att gå igenom alla missfallen innan vi fick en bebis förra gången, när vi längtade och längtade, medan nu kastar livet en "hoppsan" i famnen på oss utan att vi ens ansträngt oss. Livet är bra underligt! 

    Jag tänker på dig och hoppas att ni får bra hjälp av Livio! Hjärta
  • svansmamman
    Brunett89 skrev 2023-08-09 16:27:46 följande:
    Åh men grattis till nr 2 🥰 då hoppas jag att vi också kan lyckas även om de är 2-3 MA på 2 år så kanske äggen kan befruktas ändå! Du ger mig jätte mycket hopp! Jag ha mest slutat tänka på de eftersom jag vet att vi kommer få hjälp, och skulle de mot alla odds funka i samma veva så är vi lyckliga för de ❤️ 

    Tack snälla! 🥺❤️ Jag blir glad att jag kan bringa lite hopp. Jag minns själv hur mycket jag spekulerade när vi fick missfall på missfall, hur jag såg framför mig att vi skulle vara ett par som bara fick en massa missfall och aldrig en fullång graviditet. Jag kände då att jag hellre aldrig skulle plussa, förens det skulle hålla på riktigt, än att få plus som man aldrig kunde lita på. Men det är nog jobbigt på olika sätt. Såhär i efterhand kan jag ändå se missfallen som ett tecken på att vi faktiskt funkade, om än kombinationen inte passade just då. 


    Jag är helt övertygad om att ni kommer stå där med ett litet knyte snart, jag hejar på er! ❤️❤️

Svar på tråden Nidblödning?