• Anonym (Anden)

    Känner mig pressad att ha sex

    Jag och min sambo sedan 4 år tillbaks har med tiden fått allt sämre sexliv. Det beror till största del på min icke existerande lust. För snart 3 år sedan började jag äta antidepressiva vilket gjorde att förmågan att få orgasm försvann typ helt och därmed lusten också. Sen blev jag gravid en tid senare. Under hela graviditeten ?ställde jag upp? på sex för ville inte vara ?den gravida, trötta och tråkiga sambon som aldrig vill ligga?. Efter att sonen föddes för snart 1 år sedan har vi haft sex på mitt initiativ Max 5 ggr. Resterande gånger är det på sambons initiativ där jag ca 8/10 gånger ?ställt upp?. Oftast känns det okej efteråt men ofta ganska stark ovilja precis innan. När jag tar upp detta med sambon blir han stött och lite sur. Varannan vecka har vi utöver vårt gemensamma barn även 2 barn sen tidigare förhållande boende här och min hjärna går på högvarv konstant vilket inte är positivt för lusten direkt.. Jag tycker det som småbarnsförälder är rimligt att ha sex ca 2-3 ggr/månad medan sambon vill ca 3 ggr/vecka. Hjälp! Är så rädd att han tröttnar.

  • Svar på tråden Känner mig pressad att ha sex
  • Anonym (jag)

    Jag är man med barn. Separerad.

    Jag tycker du är schysst som "ställer upp" på sex fastän du inte inledningsvis gillar det. All heder. Jag kan tänka mig en del tycker du gör för mycket men det låter som att du väljer mellan pest eller kolera och du väljer den vägen för att stilla hungern hos din man. När du tar upp det med honom så hör han väl nån form av kritik mot hans manlighet. Därför blir han sur och stött.
    För egen del tycker jag att man som partner (han i detta fall) får acceptera att det ibland inte är en dans på rosor (och han får tåla ett nej) och man gör så gott man kan. Det blir bättre. 
    Om du tar den diskussionen med honom, hur skulle han reagera då? Jag menar, kanske inte prata om sexet utan istället prata om måendet.

    2-3 ggr i månaden är helt ok tycker jag. Alla är vi olika och för min del hade det räckt bra. Han vill oftare. Kan han inte dra en handtrall? 

  • Meddelande borttaget
  • vuxenman22

    Utveckla sexet går saker spännande . Testa analt eller saker ni inte är vana . Se till att ni kommer ordentligt

  • Ascendere
    vuxenman22 skrev 2023-08-14 00:48:24 följande:

    Utveckla sexet går saker spännande . Testa analt eller saker ni inte är vana . Se till att ni kommer ordentligt


    vill hon inta ha vanligt sex lär hon inte vilja ha den i rumpan heller. 

  • Anonym (kvinna)
    vuxenman22 skrev 2023-08-14 00:48:24 följande:

    Utveckla sexet går saker spännande . Testa analt eller saker ni inte är vana . Se till att ni kommer ordentligt


    Du är ju rolig.

    Om inget intresse har funnits för det sedan urminnes tider- hur ska man få till det nu då?

    Min partner har på 20+ år inte ens pillat där, det är inte hans intresse. Jag köpte en plug och hade och okej, det fick kanske lite extra studs i sexet, men han har inte ens rört vid den.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Samma) skrev 2023-08-13 23:45:22 följande:
    Varför talar du med dig själv? Så tydligt att du är samma person som ts. 
    Lås källardörren så inte rumpskäggen sprider sig. 
    Haha. Tänk att nu har du faktiskt fel.   Hon är hon. Jag är jag. Två olika personer.
  • Anonym (T)

    Men nej nej nej, ha INTE sex om du inte till 100% vill det!

Svar på tråden Känner mig pressad att ha sex