• Rosen3

    När fick ni 3+ på digitalt gravtest?

    Hej!

    Jag är gravid i ca vecka 5+5. Teststickor som jag tagit har ökat bra men när jag har tagit ett digitalt test så vill det inte öka till 3+ än. Börjar bli orolig att det är missfall på g (har flera i bagaget). 


    När fick ni 3+ på era digitala test? Finns det några lyckohistorier där det gått bra fast det slagit om sent? :)

  • Svar på tråden När fick ni 3+ på digitalt gravtest?
  • Anonym (Hanna)

    Jag fick 3+ när jag var i vecka 6+1. Fick en frisk flicka 🥰 Oroa dig inte, är mitt råd. Lägg inte för mycket energi på dom där testerna!

    Tror du kommer få 3+ om någon dag. ❤️ 

  • Anonym (Hanna)

    Glöm inte att enbart testa med Clearblue veckoindikator på morgonurin, annars stämmer de inte (om man läser deras instruktion).

  • svansmamman

    Nu senast var jag i vecka 5(4+6) när jag fick 3+, förra gången i vecka 5(4+2). När slog testet om från 1-2 veckor till 2-3 för dig?


    För mig har sena omslag inneburit missfall/MA (fem graviditeter varav tre missfall/MA). Eller rättare sagt har testerna aldrig nått 3+. När 10 dagar passerat från att jag fått 2-3 veckor har jag ställt in mig på att det varit kört, vilket det varit. Jag testade dock aldrig med vanliga stickor, så jag vet inte hur en eventuell ökning såg ut då eller ej. 

    Jag håller tummarna för att du inte går mina erfarenheter till mötes! ❤️

  • Rosen3
    Anonym (Hanna) skrev 2023-08-16 19:44:50 följande:

    Jag fick 3+ när jag var i vecka 6+1. Fick en frisk flicka 🥰 Oroa dig inte, är mitt råd. Lägg inte för mycket energi på dom där testerna!

    Tror du kommer få 3+ om någon dag. ❤️ 


    Detta gav mig lite hopp! Tack :) Vi får se vart detta slutar :)
  • Anonym (Hanna)
    svansmamman skrev 2023-08-16 20:09:25 följande:

    Nu senast var jag i vecka 5(4+6) när jag fick 3+, förra gången i vecka 5(4+2). När slog testet om från 1-2 veckor till 2-3 för dig?


    För mig har sena omslag inneburit missfall/MA (fem graviditeter varav tre missfall/MA). Eller rättare sagt har testerna aldrig nått 3+. När 10 dagar passerat från att jag fått 2-3 veckor har jag ställt in mig på att det varit kört, vilket det varit. Jag testade dock aldrig med vanliga stickor, så jag vet inte hur en eventuell ökning såg ut då eller ej. 

    Jag håller tummarna för att du inte går mina erfarenheter till mötes! ❤️


     


    Är inte det väldigt tidigt för testet att slå om till 3+? I så fall var du enbart i vecka 1+2 när du hade ÄL? Men det beror förstås på din menscykel också 🥰 Själv fick jag 3+ när jag var i vecka 6+1 och fick en frisk flicka. 

  • svansmamman
    Anonym (Hanna) skrev 2023-08-16 20:26:59 följande:

     


    Är inte det väldigt tidigt för testet att slå om till 3+? I så fall var du enbart i vecka 1+2 när du hade ÄL? Men det beror förstås på din menscykel också 🥰 Själv fick jag 3+ när jag var i vecka 6+1 och fick en frisk flicka. 


    Min cykel är 24 dagar, så denna gång fick jag exempelvis 3+ exakt på dagen tre veckor efter äl. Så nej det är inte tidigt. Jag tror snarare det är i senaste laget att få 3+ först i vecka 7, än vad det är tidigt att få det i vecka 5. Men bevisligen kan man få friska barn i vilket fall, så testerna säger ju som sagt var inte allt. 🙈🥰
  • Anonym (Hanna)
    svansmamman skrev 2023-08-17 08:39:55 följande:
    Min cykel är 24 dagar, så denna gång fick jag exempelvis 3+ exakt på dagen tre veckor efter äl. Så nej det är inte tidigt. Jag tror snarare det är i senaste laget att få 3+ först i vecka 7, än vad det är tidigt att få det i vecka 5. Men bevisligen kan man få friska barn i vilket fall, så testerna säger ju som sagt var inte allt. 🙈🥰

     


    Aha! Det förklarar saken efter som du har ganska kort cykel 🥰👍🏼 Ja, men precis. Väldigt förvirrande generellt med dom där testen 😂

  • LFF

    När jag testade första gången, dvs när mensen var nästan en vecka sen.

  • LFF

    Glömde: 

    Har gjort så vid alla tre graviditeter och fått samma resultat. De två första gick åt skogen ändå vid v12 (liten sannolikt död v9). Den tredje gick hela vägen.

  • Rosen3

    Fick 3+ idag i vecka 6+0. Jag har tagit några stickor med men tycker dem går upp och ner i styrka. Men håller med, tror jag håller på att bli testgalen. Nu ska jag på VUL på måndag och då blir det förhoppningsvis svart på vitt. 

Svar på tråden När fick ni 3+ på digitalt gravtest?