• Gravid2o24

    Narcistisk partner?

    Jag har väl mer eller mindre haft ett stormigt förhållande, men vi har haft det otroligt bra en lång tid. Vi har distans förhållande, vi bor i olika länder pga av hans arbete. 
    Nu är det så att vi helt oplanerat blev gravida. I början ville han göra abort för att han tyckte vi var i ett ostabilt förhållande och att han tyckte jag var ostabil som äter setralin 25mg. (Jag jobbar som syrra och blev utbränd för 1 år sen. Därav att jag äter medicinen) min BM rekommenderade mig att fortsätta med setralinen så jah inte hamnar i någon dipp, förövrigt mår jag bra. Tillslut valde han att också behålla barnet med mig. För någon vecka sedan frågade jag honom om han kunde vara lite mera förstående och tröstande med mig, då jag har en extremt jobbig första trimester (kräks och mår illa konstant) han väljer då Att svara mig att jag är självisk och att jah får honom att känna sig som han gör allt fel, och diskussionen börja. Mina hormoner gick i taket. Hur som, så har jag senaste dagarna försökt prata med honom men han väljer att ignorera mig eller svara stramt. Nu när jah försökte prata med honom så förklarar han bara hur självisk jag är och hur allt handlar om graviditeten. Att jag har ingen bortförklaringar att bli arg på honom, att ingen kan ha det beteendet mot honom, gravid eller inte.
    Är det jag som är känslig och gör fel, eller är han rena grisen? Vad ska jag göra😢 

  • Svar på tråden Narcistisk partner?
  • sportiva

    Det låter som att du har haft en svår diskussion med din partner och att dina hormoner har påverkat dig. Det kan vara viktigt att prata med din partner om hur du känner och försöka hitta sätt att stödja varandra under den här perioden. Kommunikation och förståelse är nyckeln till att hantera konflikter och bygga ett starkt förhållande.

    Att lösa detta kan vara en process som involverar att identifiera och hantera känslor, kommunicera öppet med din partner och kanske även söka professionell hjälp från en terapeut eller psykolog. Det är viktigt att vara ärlig med dig själv och din partner, och att arbeta tillsammans för att hitta lösningar och stärka ert förhållande.

  • Gravid2o24

    Jag bad honom ringa mig idag, men han säger åt mig att inte bestämma över honom när han ska ringa eller inte. Jag har försökt lyssna på honom och hans känslor, eftersom han bara vill skriva till mig och inte ringa så är det svårt att ha en dialog. Jag berättade ganska direkt för honom att jag var ledsen över att Jag blev så arg, men han tycker bara att Jag ursäktar mig i onödan. Har försökt få honom att gå i samtal med mig, men då säger han bara att Jag kan gå, och att han inte behöver. 

  • sportiva

    Jag förstår vad du menar. Mobiltelefoner kan ibland ta mycket tid och uppmärksamhet, vilket kan påverka det naturliga sociala livet. Det kan vara bra att hitta en balans och sätta gränser för mobilanvändningen för att kunna njuta av både det digitala och det verkliga sociala livet.

  • Anonym (L)

    Av det du beskriver så låter han inte som en narcissist. Kan folk snälla sluta sätta diagnoser och prata om narcissism så fort någon beter sig på ett sätt man inte tycker om? Det betyder inte att man är narcissist för det. De flesta är inte narcissister. 

  • Ascendere
    sportiva skrev 2023-10-05 14:13:15 följande:

    Det låter som att du har haft en svår diskussion med din partner och att dina hormoner har påverkat dig. Det kan vara viktigt att prata med din partner om hur du känner och försöka hitta sätt att stödja varandra under den här perioden. Kommunikation och förståelse är nyckeln till att hantera konflikter och bygga ett starkt förhållande.

    Att lösa detta kan vara en process som involverar att identifiera och hantera känslor, kommunicera öppet med din partner och kanske även söka professionell hjälp från en terapeut eller psykolog. Det är viktigt att vara ärlig med dig själv och din partner, och att arbeta tillsammans för att hitta lösningar och stärka ert förhållande.


    Har du låtit ChatGPT skriva svaret åt dig? 
Svar på tråden Narcistisk partner?