Inlägg från: Anonym (Felfri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Felfri)

    Människor som kritiserar allt du gör

    och talar om för dig hur du ska göra, leva, se ut, vad tycker du om såna människor? Och är de själva perfekta, gör allt rätt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Människor som kritiserar allt du gör
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (--) skrev 2023-11-25 06:46:58 följande:

    Löjlig tråd. Man kan väl ge råd till folk utan att själv vara perfekt? Ingen är helk perfekt liksom. 


    Kritik mot mig som startade tråden alltså.
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Tröttsam) skrev 2023-11-25 07:10:12 följande:

    Kaffedraken, varför är du så otroligt känslig och tar så fruktansvärt illa upp av saker som andra säger (som kanske inte ens är illa menade), att du måste starta tråd efter tråd efter tråd om det? Du verkar se en stor del av omvärlden som fientligt inställd till dig. Är det inte dags att försöka ändra ditt synsätt lite, så att du kan släppa det du uppfattar som oförrätter och börja må bättre? Vore det inte trevligt att slippa känna att många är dumma mot dig, eller att i alla fall kunna skaka det av dig? Eller har du något konstigt behov av att tycka synd om dig själv och vältra dig i ditt eget elände?


    Jag vet inte varför jag är känslig. Ska alla tänka så om de tar illa upp av nåt som andra säger? I så fall är det ju fritt fram att behandla andra hur som helst. Tar man illa upp så är man känslig. Det är inte de som behandlar andra illa som gör fel.
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Tröttsam) skrev 2023-11-25 07:10:12 följande:

    Kaffedraken, varför är du så otroligt känslig och tar så fruktansvärt illa upp av saker som andra säger (som kanske inte ens är illa menade), 


    Exempel: flera klankar ner på din kropp och talar om för dig hur du ska vara för att andra ska vilja ha dig. Säger att det är avtändande om du var nervös när du skulle träffa nån ny, du skulle ha varit mer på, du måste vara självsäker. Det mesta du gjorde var fel.
    När andra säger så, då är det bara väl menat, ingen kritik, och de menade inte alls att vara negativa mot dig som person?
  • Anonym (Felfri)

    Jag blir provocerad av de som talar om hur jag ska vara och att allt jag gjorde var fel. Speciellt när man ser att männen de själva träffar var gulliga i deras ögon när de var blyga och nervösa. Varför var inte de männen avtändande?
    Och de som talar om för mig hur jag ska vara får själva vara nervösa. De får göra fel, och gör inte allt rätt hela tiden. Jag säger inte till dom att de borde ha varit på ett annat sätt, att de skulle ha gjort annorlunda, att det mesta de gjorde var fel.

  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Mano) skrev 2023-11-25 07:31:49 följande:
    Beror nästan helt på hur de är i övrigt.

    Det du nämner är en dålig egenskap. Men det är bara en av väldigt många faktorer i en persons personlighet.
    Ja, de har givetvis bra sidor också, men det är många som har svårt att hålla tyst och måste kritisera andra för minsta lilla, och vill tala om för andra hur man ska vara och se ut.
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Felfri) skrev 2023-11-25 07:34:30 följande:
    Ja, de har givetvis bra sidor också, men det är många som har svårt att hålla tyst och måste kritisera andra för minsta lilla, och vill tala om för andra hur man ska vara och se ut.
    Ni reagerar inte på sånt, blir inte förbannade eller sårade, om folk håller på så med er? Är man känslig om man tar illa upp av sånt som andra säger?
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Felfri) skrev 2023-11-25 07:37:31 följande:
    Ni reagerar inte på sånt, blir inte förbannade eller sårade, om folk håller på så med er? Är man känslig om man tar illa upp av sånt som andra säger?
    För jag har sett hur de själva reagerar. Flera av dom tål inget själva. Jag blir förvånad många gånger när de blir upprörda över nåt som jag tycker är en bagatell. Jag kanske ska säga det till dom, att de är känsliga?
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Släpp syster nu!) skrev 2023-11-25 07:59:24 följande:

    Visst är det du som har startat tråden, Kvinnor hyllas!
    Där du länkar till olika reportage där kvinnor hyllas för att dom vågar se naturliga ut, dvs inte färga grått hår osv, Bla Agneta Sjödin m fl.
    Länkarna visar kvinnor som är modiga och går emot alla krav som kvinnor kan ha på sitt utseende och dom hyllas för det.

    Men om det nu är du som startat den så är det så typiskt för dig.
    Du kritiserar kvinnor för vad dom gör dvs hyllar andra kvinnor som står upp för att dom åldras på ett naturligt sätt, du som minsann aldrig kritiserar någon, men jo du kritiserar ju kvinnor hela tiden
    Inte ens i sådan tråd som handlar om att kvinnor hyllar andra kvinnor är det ok för dig att dom gör det.
    Nej då ska det minsann heta, varför hyllas inte män, ingen hyllar dom och så vänds det emot kvinnor att dom utesluter män ifrån hyllningar.
    Reportagen som visar starka kvinnor vänds till att män inte får hyllningar av kvinnor. Att män inte hyllar män nej det kritiseras inte utan bara att kvinnor hyllar andra kvinnor och det hela blir att du tar illa upp, du och andra medelåldersmän blir inte sedda.
    I många trådar tar du illa upp och känner dig att det riktas mot dig fast du inte har något med syftet at göra.
    Du kan ju inte ta illa upp för att kvinnor hyllar andra kvinnor te x.
    DU kan inte kritisera det.
    Om du är extremt känslig och tar åt dig för minsta lilla är det inte alla andra som måste tassa på tå runt dig utan du måste lära dig att inte ta åt dig av allt, du missförstår saker folk skriver hela tiden.

    Ja du kan vara arg på din syrra för vad hon sagt men det är ju för din skull inte hennes då måste släppa det och gå vidare.
    Det är ju bara du som förlorar på att älta detta, hon gör ju inte det.
    Det bästa vore ju att du kunde visa henne att du inte längre tar åt dig vad hon säger och du gått vidare. 


    Nej, inte jag som gjort den tråden.

    Men jag kan bli provocerad av de som talar om för mig hur jag ska vara, att allt jag gör är fel, när de pratar om sina män som är såå bra. Han är lugn och fin, hon känner sig trygg med honom. Jag är också lugn och respekterar kvinnor, men det är inte bra. En man ska vara spännande, våga ta för sig, det ska vara lite action.
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Felfri) skrev 2023-11-25 08:15:48 följande:
    Nej, inte jag som gjort den tråden.

    Men jag kan bli provocerad av de som talar om för mig hur jag ska vara, att allt jag gör är fel, när de pratar om sina män som är såå bra. Han är lugn och fin, hon känner sig trygg med honom. Jag är också lugn och respekterar kvinnor, men det är inte bra. En man ska vara spännande, våga ta för sig, det ska vara lite action.
    Han får inte vara blyg eller nervös. Jo, deras män får vara det. Men inte jag.
    Han ska ha självförtroende och våga lite, kvinnor gillar att han tar första steget, kvinnor vill känna sig uppvaktade. Det här sa de trots att de visste att jag ofta tog första steget. Jag reste till andra städer några gånger för att träffa kvinnor. Jag försökte så gott jag kunde. Jag är lite försiktig av mig, inte så på, och det är tydligen ett minus för många kvinnor. Hon vill ju känna att han vill ha henne. Varför kan inte kvinnan lika gärna visa att hon vill ha honom? Varför anses man vara omanlig bara för att man tar det lugnt och inte försöker nåt direkt?
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Tröttsam) skrev 2023-11-25 08:21:58 följande:
    Men försök förstå vad jag menar här nu. Självklart är det inte ok att ge taskiga kommentarer om andras utseende osv. Men när en person tror att en stor del av omgivningen kritiserar honom och dessutom inte kan släppa detta, utan startar myriader av trådar om det på ett webbforum, då finns det goda skäl att anta att en stor del av problemet ligger hos honom. Du verkar inte alls må bra. Din självkänsla verkar väldigt låg, och du verkar tro att många i din omgivning är illasinnade. Jag kan inte svara för vartenda enskilt fall då du upplevt dig kritiserad av en kvinna. Men det är sannolikt att många av kvinnorna bara ville ge råd i all välmening. Detta är sannolikt både för att elaka människor inte alls är så vanliga som du tror, och för att det märks på det du skriver att du har väldigt lätt att ta illa upp av vad andra säger. Tycker du inte själv att något måste vara fel när en så stor del av ens vakna tid går åt till att tänka på hur elaka och orättvisa andra är?
    Jag är inte paranoid och tror att de flesta är ute efter mig. Jag pratar om de som faktiskt betett sig illa. Och ja, jag tycker att de gjorde det. Tycker inte jag är överkänslig som känner så. Det var onödigt av dom att säga vissa saker.
    Nej, jag mår inte bra.
    Jag är förbannad på de som kan säga vad som helst, som jag vet själva inte skulla gilla att höra samma. Men det är skillnad på folk. Bekvämt att säga att nån är känslig. Då kan man säga vad som helst. Man behöver inte ansvar för sitt beteende.
    Jag ser att du också försvarar kvinnorna, och antyder att det är jag som gör fel.
    .
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Felfri) skrev 2023-11-25 08:28:42 följande:
    Jag är inte paranoid och tror att de flesta är ute efter mig. Jag pratar om de som faktiskt betett sig illa. Och ja, jag tycker att de gjorde det. Tycker inte jag är överkänslig som känner så. Det var onödigt av dom att säga vissa saker.
    Nej, jag mår inte bra.
    Jag är förbannad på de som kan säga vad som helst, som jag vet själva inte skulla gilla att höra samma. Men det är skillnad på folk. Bekvämt att säga att nån är känslig. Då kan man säga vad som helst. Man behöver inte ansvar för sitt beteende.
    Jag ser att du också försvarar kvinnorna, och antyder att det är jag som gör fel.
    .
    Jag har aldrig sagt sånt till kvinnor som de sagt till mig. Jag har alltid varit schysst mot kvinnor. Inte klankat ner på deras utseende eller sagt att det mesta de gör är fel. Jag har inte ens kommenterat när kvinnor i min närhet träffat män som jag hade åsikter om. För jag kände att det inte angår mig. Hade känts fel för mig att lägga mig i. De har inga problem att tala om för mig alla fel som jag gör när jag träffar kvinnor, och att jag borde träffa nån annan. Det är ju tur att jag inte blivit tillsammans med en kvinna. Då hade det blivit ännu värre. Då skulle de verkligen ha anledning att lägga sig i.
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (Släpp syster nu!) skrev 2023-11-25 08:36:25 följande:
    Fast du kan ju inte ta åt dig när andra pratar om andra personer, du tar illa upp när en kvinna berättade om sin nya kärlek skrev du i en tråd, då kände du dig otillräcklig, Så kan du ju inte hålla på.
    Sen skriver du att kvinnor inte ska ta åt sig när män vill ha yngre kvinnor då, en man ska inte behöva tycka synd om en ensam kvinna.
    Det är alltid andra regler för dig beroende på vad tråden handlar om.
    Du skriver i trådar där det klagas på kvinnor och försvarar sig kvinnor säger du åt dom att låt oss män diskutera kvinnors dåliga beteenden, men när kvinnor pratar om snygga män  då ska dom tänka på att du sitter bredvid.

    Jag tror att din syster gjort att du tar åt dig av saker som inte handlar om dig.
    Du kan själv starta trådar där du frågar kvinnor om vilka män dom faller för eller vilka som tycker är snygga sen när dom svarar så säger du att kvinnor talar om för dig hur du ska vara och klagar på din kropp!
    Nej det är ju oftast aldrig riktat mot dig utan svar på frågor.

    Man undrar hur många förutom din mamma och syrra som verkligen kritiserat dig, för du tar upp saker som folk skriver i trådar, men om en kvinnor skriver vad hon gillar hos en man tar du det som kritik mot dig, så kan du ju inte hålla på.

    Det kan inte vara massor av kvinnor som kritiserar din kropp då du säger att du är normalbyggd, varit vältränad osv Varför skulle just du råka ut för så många kvinnor, nej det är för att du tror att kvinnor kritiserar just dig när dom tycker andra är snygga.
    Du skriver ofta att folk på nätet kritiserat dig kropp och utseende vilket ju inte går eftersom ingen vet hur du ser ut. Det bevisar att du tar åt dig av saker som inte är riktat mot dig.
    Du är extra känslig och det är jobbigt för dig men alla andra kan inte sluta göra och säga saker bara för att du är så känslig.
    Då menar jag inte din syrra som säger saker till dig men kvinnor kan ju inte sluta prata om sina män på ett positivt sätt för att du då tar illa upp och känner dig otillräcklig, världen kan inte ändra sig för att du är känslig, det måste du jobba på, ta hjälp för att komma över vad din syrra har sagt till dig, du kan ju inte fortsätta att älta det i alla år.
    Det blir jobbigt även för alla andra att höra om din syster och mamma om och om igen utan att du gör något åt det. 
    Börja med att förklara hur du känner nu när det inte var jag som gjorde den tråden. Du var ju säker, det var så typiskt för mig. Brukar jag kritisera kvinnors utseende här?
  • Anonym (Felfri)
    Anonym (M) skrev 2023-11-26 11:33:11 följande:
    Varför har du lagt tråden i sex & sånt?
    Går inte att göra en omröstning annars.
Svar på tråden Människor som kritiserar allt du gör