• Guldlocken31

    Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??

    Är det någon mer än jag som kämpar med biokemiska graviditeter?!
    Har plussat tidigt med clearblue 4-5 gånger, och inte en enda gång går graviditeten längre än till omkring BIM. Ibland någon dag över.
    Har genomgått en missfallsutredning som inte visar på någonting avvikande. Senast fick jag utskrivet trombyl + progesteron kapslar i hopp om att graviditet skulle stanna och fortskrida, enda som hände var att missfallet fördröjdes (troligtvis pga progesteronet) och jag började blöda i v. 5(4+2)? känner sådan sorg och uppgivenhet!! Tär på psyket att få missfall på missfall.. någon som varit med om liknande Som kan dela med sig?

  • Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??
  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2023-12-31 09:40:52 följande:
    Jag är 32, blir 33. 
    Jag känner ingen som haft upprepade missfall. Hur många missfall fick dina vänner? 

    Hur gammal är du? 
    Vet att det är en i gruppen som jag haft lite kontakt med och hon blivit gravid där nu och är över vecka 12. Hon hade haft 7 missfall. Hon tog prednisolon och då funkade det :) 
  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-31 10:19:38 följande:
    Vet att det är en i gruppen som jag haft lite kontakt med och hon blivit gravid där nu och är över vecka 12. Hon hade haft 7 missfall. Hon tog prednisolon och då funkade det :) 
    Coolt med en hemlig grupp xD 
    Jag har försökt googla på folk som har haft minst sju missfall. Men det är inte så många. Så tack att du skrev en hade sju missfall och nu är gravid. 

    Jag är på cd27 och väntar på ägglossning. Hade missfall början av december. Sist jag hade missfall i augusti kom ägglossningen på cd32. 
  • Siripiri
    Guldlocken31 skrev 2023-12-23 09:11:45 följande:
    Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??

    Är det någon mer än jag som kämpar med biokemiska graviditeter?!
    Har plussat tidigt med clearblue 4-5 gånger, och inte en enda gång går graviditeten längre än till omkring BIM. Ibland någon dag över.
    Har genomgått en missfallsutredning som inte visar på någonting avvikande. Senast fick jag utskrivet trombyl + progesteron kapslar i hopp om att graviditet skulle stanna och fortskrida, enda som hände var att missfallet fördröjdes (troligtvis pga progesteronet) och jag började blöda i v. 5(4+2)? känner sådan sorg och uppgivenhet!! Tär på psyket att få missfall på missfall.. någon som varit med om liknande Som kan dela med sig?


    Jag och min sambo gjorde vårt första försök förra cykeln, slutade med tidigt missfall på BIM +4. Fick inget plus före BIM på testa-tidigt stickor, sedan väldigt svaga efter de och Gravid 1-2v på BIM +4 så det var en ?dålig? graviditet från början. 


    Har du försökt att applicera några av Vulverine/Jenny Koos råd för att förbättra din cykel/ägglossning och naturligt öka din progesteronnivåer? :) 

  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2023-12-31 10:28:04 följande:
    Coolt med en hemlig grupp xD 
    Jag har försökt googla på folk som har haft minst sju missfall. Men det är inte så många. Så tack att du skrev en hade sju missfall och nu är gravid. 

    Jag är på cd27 och väntar på ägglossning. Hade missfall början av december. Sist jag hade missfall i augusti kom ägglossningen på cd32. 
    Jaa man får alltid lite mer hopp när man vet att det kan funka och att man inte är ensam :)

    Okej, hoppas på att det drar igång snabbt igen - kan ju rubbas lite efter missfall ju. Jag ska enligt appen ha äl den 4/1, så hoppas det vill ta sig nu efter nyår. För oss har det ibland gått snabbt att bli gravida (3-4 månader) men en gång fick vi vänta 9 månader på ett plus trots att vi prickat in äl. 

    Hoppas så denna månaden, en ny graviditet är en ny chans iaf. 
  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-31 13:12:46 följande:
    Jaa man får alltid lite mer hopp när man vet att det kan funka och att man inte är ensam :)

    Okej, hoppas på att det drar igång snabbt igen - kan ju rubbas lite efter missfall ju. Jag ska enligt appen ha äl den 4/1, så hoppas det vill ta sig nu efter nyår. För oss har det ibland gått snabbt att bli gravida (3-4 månader) men en gång fick vi vänta 9 månader på ett plus trots att vi prickat in äl. 

    Hoppas så denna månaden, en ny graviditet är en ny chans iaf. 
    2022 så blev vi inte heller gravida på ca 9 månader. 
    Men från november 2022 till nu har jag blivit gravid 4-5 gånger. Så hoppas jag blir fort gravid även under 2024. 
    Jag hoppas ägglossningen kommer igång snart. Är riktigt nedstämd då den inte är i gång. 
    Hoppas 2024 är vårt år. Funderar på ivf om det inte går fram till sommaren. 
  • Anonym (Johanna)
    Jag har haft 6 missfall i rad, 5 tidiga och ett MA som upptäcktes på KUB. Men tillslut gick det hela vägen. Vid 5e missfallet fick jag progesteron utskrivet, men blev ett missfall till igen. Både jag och sambon åt extra zink och magnesium, och efter sista missfallet la vi även till Q10. Q10 ska vara bra för äggkvaliten. Då funkade det tillslut, tog progesteron tills efter KUB då jag trappade ner långsamt. Nu är hon här vår lilla solstråle.

    Så ge inte upp! Jag vet hur jobbigt det är, men det finns hopp!
  • Dalarna91
    Anonym (Johanna) skrev 2023-12-31 14:41:11 följande:
    Jag har haft 6 missfall i rad, 5 tidiga och ett MA som upptäcktes på KUB. Men tillslut gick det hela vägen. Vid 5e missfallet fick jag progesteron utskrivet, men blev ett missfall till igen. Både jag och sambon åt extra zink och magnesium, och efter sista missfallet la vi även till Q10. Q10 ska vara bra för äggkvaliten. Då funkade det tillslut, tog progesteron tills efter KUB då jag trappade ner långsamt. Nu är hon här vår lilla solstråle.

    Så ge inte upp! Jag vet hur jobbigt det är, men det finns hopp!
    Tack för att du skriver! Det ger en lite hopp att det kommer gå bra. 
    Sambon har stora problem med att svälja tabletter... Så han tar enbart q10. 
    Men jag tar de flesta vitaminer och mineraler. 

    När ni började ta q10. När blev du gravid och ni fick eran solstråle. 

    Får hoppas med ökning av läkemedel så går det vägen vid graviditet nr 8. 
  • Dalarna91

    Positivt ägglossning test igår. Så hoppas på en temp ökning under veckan. 
    På instruktionen står det man får ägglossning inom 2 dagar. Men hos mig kan jag få ägglossning 4 dagar efter positivt test. 
    Har ni haft så förut? 

  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2024-01-02 18:10:02 följande:

    Positivt ägglossning test igår. Så hoppas på en temp ökning under veckan. 
    På instruktionen står det man får ägglossning inom 2 dagar. Men hos mig kan jag få ägglossning 4 dagar efter positivt test. 
    Har ni haft så förut? 


    Men så sjukt! Hade oxå positivt på äl-test igår. Kanske kan det fästa samtidigt? Jag satt till och med och googlade på hur länge man ska mysa till det efter äl. Ändå vet jag ju om det eller har googlat på det innan. Funderar på om det räcker att man ska mysa ikväll oxå. Jag har hört att äl sker ca 1-2 dygn efter positivt test och sedan kan ju ägget överleva ett dygn till fattar jag det som :) Jag har oftast starka äl-känningar och kände av det igår och idag så tror att ägget redan släppt för min del. 
  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-02 19:00:59 följande:
    Men så sjukt! Hade oxå positivt på äl-test igår. Kanske kan det fästa samtidigt? Jag satt till och med och googlade på hur länge man ska mysa till det efter äl. Ändå vet jag ju om det eller har googlat på det innan. Funderar på om det räcker att man ska mysa ikväll oxå. Jag har hört att äl sker ca 1-2 dygn efter positivt test och sedan kan ju ägget överleva ett dygn till fattar jag det som :) Jag har oftast starka äl-känningar och kände av det igår och idag så tror att ägget redan släppt för min del. 
    Så roligt med ägglossning samtidigt :D 

    Vilket lyx att känna! Jag känner ingenting. 
    Jag(vi) brukar ha sex varannan dag. Har blivit oftast gravid då. 
    Tror du äggen har släppt så hade jag fått till ett ligg ikväll. Vi ska ha imorgon och hoppas på temp ökning på torsdag :) 
    Testen stämmer inte på mig alltid då jag har haft ägglossning upp mot 3-4 dagar efter positivt test. 
Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??