• Anonym (Konstig värld)

    Är det otrohet att ha en reserv?

    Det här gäller inte mig själv utan en diskussion jag haft med en annan person. Hon har en killkompis som hon refererar till som sin reserv. Han är väldigt kär i henne men hon är inte kär i honom men hon skulle kunna tänka sig att vara med honom utifall att det inte funkar med nuvarande och hon erkänner själv att hon absolut inte vill vara singel därför måste hon ha en reserv. 

    Bortse från eventuell tragik med detta, stackars kille osv.   är det otrohet att ha en reserv? De är inte med varandra fysiskt, hon har en annan pojkvän. . Hennes egentliga partner anar att det är nåt skumt mellan dem men väljer att lita på henne när hon säger att de är bara vänner.

    Kan det här klassas som otrohet eller är det bara smart att ha en reserv?

    Det känns som världen förändras sjukt fort och jag hänger inte med, som att det här är något man hade avskytt för bara några år sedan men nu anses vara smart/tänka långsiktigt/vara förberedd som att köpa en jäkla försäkring nästan. Alltså hon argumenterar jäkligt bra för att hon skall få ha en reserv, jag gör det inte alls rättvisa här pga att jag tycker det känns fel. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är det otrohet att ha en reserv?
  • Anonym (H)

    Jag ser det inte direkt som otrohet, men det låter inte sunt. Jag tycker att hon borde jobba med sig själv och sin rädsla för att vara singel.

    Är hon verkligen ihop med sin nuvarande kille för att hon är kär, eller är han också ett skydd mot ensamheten och bara aningen bättre än reserven? Jag hade inte velat vara i hans skor.

  • Anonym (Konstig värld)
    Anonym (H) skrev 2024-01-19 19:10:39 följande:

    Jag ser det inte direkt som otrohet, men det låter inte sunt. Jag tycker att hon borde jobba med sig själv och sin rädsla för att vara singel.

    Är hon verkligen ihop med sin nuvarande kille för att hon är kär, eller är han också ett skydd mot ensamheten och bara aningen bättre än reserven? Jag hade inte velat vara i hans skor.


    Vad jag tror så är hon så kär som hon är kapabel att bli i någon i sin nuvarande kille. Så kanske inte vad du och jag skulle definiera som kär, men för henne är hon det. Jag har aldrig sett henne mer kär eller mer fäst vid en man än såhär tidigare.
  • Anonym (Rostar aldrig)

    Jag har alltid haft en reserv. Han har crushat på mig i 30 år, enligt vad han själv säger. Trots att han har haft tre relationer längs vägen.

    Vi har sagt att om vi båda blir utan partner så gör vi ett försök på gamla dar.

  • Anonym (Konstig värld)
    Anonym (Rostar aldrig) skrev 2024-01-19 19:29:58 följande:

    Jag har alltid haft en reserv. Han har crushat på mig i 30 år, enligt vad han själv säger. Trots att han har haft tre relationer längs vägen.

    Vi har sagt att om vi båda blir utan partner så gör vi ett försök på gamla dar.


    Oj! Vad har dina partners du haft sagt om den grejen eller gör du som henne och "givetvis inte" berättar det för honom?
  • Anonym (Ett par)

    Har själv ett par reserver. Inte så att vi bestämt, men det är tydligt att de skulle vilja. Ser väl inget större fel i det. Ska man sluta känna dem eller? Och otrohet tycker jag verkligen inte att det är.

  • Anonym (Rostar aldrig)
    Anonym (Konstig värld) skrev 2024-01-19 19:35:18 följande:
    Oj! Vad har dina partners du haft sagt om den grejen eller gör du som henne och "givetvis inte" berättar det för honom?
    Han bor långt bort och vi ses på en middag en gång per år eller vartannat år. Ingen av mina partners har känt sig hotade av det, de är trygga i sig själva.
  • Anonym (Eh)

    Inte otrohet kanske men väldigt olojalt. t.ex känner jag en som stolt berättat att om hennes kille skulle vara otrogen så skulle hon direkt gå tillbaka till x(som hon fortfarande har inte så oskyldig kontakt med), men i själva verket så är det mycket mer troligt att hon kommer vara otrogen än att hennes kille skulle vara det.

  • Anonym (Mannen)

    Alla kvinnor är sådana. Det är inte otrohet utan trygghet.

    Det är därför alla kvinnor vill ha killkompisar.
    Samtidigt som vänskapsrelationer med attraktiva kvinnor är det första man ska undvika som man.

  • Anonym (James)

    För pojkvännen skulle det inte kännas bra om han visste att hon har alltid reserv. Kan tänka mig att killkompisen känner likadant. Ja hon går inte att lita på. Kvinnor som är otrogna har ofta psykiska problem som narcissism och borderline.

    Har en kvinnlig bekant som försöker locka mig till henne så att hon kan lämna sin man. Inte för att hon är egentligen kär i mig.

Svar på tråden Är det otrohet att ha en reserv?