• Karl Alexander

    Hur gör vi raggandet jämställt?

    Som vi alla vet är det män som i 99 % av fallen raggar på kvinnor. Raggar = visar intresse, tar kontakt etc.

    Den sista procenten handlar ofta om då kvinnor ser en högstatusman som till exempel vd, entreprenör eller någon vars utstrålning visar att han är förmögen eller ambitiös.

    Allting annat i samhället ska ju vara jämställt, så hur får vi kvinnor att börja ragga på män? Vilka värderingar och budskap ska media lyfta fram för att ändra normerna?

  • Svar på tråden Hur gör vi raggandet jämställt?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tjena mittbena) skrev 2024-01-29 16:46:49 följande:
    Vad menar du med att man börjar från toppen? Jag har ingen lista upp och ned, jag raggar på den jag är intresserad av och ingen annan oavsett siffra.

    Det är oftast ensamma, arga och bittra män som väljer att döma kvinnor efter ett nummer och raljera över fulare eller osexigare kvinnor, jag har hittills inte träffat en enda -vuxen- kvinna som pratar på det sättet.
    jag har hittills inte träffat en enda -vuxen- kvinna som
    inte är kapabel att gradera hur mycket attraherad hon är av någon och hur mycket hon väderar olika egenskaper, det är liksom ingen skillnad på sämst, bra, bätte, bäst och 1,2,3,4

    jag har inte heller träffat en enda -vuxen- kvinna som börjar med 2a om hon vet att hon kan få en 4a

    Är det inte oftast ensamma, arga och bittra kvinnor som blir kränkta av att kvinnor inte är lika attraktiva?

  • Anonym (Raggi)

    Trams! Sluta hitta på siffror och skuldbelägga kvinnor för att ingen raggar på just dig. Jag har alltid blivit mer raggad på än vad jag själv raggat - även som 50+. Du kanske inte är mottaglig eller så ger du konstiga vibbar, vad vet jag, men jag vet att dina siffror inte stämmer. 

  • Gurksoppa
    ClumsySmurf skrev 2024-01-29 17:40:13 följande:
    jag har hittills inte träffat en enda -vuxen- kvinna som
    inte är kapabel att gradera hur mycket attraherad hon är av någon och hur mycket hon väderar olika egenskaper, det är liksom ingen skillnad på sämst, bra, bätte, bäst och 1,2,3,4

    jag har inte heller träffat en enda -vuxen- kvinna som börjar med 2a om hon vet att hon kan få en 4a

    Är det inte oftast ensamma, arga och bittra kvinnor som blir kränkta av att kvinnor inte är lika attraktiva?
    Vart vill du komma med det? Är det fel att kvinnor har fri vilja? att kvinnor också får lov att ha preferenser? Eller måste man fråga smurfen om lov? *jag skulle vilja ragga på denna man, får jag det?*
  • Tukt

    Känns ju onekligen lite som "klass 5b" när man håller på och graderar människor. Och tänker att det också är en grund för relationer.

  • Anonym (Tjena mittbena)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-29 17:40:13 följande:
    jag har hittills inte träffat en enda -vuxen- kvinna som
    inte är kapabel att gradera hur mycket attraherad hon är av någon och hur mycket hon väderar olika egenskaper, det är liksom ingen skillnad på sämst, bra, bätte, bäst och 1,2,3,4

    jag har inte heller träffat en enda -vuxen- kvinna som börjar med 2a om hon vet att hon kan få en 4a

    Är det inte oftast ensamma, arga och bittra kvinnor som blir kränkta av att kvinnor inte är lika attraktiva?
    Så ditt enda svar är att raljera över mitt svar och skriva omvänt? Du har alltså så lite fantasi att du inte ens kan komma på ett eget svar?

    Jag försöker svara vuxet på dina kommentarer och se om du kan förstå hur dumt du resonerar, det är bara du som kan ändra din situation men om du vill fortsätta stå i ditt hörn och sura så kan vi inte hindra dig. 
  • ClumsySmurf
    Gurksoppa skrev 2024-01-29 17:25:05 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-01-29 14:00:02 följande:
    du är helt oseriös.
    vad får du ut av det?
    Vem är oseriös? Som försöker ifrågasätta att jag endast raggar på de män jag attraheras av? Som försöker slänga in citat om längd? Vem var det? var det jag eller den seriöse smurfen? Så jag frågar dig igen, vad har du för belägg som styrker att jag inte skulle ragga på män jag attraheras av? Och att jag skulle säga nej till män som raggar på mig och jag inte attraheras av? Berätta gärna om du är så seriös, för du är väl inte en smurf?
    "Vem är oseriös?"
    Fultolkningarna för uppenbara, du försöker ju inte ens ge ett sken av att vara seriös men det har väl blivit en sån där tråd där man ligger i för att få kommentarer som jävla femnazi så man får anmäla lite inlägg.
    Män har lägre krav när de bara vill knulla så kvinnor kan ragga över sin egna nivå, varför ragga på en 6a om man kan få kuk av en 8a?
    "Som försöker ifrågasätta att jag endast raggar på de män jag attraheras av?"

    "vad har du för belägg som styrker att jag inte skulle ragga på män jag attraheras av?
    "
    ClumsySmurf skrev 2024-01-28 23:19:18 följande:
    Ska man vara petig med att jag utryckte mej generaliserande så räcker det med att det inte stämmer på en person för att det inte ska stämma, annars inte eftersom det blir lika logiskt som att påstå att medellängen inte stämmer för att jag inte är medel.
    "Som försöker slänga in citat om längd?"
    och eftersom kvinnor inte raggar särskilt mycket finns det många män som inte blivit raggade av kvinnor som lyckats med både ligg och relarioner tycker jag att det blir ologiskt att påstå att män som inte blivit raggade på inte duger.
    "Och hur vet du att de duger som du påstår? då hade de väl antingen fått kvinnor att tacka ja på en raggning eller raggade på"

    Jag inte påstått någonstans i denna tråd att någon skulle ha eller ska raggat på någon h*n inte attraheras av så jag förstår inte vad det har med saken att göra.
    "...eller vilket är det magiska fjärde alternativet som du verkar önska? ta bort samtycke och fri vilja? Lotterisystem? eller vad är det som är så fel i mitt argument som får dig att leta efter vaddå? "
    Gurksoppa skrev 2024-01-28 21:34:07 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-01-28 19:24:32 följande:
    De flesta kvinnor raggar inte och de som gör inte gör det lika ofta
    väldigt många män som lyckas blir inte raggade på

    Män har lägre krav när de bara vill knulla så kvinnor kan ragga över sin egna nivå, varför ragga på en 6a om man kan få kuk av en 8a? (funkar inte så bra om kvinnan letar seriöst eftersom 8an inte kommer att vara seriös)

    En betydande del av raggningarna män står för är under deras partner preferenser, är många av dem manipulativa och låtsas vara seriösa kan kvinnor överskatta sej själva och ratar män på deras nivå.

    Det är något med logiken som haltar när du menar att män som inte blir raggade på inte uppfyller kvinnors preferenser men logiken haltar mer om man tror att de som inte gör får knulla om kvinnor börjar ragga.
    Jasså? Haltar logiken? för att jag endast raggat på de män jag haft intresse av? menar du att jag hat undvikit ragga på män jag är intresserad av? varför skulle jag nöja mig men en 6a med kuk om jag kan få en 8a? om jag inte kan få en 8a får jag väl ta en 6a? om det finns man med samtycke. var haltar det menar du? Logic make no sense


    Gurksoppa skrev 2024-01-29 07:59:37 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-01-29 00:03:34 följande:
    Både kvinnor och män börjar från toppen, det skulle vara korkat av dej att göra tvärt om och valde 6an om du kan få 8an även om du själv är en 6a, män sänker ofta kraven när de vill ligga, för att få ligga så kvinnor kan höja kraven när de vill ligga, de behöver inte ragga på sin lägre gräns

    och eftersom kvinnor inte raggar särskilt mycket finns det många män som inte blivit raggade av kvinnor som lyckats med både ligg och relarioner tycker jag att det blir ologiskt att påstå att män som inte blivit raggade på inte duger.

    Jag inte påstått någonstans i denna tråd att någon skulle ha eller ska raggat på någon h*n inte attraheras av så jag förstår inte vad det har med saken att göra.
    Och hur vet du att de duger som du påstår? då hade de väl antingen fått kvinnor att tacka ja på en raggning eller raggade på? Om man inte lyckas hitta partner med samtycke så är det väl inte någon annans problem? Eller vems är problemet att Palle en 3a inte får till en dejt? Kvinnorna som är >5 som han raggar på tackar nej? Eller att han tackar nej till kvinnorna som är <5? Palle får väl antingen höja sig till att bli bättre än en 3a (siffran är ljusår mycket mer än bara yta så försök inte fultolka), eller så får Palle sänka sitt eget krav på kvinnor och tacka ja till de kvinnor som faktiskt raggar, eller acceptera läget och bli lycklig utan partner. 

    eller vilket är det magiska fjärde alternativet som du verkar önska? ta bort samtycke och fri vilja? Lotterisystem? eller vad är det som är så fel i mitt argument som får dig att leta efter vaddå? 🤷🏼?♀️



    Jag inte påstått någonstans i denna tråd att någon skulle ha eller ska raggat på någon h*n inte attraheras av så jag förstår inte vad det har med saken att göra.
    Oc
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tjena mittbena) skrev 2024-01-29 16:46:49 följande:
    [...]
    Det är oftast ensamma, arga och bittra män som väljer att döma kvinnor efter ett nummer och raljera över fulare eller osexigare kvinnor, jag har hittills inte träffat en enda -vuxen- kvinna som pratar på det sättet.
    Anonym (Tjena mittbena) skrev 2024-01-29 17:58:42 följande:
    [...]
    Jag försöker svara vuxet på dina kommentarer [...]


  • Gurksoppa
    ClumsySmurf skrev 2024-01-29 18:08:49 följande:
    "Vem är oseriös?"
    Fultolkningarna för uppenbara, du försöker ju inte ens ge ett sken av att vara seriös men det har väl blivit en sån där tråd där man ligger i för att få kommentarer som jävla femnazi så man får anmäla lite inlägg.
    Män har lägre krav när de bara vill knulla så kvinnor kan ragga över sin egna nivå, varför ragga på en 6a om man kan få kuk av en 8a?
    "Som försöker ifrågasätta att jag endast raggar på de män jag attraheras av?"

    "vad har du för belägg som styrker att jag inte skulle ragga på män jag attraheras av?""Som försöker slänga in citat om längd?"
    och eftersom kvinnor inte raggar särskilt mycket finns det många män som inte blivit raggade av kvinnor som lyckats med både ligg och relarioner tycker jag att det blir ologiskt att påstå att män som inte blivit raggade på inte duger.
    "Och hur vet du att de duger som du påstår? då hade de väl antingen fått kvinnor att tacka ja på en raggning eller raggade på""...eller vilket är det magiska fjärde alternativet som du verkar önska? ta bort samtycke och fri vilja? Lotterisystem? eller vad är det som är så fel i mitt argument som får dig att leta efter vaddå? "
    Gurksoppa skrev 2024-01-28 21:34:07 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-01-28 19:24:32 följande:
    De flesta kvinnor raggar inte och de som gör inte gör det lika ofta
    väldigt många män som lyckas blir inte raggade på

    Män har lägre krav när de bara vill knulla så kvinnor kan ragga över sin egna nivå, varför ragga på en 6a om man kan få kuk av en 8a? (funkar inte så bra om kvinnan letar seriöst eftersom 8an inte kommer att vara seriös)

    En betydande del av raggningarna män står för är under deras partner preferenser, är många av dem manipulativa och låtsas vara seriösa kan kvinnor överskatta sej själva och ratar män på deras nivå.

    Det är något med logiken som haltar när du menar att män som inte blir raggade på inte uppfyller kvinnors preferenser men logiken haltar mer om man tror att de som inte gör får knulla om kvinnor börjar ragga.
    Jasså? Haltar logiken? för att jag endast raggat på de män jag haft intresse av? menar du att jag hat undvikit ragga på män jag är intresserad av? varför skulle jag nöja mig men en 6a med kuk om jag kan få en 8a? om jag inte kan få en 8a får jag väl ta en 6a? om det finns man med samtycke. var haltar det menar du? Logic make no sense



    Jag inte påstått någonstans i denna tråd att någon skulle ha eller ska raggat på någon h*n inte attraheras av så jag förstår inte vad det har med saken att göra.
    Oc
    Och ändå väljer du att bjäbba? om du håller med vad bjäbbar du om? undra vem det är som sprider dålig stämning här va? vad har du att anmäla? 🤷🏼?♀️ att jag förespråkar kvinnans rätt att säga ja tack eller nej tack till dejt. Och påpeka att kvinnor också frågar om dejt, men inte lika ofta, för att de har andra preferenser. Men det är väl fel att skriva det uppenbara? :) det är kanske kränkande att kvinnor kan ha preferenser precis som män kan ha preferenser?
  • ClumsySmurf
    Gurksoppa skrev 2024-01-29 18:16:43 följande:
    Och ändå väljer du att bjäbba? om du håller med vad bjäbbar du om? undra vem det är som sprider dålig stämning här va? vad har du att anmäla? 🤷🏼?♀️ att jag förespråkar kvinnans rätt att säga ja tack eller nej tack till dejt. Och påpeka att kvinnor också frågar om dejt, men inte lika ofta, för att de har andra preferenser. Men det är väl fel att skriva det uppenbara? :) det är kanske kränkande att kvinnor kan ha preferenser precis som män kan ha preferen
    fultolkningarna fortsätter, det är som om du svarat på någon annans inlägg.
    vad får du ut av det?



  • Gurksoppa
    ClumsySmurf skrev 2024-01-29 18:48:40 följande:
    fultolkningarna fortsätter, det är som om du svarat på någon annans inlägg.
    vad får du ut av det?



    Det är du som upprepade gånger svarat mina svar med spydiga kommentarer för att sen kunna säga * Jag inte påstått någonstans i denna tråd att någon skulle ha eller ska raggat på någon h*n inte attraheras av så jag förstår inte vad det har med saken att göra.*


    eller är det någon annan? bara kolla på visa endast på ditt nick och se om du hart svårt att minnas vad du skrivit. Inte tid för mer icke läskunniga just nu, nu blir det middag :)

Svar på tråden Hur gör vi raggandet jämställt?