• Anonym (Raketen)

    Kvinnor/Tjejer 45+, blir ni spontant kåta?

    Lite mer specificerat, blir ni spontant sugna för egen maskin, och isåfall, vid vilka tillfällen och sammanhang, något som får er att känna pirret smyga sig på..?
    Eller måste det föregås av något, exempelvis att du och din partner byggt upp något de senaste timmarna/minutrarna eller någon sexig situation någonstans..? Berätta! Gärna vad ni vill göra, själva eller tillsammans med någon...

  • Svar på tråden Kvinnor/Tjejer 45+, blir ni spontant kåta?
  • Anonym (Vi)

    Ja, men vi ligger några varje vecka men tyvärr är det inte min man som tänder min inre låga så mycket längre. Han tar mig för given.

    I stället är det en annan man på jobbet, på jobbet,  som kommer förbi ibland. Han slänger sig ner och babblar på. Sen reset han sig bsra uppoch går iväg. Snygg och jättevackra ögon. Han bygger upp något hos mig, jag har börjat sakna honom när han inte är här och kommer förbi mig.

    När han varit förbi kanske det går några timmar sen blir jag helt varm i hela mig.

    Men, men - han tycker nog bara jag är trevlig att snacka med. 

    Hur som helst - jag blir kåt av att nå varandra mentalt. Att vilja förstå varandra rent själsligt. Den nyfikenheten tycker jag om. Egga upp varandra lite. Det är nåt vaket intellektuellt som är så sexigt. Att både vara skarp och omtänksam på samma gång.

    Flrutom ögon - så är varma händer och fina armmuskler snyggt..Att han är lite längre än mig.

  • Anonym (Kvinna)

    Definitivt. Ju äldre jag blir verkar det som. Är 45.

  • Anonym (Raketen)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-02-21 14:32:57 följande:

    Definitivt. Ju äldre jag blir verkar det som. Är 45.


    Låter härligt, grattis till dig!
  • Anonym (Raketen)
    Anonym (Åsa) skrev 2024-02-21 17:07:49 följande:

    nej är aldrig kåt är 40 


    Inte ens med någon partner?
  • Anonym (49)

    Jag är nästan alltid kåt och har varit så sen 40 ungefär. Förklimakteriet och klimakteriet har förändrat mig rejält när det gäller sexlust, tidigare har jag mest varit kåt i situationer när närhet triggat det. nu tänker jag på sex nästan hela tiden.

    helt ärligt är det sjukt jobbigt, då jag aldrig känner jag får tillfredställelse. Krävs ett sexmaraton var och varannan dag för att stilla hungern, men har ingen partner och har svårt att finna någon jag gillar som gillar mig som vill så pass ofta (vill inte ha flera sexpartners).

  • Anonym (hj)

    Ja, jag är inte i klimakteriet än trots att jag är 47, och tycker jag är mer sugen än någonsin tidigare. Men det beror ju lite på om det finns objekt för det i mitt liv eller inte. 

    Jag blir ändå ofta sugen om de inte finns, men finns de så är jag det mer eller mindre hela tiden.

  • Anonym (Betty)

    Självklart. Det kan komma både ganska plötsligt/spontant och framför allt utan att någon annan "driver på". Jag har ju egen sexualitet.

    Jag tror att det ofta sker genom saker som är lite oväntat skönt, i kombination med att jag är avslappnad och lugn och mår bra. Typ hur huden kan kittlas av en plötslig vind, eller solen letar sig in på särskilt känsliga ställen.

  • New  Dawn

    Ja, absolut. Är drygt 50. Har i hela livet blivit spontant kåt och det har ändrats väldigt lite. Om man bortser från omständigheter, och bara fokuserar på den spontana kåtheten/driften så går det nog lite lägre mellan behovet av orgasm uppstår, med åldern.
    Jag behöver komma någon gång mellan 5-7 dagars intervall. Mer än 7 dygn går det i princip aldrig. Väntar jag för länge får jag svårt att sova, alternativt kommer i sömnen, vilket jag hatar, och undviker. Dock kan ju tex min man få igång min lust även om jag inte kommit till det stadiet att jag blivit kåt "inifrån". Jag kan ju bli kåt oftare än detta. 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (hj)
    New Dawn skrev 2024-02-21 18:12:21 följande:

    Ja, absolut. Är drygt 50. Har i hela livet blivit spontant kåt och det har ändrats väldigt lite. Om man bortser från omständigheter, och bara fokuserar på den spontana kåtheten/driften så går det nog lite lägre mellan behovet av orgasm uppstår, med åldern.
    Jag behöver komma någon gång mellan 5-7 dagars intervall. Mer än 7 dygn går det i princip aldrig. Väntar jag för länge får jag svårt att sova, alternativt kommer i sömnen, vilket jag hatar, och undviker. Dock kan ju tex min man få igång min lust även om jag inte kommit till det stadiet att jag blivit kåt "inifrån". Jag kan ju bli kåt oftare än detta. 


    Har exakt samma grej, att jag kommer i sömnen. Är rädd för att göra det då jag delar vilorum med en manlig kollega på natten där vi turas om att sova när den andre är vaken.,..
Svar på tråden Kvinnor/Tjejer 45+, blir ni spontant kåta?