Inlägg från: Anonym (biljardboll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (biljardboll)

    Varför denna hårfascism mot män?

    Läste en artikel som en kvinna skrivit. Hon hade reagerat på hur det är ok att kvinnor förlöjligar mäns utseende. En kvinna hade sagt öppet i media att man förstår att det inte blir nåt ligga där, om en man som var tunnhårig.

  • Anonym (biljardboll)
    Mandel skrev 2024-03-08 08:33:29 följande:

    Aldrig tidigare hört talas om att kvinnor kräver kraftig hårväxt på huvudet på män.
    Har själv aldrig haft det kravet utan det enda är väl i så fall att om man är tunnhårig så är det sexigare att raka av allt än denna skepparkrans eller när man desperat försöker kamma över luggen/ena sidan för att dölja flinten osv. Det är apfult och avtändande.
    Sedan om man var gråhårig i 30-års åldern eller kör helrakat från början spelar ingen som helst roll.


    Det är vanligt här att folk aldrig har hört talas om vissa saker. Ingen som de känner heller.
    Man undrar ibland om vi bor i samma land? Jag har hört det mesta tror jag. Det finns folk till allt.
  • Anonym (biljardboll)
    Mandel skrev 2024-03-08 15:10:39 följande:
    Fast tunnhårighet ser oftast fånigt ut om man envisas med att låta de få stråna växa sig långa.
    Eller att man kammar över - tar från de rika och ger till de fattiga-frisyrer.

    Min pappa sa en gång att där sådden inte gror får man harva upp och då syftade han på tunnhårighet och glesa skägg.

    Helrakat är mycket sexigare än stripor som desperat kammas över kala områden. 
    Ja, många kvinnor tycker om att håna män som de tycker ser fåniga ut.
  • Anonym (biljardboll)
    Mandel skrev 2024-03-08 15:21:25 följande:
    Alla har rätt att ha en åsikt och så länge man inte öppet står och talar om det inför eller talar om personen i 3:e person så är det inte att håna. 
    Vissa har mer rätt till en åsikt. Och att dela med sig av den inför andra, med syfte att förlöjliga en person.
  • Anonym (biljardboll)
    Mandel skrev 2024-03-08 15:26:56 följande:
    Fast det får du ju ta direkt med den/de och inte tro att det är allmänt vedertaget att kvinnor och andra män öppet står och hånar tunnhåriga kollegor osv.
    Jag väljer att skriva det här, för jag vet att det är så. Andra ser det också, och vissa ser det inte, eller låtsas som att de inte ser.
  • Anonym (biljardboll)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-08 15:32:54 följande:
    Blir det bättre av att du gör det?
    Vet inte. Förhoppningsvis så får det nån kvinna att tänka till.
  • Anonym (biljardboll)
    Mandel skrev 2024-03-08 15:36:02 följande:
    Det är så intressant att det bara är män på fl som minsann råkat ut för att hånas konstant av mängder av kvinnor. Okända kvinnor, släktingar, dejter, kollegor osv. Och dessa män vet minsann att andra män också hånas för sin kropp, sitt hår, vad de säger och allt de gör. Så det så.
    Och de kvinnor och män som aldrig upplevt eller varit med om detta ser minsann inte sanningen.

    Finns massor av människor som hävdar att gud finns och att gud är enda sanningen för de vet minsann att det är så.
    Jag delar inte deras villfarelse heller.
    Jag har sett män hånas irl också, och det har jag skrivit tidigare.
  • Anonym (biljardboll)

    Enligt vad jag sett så är det accepterat när kvinnor förlöjligar män och deras utseende. Det tas inte på allvar, det är bara kul.

  • Anonym (biljardboll)
    Mandel skrev 2024-03-08 15:39:52 följande:
    Jag är ledsen, men jag är ganska övertygad om att det enda tänka till du i så fall får är en reaktion mot dig som person och att du inte är xxxx - valfritt ord, men tror inte att de positiva orden kommer att hagla.

    Väldigt mycket trådar från kränkta män som anser att alla kvinnor hånar dem för ditten och datten och att alla kvinnor ska tänka till pga deras eviga ältande i tråd efter tråd.
    Man kan ju liksom inte begära mer av andra än sig själv så tänker man inte till själv kan man ju inte kräva eller tro att andra ska göra det och särskilt inte när tydligen ingen verkar känna igen sig i problemen ni hånade män har upplevt.
    Ja, det är tråkigt att män inte tas på allvar. Jag tror det beror på att kvinnor inte tål att män tycker kvinnor gör fel ibland. Många kvinnor vill kunna få håna och förlöjliga män. Det ska inte män ha nån åsikt om.
  • Anonym (biljardboll)
    Mandel skrev 2024-03-08 15:44:25 följande:
    Enda gången jag skulle kunna tänka mig att sätta i gång och håna en eller flera män är om de inte slutar terrorisera mig på krogen eller likande ställe. Om de trots upprepade vänliga tillsägelser inte slutar med sitt patetiska raggande/brölande/sexistiska skämtande till mig och om mig som 3:e person - då skulle jag kunna dra till med att de är tunnhåriga feta äckliga as men då har de ju liksom gjort sig förtjänta av det på egen hand och får stå sitt kast och kan sedan inte skrika kränkta på nätet.
    Finns många andra kvinnor som väljer att håna män som inte har gjort dom nåt alls. Män som visar kvinnor respekt, som inte gör som du beskrev där. Männen förtjänar det inte, men det hindrar inte vissa kvinnor att slänga ur sig lite vad som helst.
  • Anonym (biljardboll)
    Anonym (biljardboll) skrev 2024-03-08 15:46:41 följande:
    Finns många andra kvinnor som väljer att håna män som inte har gjort dom nåt alls. Män som visar kvinnor respekt, som inte gör som du beskrev där. Männen förtjänar det inte, men det hindrar inte vissa kvinnor att slänga ur sig lite vad som helst.
    Jag har själv drabbats av det på jobbet. Två äldre kvinnor. Om jag sagt liknande till dom så hade det blivit ett jävla liv. Många kvinnor vet detta och utnyttjar den fördelen. Samma med när kvinnor klankat ner på min kropp.
  • Anonym (biljardboll)
    Mandel skrev 2024-03-08 16:00:46 följande:
    Män tas på allvar när det finns lite substans och rim och reson i det de säger. Är det bara en massa hittepå för att få ösa ur sig lite hat/röra om i grytan så tas det inte på allvar utan bemöts med samma hat tillbaka.

    Så om du upplever att du och dina känslor inte tas på allvar ska du kanske ta dig en funderar över hur du uttrycker dig både irl och i text på nätet.
    Eller byta umgängeskrets/forum på nätet.

    Börjar mer och mer förstå att ett fåtal män nog faktiskt blir hånade och förlöjligade av alla kvinnor i deras omgivning för de verkar uppenbarligen sakna total självinsikt och det brukar få både män och kvinnor att till slut tröttna och när man märker att normala försök till samtal inte fungerar så går faktiskt en del över till att håna/förlöjliga medans andra väljer att bara ge upp och gå vidare med sina liv och klippa kontakten helt.
    Jag är ärlig och säger som det är. Skriver tydligt också. Att du antyder att jag hittar på är bara tråkigt och ett bevis på hur många kvinnor förminskar män.
  • Anonym (biljardboll)
    Anonym (Man) skrev 2024-03-08 16:00:50 följande:
    Har du bara sett kvinnor som hånar och aldrig män?
    Det finns mobbare av båda kön. 
    Skillnaden är att det anses vara allvarligt och tas på allvar när kvinnor förolämpas och hånas av män, angående sitt utseende.
  • Anonym (biljardboll)

    Tunnhårig: jag har sett det många gånger, hur det är mer ok för kvinnor att säga saker om och till män, som de inte vill höra själva. Som du själv beskriver det, det var som att du inte räknades. Så är det. Mäns känslor räknas inte på samma sätt.

  • Anonym (biljardboll)
    Anonym (Tunnhårig) skrev 2024-03-09 09:32:08 följande:

    Jag har aldrig själv blivit hånad eller förminskad av en kvinna pga av min tunnhårighet. Så den erfarenheten delar inte jag. Det är aldrig någon som har sagt något negativt eller nedvärderande till mig avseende min tunnhårighet.


    Jag har erfarenhet av det, två äldre kvinnor på jobbet.
  • Anonym (biljardboll)
    Anonym (Tunnhårig) skrev 2024-03-09 09:47:32 följande:
    Jag är inte här i tråden för att säga att "alla kvinnor gör si och så eller säger si och så". Jag är inte här för att föra något könskrig. Men jag ville ge några exempel från just min erfarenhet. Jag drag inga växlar på huruvida det representerar en  större helhet. 
    Inte jag heller. Jag säger att jag ser att många kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män.
Svar på tråden Varför denna hårfascism mot män?