Inlägg från: Anonym (manipulativt, men...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (manipulativt, men...)

    Love-bombing och ignorering...

    Jag har läst att man kan få någon kär (alltså sådär fullt hormon-utbrott typ av kär) genom att först ge uppmärksamhet (ögonkontakt, leenden, uppskattning), för att sedan ta bort allt sådant. Då blir den andra personen (undermedvetet eller medvetet?) förvirrad, och saknar uppmärksamheten. Sedan kan man skruva upp love-bombing igen, och de känner lycka och associerar det med dig. Detta kan sätta igång noradrenalin osv. 

    Detta är teorin.

    Någon som varit med om att det fungerar?

    Och (i teori eller i verkligheten), vad är det för tidsramar som är bäst? Hur länge ska man köra varje fas? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-03-11 15:51
    Snälla nån. Ni har ingen aning om varför jag frågar.

    Varför har familjelivare SÅ SVÅRT att bara hålla sig till ämnet? Frågade jag om detta är en moraliskt försvarbar sak att göra? Nej, det gjorde jag inte.

    Jag vill inte ha moralpredikningar. Bara svar på frågorna; har någon försökt detta? Hur gick det? Och finns det någon syn på hur länge varje fas varar?

    PS. Jag är faktiskt gift själv, och frågar INTE pga att detta är något jag själv planerar att göra. Vad det nu gör för skillnad....

  • Svar på tråden Love-bombing och ignorering...
  • Anonym (manipulativt, men...)
    Anonym (Varför) skrev 2024-03-11 13:25:44 följande:

    Varför vill du utsätta någon för psykisk misshandel?


    Vem har sagt att jag vill göra detta? 
  • Anonym (manipulativt, men...)
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-11 15:58:39 följande:

    Varför undrar du?

    Fungerar inte, attraktionen finns eller så finns den inte. Inget man kan fixa till på vare sig det ena eller andra sättet


    Jag undrar ifall en person i min närhet de facto blir utsatt. Men vill inte ge detaljer om detta, så gjorde frågan mer generell. 
Svar på tråden Love-bombing och ignorering...