Inlägg från: Anonym (svart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svart)

    Min särbo är borta minst en helg i månaden.

    klematerietanten skrev 2024-03-26 08:43:11 följande:
    Min särbo är borta minst en helg i månaden.

    Jag är 56 år min särbo är 55 år. Han har en dotter som är 28 år som han har en väldigt nära relation till. Han åker till henne (hon bor ca 1,5 timme bort) minst en gång i månaden fredag-söndag eller så kommer hon hem till honom fredag - tisdag. De sms:ar många gånger per dag och rings vid ett par gånger i veckan. I julas var särbon och dotter iväg i Thailand en månad. När vi alla tre är tillsammans går hon och håller honom i armen och han håller mig i handen. Dottern har en bild på mobilen på sig själv och sin pappa. När jag har varit hos dem när dottern är hos pappan ligger han bredvid henne och smeker henne på armen. Särbon har berättat att dottern endast har haft en relation och det var i gymnasiet. Särbon beskriver pojkvännen som en mes och han är glad att det tog slut. När vi senast träffade dottern sa han på vägen hem "jag tror hon förstår nu att det är du och jag". Men jag upplever att de båda håller hårt fast vid varandra. Tilläggas kan ju att innan vi blev ett par var det mer än 13 år sedan han hade en relation och under den tiden har han ägnat sig i huvudsak åt sin dotter och som han själv säger, lärt upp dottern att spela biljard och tycka om Formel 1 så de har gemensamma intressen.

    Särbon har sagt att det kommer att vara så här han kommer fortsätta träffa sin dotter minst en gång i månaden x antal dagar, jag får stanna eller gå, vilket jag är väl medveten om. Jag är en övertänkare och undrar om allt som händer mellan särbon och dottern bara sker i mitt huvud och att jag snetolkar alla händelser.


    Jag fattar inte vad det är du tolkar i ditt eget huvud? Han är en pappa, som har en nära och god relation med sin vuxna dotter. Vad är problemet? Är du svartsjuk att han inte lägger all sin tid på dig?
  • Anonym (svart)
    Anonym (Epok) skrev 2024-03-26 08:54:08 följande:
    Man ligger inte sked o gosar med sin pappa då man är 28 år
    Såg inte den biten, men nä, det är sant.
Svar på tråden Min särbo är borta minst en helg i månaden.