Sex med yngre och objektifiering
Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 09:24:54 följande:
Blev luddigt där. Jag menar mer att män måste förklara sig varför han vill träffa en ung tjej. Han måste försäkra kvinnor att han ser henne som en person, att han förstår att hon har känslor, inte bara är en kropp.Har aldrig varit med om att en man måste förklara för andra eller be om lov eller försäkra andra om vad han ska göra med en kvinna.
Hur menar du?
Förr i tiden fick en man fråga kvinnans pappa eller bror om han fick träffa deras dotter eller bror osv,
Nu för tiden bestämmer män och kvinnor själva vilka dom vill träffa om dom inte är hemma boende barn förstås.
Jag vet ingen man som först måste fråga kvinnans släkt och vänner inte heller sina egna föräldrar, släkt och vänner eller kollegor.
Det kan förekomma ibland hos vissa invandrar grupper att man frågar om lov men
inte hos andra och att en vuxen man skulle behöva förklara sig inför andra hur menar du? inför vem?
De flesta män går inte runt och talar om för en massa människor vem han ska träffa, kanske till ett par personer, det är väl först om man blir ett par man berättar för andra vem man är tillsammans med.
Vilka män menar du talar om för andra att han ska träffa en yngre kvinna och först då måste förklara sig? Har aldrig träffat på en sådan man trots att jag är gift, har många manliga vänner och manliga släktingar.
Män jag känner brukar inte ens säga kvinnans ålder om dom av någon anledning
berättar att dom ska gå på date.
De flesta vet ju inte ens om någon har en träff med en kvinna, jag har ingen aning om vem mina kollegor mm träffar, vem håller på och berättar om det hela tiden?
Dom flesta bryr sig inte om vem andra träffar men om du ställer en fråga kan ju folk säga sin åsikt men folk håller ju inte på bryr sig om vad personer gör dom inte känner.
Sen kan jag säga att män jag känner fullkomligt skulle strunta i vad okända personer tyckte, nära släktingar absolut men andra vem bryr sig.