• Anonym (Kaffedraken)

    Sex med yngre och objektifiering

    Att män objektifierar kvinnor vet alla. Om män vill träffa yngre så bör han redogöra innan vilka avsikter han har. Om det är så att han bara vill ha kul så är det inte bra. Han måste förstå att kvinnor vill känna sig som personer, inte bara en kropp som han ska förlusta sig med.
    Man kan läsa om kvinnor som har kul med unga killar och de behöver inte redogöra och försäkra andra om att de har goda avsikter. Hur ofta ser man att de ser honom som en person, och räknar upp hans personliga egenskaper, försäkrar att han är vuxen och mogen? Det är snarare så att det handlar om hur snygg kropp han har och hur härligt sex de har.
    Är det så att män objektifierar kvinnor, och kvinnor objektifierar inte män? Eller är det så att går bra för kvinnor att objektifiera män, men män får inte objektifiera kvinnor?

  • Svar på tråden Sex med yngre och objektifiering
  • Anonym (Oliv)

    Oavsett kön så ska man berätta sina avsikter. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Oliv) skrev 2024-04-25 09:20:57 följande:

    Oavsett kön så ska man berätta sina avsikter. 


    Blev luddigt där. Jag menar mer att män måste förklara sig varför han vill träffa en ung tjej. Han måste försäkra kvinnor att han ser henne som en person, att han förstår att hon har känslor, inte bara är en kropp.
  • Anonym (Vilka män måste förklara sig?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 09:24:54 följande:
    Blev luddigt där. Jag menar mer att män måste förklara sig varför han vill träffa en ung tjej. Han måste försäkra kvinnor att han ser henne som en person, att han förstår att hon har känslor, inte bara är en kropp.
    För vilka ska män förklara sig menar du? och för vem? 
    Har aldrig varit med om att en man måste förklara för andra eller be om lov eller försäkra andra om vad han ska göra med en kvinna.
    Hur menar du?
    Förr i tiden fick en man fråga kvinnans pappa eller bror om han fick träffa deras dotter eller bror osv,
    Nu för tiden bestämmer män och kvinnor själva vilka dom vill träffa om dom inte är hemma boende barn förstås.

    Jag vet ingen man som först måste fråga kvinnans släkt och vänner inte heller sina egna föräldrar, släkt och vänner eller kollegor.
    Det kan förekomma ibland hos vissa invandrar grupper att man frågar om lov men
    inte hos andra och att en vuxen man skulle behöva förklara sig inför andra hur menar du? inför vem?
    De flesta män går inte runt och talar om för en massa människor vem han ska träffa, kanske till ett par personer, det är väl först om man blir ett par man berättar för andra vem man är tillsammans med.

    Vilka män menar du talar om för andra att han ska träffa en yngre kvinna och först då måste förklara sig? Har aldrig träffat på en sådan man trots att jag är gift, har många manliga vänner och manliga släktingar.
    Män jag känner brukar inte ens säga kvinnans ålder om dom av någon anledning
    berättar att dom ska gå på date. 
    De flesta vet ju inte ens om någon har en träff med en kvinna, jag har ingen aning om vem mina kollegor mm träffar, vem håller på och berättar om det hela tiden? 
    Dom flesta bryr sig inte om vem andra träffar men om du ställer en fråga kan ju folk säga sin åsikt men folk håller ju inte på bryr sig om vad personer gör dom inte känner. 
    Sen kan jag säga att män jag känner fullkomligt skulle strunta i vad okända personer tyckte, nära släktingar absolut men andra vem bryr sig.
  • Anonym (Undrar också)

    Min personliga iakttagelse är att det är mer okej för kvinnor att objektifiera män än tvärtom. Men det beror också på var man är och i vilka kretsar, det är omvänt också på många ställen. Men å andra sidan bedöms kvinnor som ligger med många män mycket hårdare än män som ligger med många kvinnor. Oavsett vilket område vi väljer så är det skillnad mellan könen både i hur vi ser på det andra könet respektive det egna. Hur jämställda vi än försöker bli så kommer det alltid finnas skillnader i hur vi betraktar andra både fysiskt och mentalt och att det varierar lite beroende på vilken bekantskapskrets och del av samhället man lever i. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Undrar också) skrev 2024-04-25 10:00:44 följande:

    Min personliga iakttagelse är att det är mer okej för kvinnor att objektifiera män än tvärtom. 


    Så är det.
  • Anonym (Vilka män måste förklara sig?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 10:05:47 följande:
    Så är det.
    Men återigen då.
    Vilken man talar om för andra att han ska på dejt överhuvudtaget till andra, kanske som sagt en nära vän och varför ska han tala om vilken ålder hon har?
    För vem menar du att han måste förklara sig för?
    Jag förstår inte vad du menar?
    Har aldrig hört en vuxen man behöva förklara sig till andra om vem han dejtar om du har gjort till vilka ska han förklara sig?
    Släkt? vänner? 
    Vilken vuxen man gör det? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Skillnad) skrev 2024-04-25 12:20:14 följande:

    Jag tycker ändå det är en viss skillnad. Kvinnor har en tendens att förfalla tidigt bl.a.pga barnafödande och därför anser jag det är mer ursäktligt om en äldre kvinna tar sig en yngre man än vice versa.

    Yngre tjejer kan ha svårt att säga ifrån till påträngande äldre män, eftersom den äldre manen  är garvad av erfarenhet och vet hur han ska "spela sina kort rätt" medan en yngre tjej kan vara naiv och godtrogen pga att hon saknar erfarenhet. Yngre killar är mer hormonstinna och sugna på sex och det passar därför kvinnor i medelåldern, som brukar ha en peak i sin sexdrift i den åldern.


    Många äldre män är också sugna på sex (även om det är tabu speciellt om det handlar om unga tjejer).
    Sant att många äldre har lärt sig hur han ska spela sina kort rätt. Många är inte lika på som när de var yngre, och det är nog många unga tjejer som föredrar det. Att mannen har lärt sig att inte ha så bråttom, lärt sig att respektera kvinnor och är mån om att hon ska ha det bra och skönt.
  • Anonym (Vilka män måste förklara sig?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 12:26:12 följande:
    Många äldre män är också sugna på sex (även om det är tabu speciellt om det handlar om unga tjejer).
    Sant att många äldre har lärt sig hur han ska spela sina kort rätt. Många är inte lika på som när de var yngre, och det är nog många unga tjejer som föredrar det. Att mannen har lärt sig att inte ha så bråttom, lärt sig att respektera kvinnor och är mån om att hon ska ha det bra och skönt.
    Tabu för vem?

    Det är ju betydligt vanligare med äldre män och yngre kvinnor än tvärtom och mycket mer accepterat och har varit så i alla år.

    Men när jag själv var lite över 20 år och en tjej mellan 20 och 25 var med någon lite äldre typ runt 40 år var det tjejens jämngamla kompisar som reagerade och sa är du ihop med en gubbe, det var alltså mest andra jämngamla kompisar som reagerade, andra la sig inte i, vet i och för sig inte hur föräldrarna till dom tjejerna som träffade en äldre person reagerade men andra brydde sig inte.
    Men tjejens kompisar reagerade och det blev konstigt när man träffades ute eller hemma hos någon och alla var 20-25 och det kom en 40 åring även den äldre tyckte inte det var så kul. Däremot var det ingen kille som någonsin var öppet tillsammans med en äldre kvinna, har aldrig varit med om någon pratade eller tog med en äldre kvinna.
    Mina släktingar tjejer ett gäng  på 6 st mellan 17-21  år  anser alla män över 30 är för gamla för dom och skulle reagera om någon skaffade en äldre man mer än någon annan. Vilka tror du reagerar mest? 
    Så för vem är det tabu menar du?

    Tror du att föräldrar ofta reagerar om deras barn träffar en äldre person, alltså både om det gäller en kvinna eller man.
    Tror du att föräldrar till en låt oss säga 22 åring skulle reagera olika om deras 22 åriga dotter träffar en 50 årig man mot att deras 22 åriga son träffar en 50 årig kvinna? 
    Skulle vänner till både dom unga och dom äldre reagera och på vilka sätt?
  • Anonym (Skeden)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 09:24:54 följande:
    Blev luddigt där. Jag menar mer att män måste förklara sig varför han vill träffa en ung tjej. Han måste försäkra kvinnor att han ser henne som en person, att han förstår att hon har känslor, inte bara är en kropp.
    För att kunna manipulera sig innanför brallan på henne?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Skeden) skrev 2024-04-25 13:41:30 följande:
    För att kunna manipulera sig innanför brallan på henne?
    Nej, tycker att man ska vara ärlig mot tjejen man träffar. Jag pratar mer om övriga kvinnor, där måste mannen förklara sig och övertyga om att han ser henne som en person. Det ser man aldrig att kvinnor behöver göra när de träffar unga killar.
  • Anonym (Vilka män måste förklara sig?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 13:57:54 följande:
    Nej, tycker att man ska vara ärlig mot tjejen man träffar. Jag pratar mer om övriga kvinnor, där måste mannen förklara sig och övertyga om att han ser henne som en person. Det ser man aldrig att kvinnor behöver göra när de träffar unga killar.
    Men förklara någon gång vad du menar, för vilka kvinnor måste en man förklara sig? tjejens mamma och andra kvinnliga släktingar? hennes kompisar?
    Har aldrig hört en man förklara för någon varför han träffar en kvinna.
    Men visst kan man förstå om han vill prata med hennes föräldrar om dom undrar
    men vilka andra är det du menar han måste förklara sig för?
    Ska han gå till hennes jobb? prata med hennes kompisar eller vad?
    Vilka är dessa övriga kvinnor? 
    Kan du inte svara på det?????????
    Ja hennes kompisar kommer säkert undra men då kan väl tjejen själv förklara
    inte gör mannen det?
    Ska han förklara för sina kvinnliga släktingar? sina kollegor? 
  • Anonym (Skeden)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 13:57:54 följande:
    Nej, tycker att man ska vara ärlig mot tjejen man träffar. Jag pratar mer om övriga kvinnor, där måste mannen förklara sig och övertyga om att han ser henne som en person. Det ser man aldrig att kvinnor behöver göra när de träffar unga killar.
    Manipulera andra kvinnor? I vilket syfte då? Hur ser en sån konversation ut? Du har väl ändå inte råkat ut för något sånt så hur kan du tänka på det sättet ens?
Svar på tråden Sex med yngre och objektifiering