• Sector primordius invalidus

    Bara Bajare på FL

    Jag har insett att det finns ett gäng Bajare här och tänkte det kunde vara kul att "samlas" och snacka kring Bajen [fotboll i första hand för min del men allt är av intresse... När det gäller Bajen ]

  • Svar på tråden Bara Bajare på FL
  • Henrik28

    Sådana som enbart älskar sin klubb när det går bra. Finns ju sånt folk i alla klubbar.

  • Pyrets pappa

    Fast idag såg vi väl inte direkt medgångssupportrar? Vi såg ett gäng slödder som knappast kan kallas supportrar av något slag...

  • Marcus pappa

    Pyrets Pappa: Du behöver inte be om ursäkt, vad jag förstått var det vissa bajare som örsökte stoppa dräggen? Det är tragiskt att sånt här sker, de fattar nog inte själva hur mycket de förstör för alla. Visserligen är jag Djurgårdare mendet var inte så här jag ville det skulle sluta. Sen ser det ju ut som om även Djurgården kan åka på straff och det är inte fel. Frågan är bara vad som händer med matchresultatet. Vilka straff är rimliga?

  • Sector primordius invalidus

    Henrik28: Medgångssuppotrar är nog inte namnet du söker, överhettade hardcoresupporters om nu supporter ska ingå. Idioter säger jag.

    Marcus pappa: Bajens straff torde väl iaf vara ganska så klart: 0-3 förlust, dryga böter och spel inför tomma läktare i x match/-er.
    Som jag ser det just nu så är väl böter det djurgården ska ha [om det nu bevisas att det var klacken som kastade på linjedomaren].

    Frågan är väl hur SvFF ställer sig efter att ha granskat alla kameror?
    Var det gårdarklacken som kastade?
    Påverkade det Bajens publik?
    Påverkade speakerns uttalande "om något mer kastas in så bryter vi matchen"?

    Vill bara citera en person, en bajare, som faktiskt skrev riktigt bra:
    "Drog vid planstormningen. Det är första gången på 9 år drar jag innan slutsignalen.

    75-100 pers bestämde sig idag för att se till att stängslen kring norra skall sättas upp igen.

    Dom bestämde förmodligen även att detta var sista derbyt vi får spela på Söderstadion.

    Dom bestämde nog att SvFF kommer att jobba hårdare för att införa bara sittplats på alla arenor.

    Dom bestämde säkert att Bajen får lira kommande hemmamatch inför tomma läktare.

    Dom bestämde att Hammarbys rykte skulle bli ordentligt skamfilat.

    Dom bestämde över att det skall komma och snackas om poängavdrag för Bajen.

    Jag och 14 000 pers till fick tyvärr inte vara med och bestämma om detta.

    Vissa påstår att dessa står upp för Bajen. Hoppas dom förstår att många tvivlar på det.

    Idag dog en ganska stor bit av mitt fotbolls intresse. Det gör ont.

    Forza Roma...eller något?

    /Xxxxxx"

  • Marcus pappa

    SPI: Vi är inne på samma linje. Jag tycker Djurgården ska ha bötestraff samt minst en match utan publik, Hammarby ska ha böter och spela minst två matcher utan publik. Sedan bör ju resultatet stå sig. Det är svårt att veta vad man ska göra för att undvika liknande scener i framtiden. Tyvärr för er Hammarbyare lär ni inte få spela fler derbyn på Söderstadion.

    Förresten anser jag att bötesbeloppen ska vara stora minst 150.00 upp till i alla fall en kvartsmiljon. Dessutom bör Järnkaminerna och Bajens Fans stå för dem, det skulle nog leda till en stor resning av "dräggen" i klackarna.

    Sedan tycker jag att Hammarbys spelare, ledare och matchvärdar är värda en stor eloge för deras försök att hålla lugn. Hammarby visar också genom sitt agerande att de tar hela händelsen på allvar... respekt!

  • Sector primordius invalidus

    Marcus pappa: Jag kan bara skriva under på det du säger.

    Har dock suttit och funderat en del på incidenten på råttsunda 2004 när råttorna forcerar en grind och äntrar planen.
    Jag minns inte bötessumman de fick dock, men en match utan publik vart straffet. I jämförelse så ser jag den händelsen som "värre" just pga att de forcerar en grind för att ta sig in.

    Men men... Det är historia. Hoppas det blir kännbart och då särskilt för idioterna som ställt till det hela.

    Tur det finns mycket kameror på matcherna...

  • Pyrets pappa

    Det var väl efter den incidenten, eller kanske snarare, katastrofen på Råsunda som regleverket stramades upp? Den matchen var liksom droppen som fick bägaren att rinna över för förbundet. Nu lägger de nog inga fingrar emellan längre. Jag räknar iskallt med en bot till hammarby på 250 000, minst två matcher utan publik samt att resultatet 0-3 naturligtvis står sig.

    Poängavdrag känns som en konstig bestraffning, det är något man kan använda sig av om det uppstår liknande situationer som nere i Italien.

  • Mejas Pappa

    sector...2004 så forcerade inte gnaget grinden å kom in på planen..dom stod där imot å skakade på grinden..men in på plan kom dom ej. å D fick vi en match utan publik å böter om jag inte minns fel.

  • Mejas Pappa

    Sector..nu va jag inte på den matchen (som tur va..hade bara lackat ur på alla j-la idioter)..men jag tror inte att dom fick upp grinden...därimot några år tidigare sprang typ 5 st in på plan efter att bajen vunnit med 1-0...tror d va 2001..å sprang fram å skulle fjanta sig..men då tror jag att vi bara fick böter för d me..

Svar på tråden Bara Bajare på FL