• gustafssons

    roliga drömmar??

    Jag drömmde om att jag fick värkar här om natten, jag vaknade, men va fortfarande inne i drömmen...
    Gick upp ur sängen och "upplevde" att vattnet gick.. Jag ropade till min man som låg och sov (i verkligheten) att det va dax!!
    mmm fick jag till svar, och så fortsatte han att sova..
    Jag gick på toa och la mig igen och somnade om..

    Tänk om han vaknat av det ja skrek!! va rädd han skulle blivit! är i v 29..

    När vi vaknade morgonen efter så berättade jag om det som hänt, han kom inte ihåg något, men vi fick oss ett gott skratt!!!

  • Svar på tråden roliga drömmar??
  • blackangel

    Drömde en gång när jag väntade min dotter att de hade kejsarsnittat mig, men stoppat tillbaka henne i magen igen för att hon skulle växa färdigt lite till. Kommer hem i drömmen och får panik, eftersom navelsträngen är ju avklippt och då skulle bebisen inte få något syre och näring!! Så jag frågade min syster i drömmen om hon tyckte att jag skulle ta ut den själv, för jag hade fått en dragkedja på magen, och som jag kanske kunde öppna och få ut bebisen på så sätt.... Just när jag skulle få svaret vaknade jag....
    Hahaha, vilka konstiga drömmar man kan ha ibland!

  • tjejen21

    drömde för nån natt sen att jag skulle föda,, sköterskorna sa åt mig att krysta och det gjorde jag, men istället för att trycka ut bebben så skulle dom trycka in den! konstigt!

  • gustafssons

    undara hur det undermedvetna arbetar egentligen..
    Jag har drömmt några gånger nu om att jag har fött en dotter, och det har gjort VÄLDIGT ont, men har inte varit skrämmande.
    Min man drömmde att vi fick en kille...som redan va tonåring..:/

  • gustafssons

    man drömmer mer och mer och mer... nu har jag drömmt om olika tävlingar i vatten.. så det kanske går snart..:)

  • Smilla 78

    Drömmer konstigheter varje natt oftast om olika typer av förlossningar, hur det startar, hur vi tar oss till BB. Vaknar gråtandes nästan varje natt för att jag är så lycklig över bebisen som läggs på mitt bröst


    Vi får en kille 21 februari
  • Smilla 78

    Drömmer konstigheter varje natt oftast om olika typer av förlossningar, hur det startar, hur vi tar oss till BB. Vaknar gråtandes nästan varje natt för att jag är så lycklig över bebisen som läggs på mitt bröst


    Vi får en kille 21 februari
  • EllinorA

    :( Jag är gravid i vecka 29 och har inte drömt någe om bebis är (inte som jag kan minnas i alla fall). Däremot kommer jag ihåg en dröm jag hade tidigt i min förra graviditet (fick missfall då). Då drömde jag att vi fick bebben och vi var inte alls förberedda, vi hade ingen aning om hur vi skulle sköta den och inga tillbehör hade vi. Jobbigt värre hehe.

  • moi01

    När jag var liten drömde jag ofta att det blev riktigt skönt i snoppen det kändes på riktigt i snoppen det får man oftast i tonåren men jag fick det inte i tonåren för jag runkade 2-3 gågner per dag som tonåring så bollarna (testiklarna) var tömda så behövde inte komma i drömmen men vet nogon varför man kan få skönt isnoppen som barn på natten jag menar man har ju inte nån vätska som ska tömmas ännu som 5-7 åring eller kommer det för att nu har du inte haft skönt i snoppen på länge så nu ska du få lite kul i snoppen. Jag skrev 5-7 år för att som 7 åring lärde jag mig att runka pillade ovanpå byxorna en morgon och märkte att detdär känns lite kul i snoppen så jag fortsatte och då kände jag oj snart händer det nåt i snoppen oj oj... oj oj nu nu nu jippii ooooooh vad skönt det kändes i snoppen jahaa så det är så man gör för att få skönt på dagen okej

  • Jejje93

    Tror mest min pojkvän drömmer tok. Vaknade inatt av att han slog mig i ansiktet... frågade typ "vad äre som händer?!?!" Han ba "det var en råtta" och somnade om.

  • moi01
    Jejje93 skrev 2018-06-17 23:27:35 följande:

    Tror mest min pojkvän drömmer tok. Vaknade inatt av att han slog mig i ansiktet... frågade typ "vad äre som händer?!?!" Han ba "det var en råtta" och somnade om.


    Hej jejje93 är du finne? Jag är finne :) måste bara fråga jag läste din text lät lite som man pratar i Finland :)
  • Jejje93
    moi01 skrev 2018-06-18 21:33:10 följande:
    Hej jejje93 är du finne? Jag är finne :) måste bara fråga jag läste din text lät lite som man pratar i Finland :)
    Hahah, näää jag är från Gävle. Men där pratar vi också lite konstigt
  • lillainna

    När jag var i ca v.35 så drömde jag en extremt verklighetstrogen dröm, att jag födde en långhårig grå kattunge, och min sambo kunde inte närvara vid födseln pga att han skulle tvätta bilen. Han kunde heller inte hämta hem oss för bilen behövde få lufttorka i ett dygn, sen när vi väl kommit hem så tappade jag bort den lilla kattungen hela tiden. Var så förvirrad när jag vakande :D

Svar på tråden roliga drömmar??