• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pocket eller inbunden
  • Euphorbia

    Kvantitet före kvalitet,
    köper många böcker, det hade jag inte haft råd med om inte pocket funnits.
    Köper inbundna på bokrean eller om jag hemskt gärna vill ha kvar den och läsa den igen.

  • septbebis

    Jag köper oftast inbunden för det är snyggast i hyllan samt för att det är redigare att hålla i.

  • DrakUlla

    Pocket! Skickar oxå vidare böckerna till andra så det blir lite bättre att skicka iväg pocket. Skulle jag spara alla böcker jag köpt och läst så skulle jag nog snart ha större bibliotek än stadsbibblan i Stockholm!!!

  • Shoegal

    Jag vill köpa inbundet eftersom det är snyggare men det blir oftast pocket eftersom det är billigare. Fast nuförtiden köper jag knappt annat än kurslitteratur och det finns oftast inte i pocket

  • sådetblev

    Köper pocket för de tar mindre plats i bokhyllan.

    Jag är en storläsare och klarar inte av att göra mig av med böckerna efter jag läst dem. Tänk om jag vill läsa dem igen?

    Vi drunkar i böcker här hemma. Tur att maken tycker det är skoj att bygga bokhyllor!

  • Lejonets unge

    Jag köper pocket dels för att det är billigast men framför allt för att det är så snyggt med böcker som man SER på att dom är vällästa.

    Jag är nog knäpp, för jag brukar verkligen se till att de böcker jag läser ser lästa ut, typ göra hundöron, böja upp ryggen etc. Ska jag ta med mej boken ut eller på resa så bara slänger jag ner den i väskan.

    En inbunden bok som står i bokhyllan och ser alldeles perfekt oläst ut tycker jag ser mycket tråkigare ut än en bok som är sliten med lite avskavd färg och ordentligt uppbruten rygg. En sån bok har nån LEVT med, å det gillar jag.

    Hm, ja, lite knäpp.

    LU

  • Carla82

    Köper oftast pocket dels för att det är billigare och för att de väger mindre och är smidigare att ha med på resa. Men egentligen tycker jag bättre om inbundna...ser så mycket snyggare ut i hyllan.

  • tuvan4
    Jag köper mest pocket för att de är så enkla att resa med o så gör det inte så mycket om de blir slitna.
  • Kliff

    Pocket. Billiga och lätta. Orkar inte läsa inbundna böcker liggandes i sängen.

  • Author7

    jag köper oftast inbunden eller kartonage. Jag tycker dom är enklare att läsa eftersom jag läser mycket tjocka böcker och sen så ser det snyggare ut i hyllan. Jag köper också mycket böcker från loppis eftersom jag älskar äldre böcker.


    Men under den senare tiden har jag faktiskt uppskattat en del pocketböcker också , framför allt att med på resan. 

Svar på tråden Pocket eller inbunden