• Gummsesnuffsan

    Ska man behöva skämmas för sina inköp?

    Alltså jag blir galen på alla människor som himlar med ögonen och tycker att jag är hysterisk som redan inhandlat allt till min bebis. "Men ungen är ju inte född ännu, tänk om det händer nåt" o.s.v.
    Jag är just nu väldigt glad över att jag hann klart de flesta inköp redan innan vecka 25, för just nu känner jag ingen lust alls att boa. (Är i vecka 34)

    Varför ska man inte kunna göra detta? Jag har en positiv inställning till det mesta och jag tror och hoppas att allt kommer att gå bra med lilla bebisen. Då känns det så himla tråkigt när folk kommer med sina " men tänk om nåt händer".

  • Svar på tråden Ska man behöva skämmas för sina inköp?
  • TvåTrollsMamma

    Äsch jag har beställt vagn och köpt säng som är monterad & skötbord.
    Och har en korg som ska användas i början som också är klar.

    Kläder har jag dessvärre haft mani på och handlat i olika strl. Vet personligen att jag inte kommer orka/våga gå ut första månaden Så det känns skönt att ha allt hemma.

    Har små saker kvar nu, badbalja och dess tillbehör och lite annat.. Sen babyskydd.
    Men annars är det väl gott som klart. Är i v31 nu..

    Vet ju aldrig om den får för sig att komma ut i v35 el v40?

  • Åke Vilse

    Jag resonerade så att det kanske är bra att ha något att städa undan för att kunna röja undan sin sorg om något skulle hända.
    Att då packa ned sakerna i en låda och ställa ut på vinden vore nog en bra del i ett sorgearbete.

  • Carråå

    Enda anledning att inte shoppa loss är väl isåfall att man får så förbannat mycket grejjor i början! Vi har inte använt ens hälften av alla plagg i stlk, 56 o 62. Tur att Tradera finns och att en liten lillasyster kommer snart.


    Mamma till Edith 051028 och Elma BF 070227
  • Axels och Annies mamma

    Det måste man ju få göra som man vill, jag var extremt nojjig och vågade inte köpa nästan nåt innan Axel var född. Det är ju upp till var och en.

  • allimacallimac

    Jag köpte en massa massa grejor som en kompis kulle sälja i min förra graviditet.. typ i vecka 6.. hade nästan precis fått reda på att jag var gravid.. det var en bilbarnstor, babysittrar o en massa kläder.. fick köpa d för nästan ingenting. ( o ja e inte RIK, så vi passade på) den graviditeten slutade i missfall ett par veckor senare..
    Jag hade blivit PRECIS lika ledsen även om ja inte hade köpt dom där grejorna..
    Packade ut allt i lådor o påsar i förrådet..
    Nu e jag gravid igen (i vecka 26)
    o jag har inte varit rädd för att handla denna graviditeten.
    jag handlar om jag vill.. d har ingen o göra me...
    o vill man inte handla.. så har ingen o göra me d heller...
    man gör PRECIS som man vill =)

  • Soffis79

    Strunta i vad andra säger, det är ditt barn och du som bestämmer! Shoppa på ;)

  • Glad o gravid

    jag tycker att man kan handla när man vill, kag är i vecka 26 och har redan barnvagn, spjälsäng, skötbord, babysit och en massa annat dock är det en del som fattas så jag köper lite pö om pö då har man roligt hela tiden

  • Jen nifer

    Vi köpte vagn när ja va i vecka 20.
    Dels för dom sålde ut årets 06:or billigt men även för att vi ville.
    Köpte även spjälsäng runt v.25, o kläder m,m

    När ja va i typ v28 va vi i ullare do då köpte ja massor med saker..

    Nu är det såhär, att jag väntar barn, inte missfall.

    Skulle nått hända, vore det förskräckligt
    Men de vor elika förskräckligt utan alla prylar som vi köpt.
    Vagn har vi förlossningsgaranti på, o resten skulel vi ha nytta vid ett framtida barn isf..
    Låter kanske hemskt, men ja förstår inte varför man ska vänta tills sista stund, skulle aldrig orka det.

    Är i vecka 34 nu o är glad att ja inte har mycket kvar..


    Plussade 18/5. !
  • Kissemiss1

    Jag har ganska mycket kläder hemma som jag handlat redan innan jag blev gravid, nån gång skulle de väl komma till pass...

    Och jag kunse inte hålla mig utan köpte strumpor och sparkbyxor redan två dagar efter att jag plussat

  • Känslan

    Ja varför ska man behöva skämmas egentligen?!Jag började köpa babykläder redan innan jag blev gravid då jag längtade i 2 års tid på att även maken skulle börja längta.Jag är nu i v 15 och har en hel del kläder.Har nyligen även köpt spjälsäng och skötbord av den enkla och praktiska anledningen att maken hatar att skruva i hop grejer och jag vill itne vänta tills jag blir för stor för då orkar jag inte.Köp när det känns rätt för dig,du handlar ju inte för andras skull.

  • Stargirl

    Vi har köpt en massa. (kika i mitt galleri) är nu i vecka 31 och det mesta är klart förutom amningsinläägg och grejer till skötbordet


    Då är det kanske en tjej då......
Svar på tråden Ska man behöva skämmas för sina inköp?