• Beckah82

    Korkade kommentarer från blivande pappan (håll glimten i ögat)

    OBS! Denna tråd är alltså tänkt med lite humor och glimten i ögat...

    Har din karl under graviditet eller förlossning kläckt ur sig något urbota korkat angående graviditeten?

    Min smaskigaste trodde jag var ett skämt först men nä...

    "Vaddå? Måste jag stanna hela förlossningen? Men sova då?"

    Japp..tre millimeter ifrån att ahn fick en smäll..men sedan kom jag på att han bara är kille...och dum...

    Det gjorde för övrigt han själv också

    Nu får någon dela med sig av något fort så jag slipper vara ensam här... hehe
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Svar på tråden Korkade kommentarer från blivande pappan (håll glimten i ögat)
  • inlovewithlife

    Min sambo kände första sparken typ i vecka 20 och det var en rejäl spark för bebisen på den tiden, nu är den ju betydligt starkare. Då utbrast han: Gjorde det ont? Världens finaste!


    ~*~ Älskade liten, BF 24 okt ~*~
  • LFF

    VI hade en diskussion om förlossningen och eventuellt kejsarsnitt (tvillingar).


     


    Sambon: Tja, annars kan ju jag skjutsa in dig och sen ta hand om hunden.


    Jag: I helvete heller, du ska vara med.


    S: Men kejsarsnitt... det är väl operation va? *orolig på rösten*


    J: Japp, men är det planerat så sätter de ett skynke för vid min bröstkorg och vi är på ena sidan och läkaren och teamet på andra sidan ihop med magen.


    S: Hmmmm....


     


    Och sen bytte vi samtalsämne. Skrattande

  • drömmaromsmått

    Jag fick vårt andra barn i februari hade haft små värkar under natten inget som gjort ont men de var regelbunda och relativt långa som sedan avtog och försvann helt.
    BM på förlossnignen tyckte vi skulle avvakta men jag kände mig lite osäker och kontaktade mig vanliga BM som gjorde kontroll och konstaterade vid 13-tiden att "om du vill hinna in på förlossnignen så borde du åka direkt" jag var öppen ca 6cm och hon kände hinnkanter.

    Sagt och gjort vi åkte inte på förlossningen och ringde i bilen och meddelade att vi var på väg, kom in strax runt två tiden, inga värkar alls, bar min egna väska, skickade iväg karln för att handla lite mat eftersom vi inte hunnit äta något och ringde min mamma för att berätta att det nog var på gång.

    När BM-studenten kommer in och ska ta all info tittar mannen på klockan och säger "Hörru kan du inte skynda på lite nu för mästerkocken börjar vid åtta och jag vill gärna se det" 

    Värkarna började om strax före tre och vi fick gå till en förlossningssal, hann få mina kvaddlar och lustgas, sen var sonen ute 15:53 så vid sju kunde mannen åka hem och se på sin älskade mästerkocken ;)
    Kan tillägga att vid 15:56 ringde jag min mamma som gick upp i falsett när hon ropade "REDAN?"

    Tur att det inte blir fler barn eftersom det gick så snabbt, hann vara inne på förlossningsrummet i 45minuter denna gång så det var bara tur att jag åkte till vanliga BM och bad om undersökning och inte lyssnade på förlossningsbarnmorskan och stannade hemma tills värkarna gjorde så ont att jag inte kunde prata längre för då hade vi fått sonen på vägen istället.     

  • drömmaromsmått

    hon kände ingen hinnblåsa skulle det stå.. så hon trodde mitt vatten redan gått vilket de sedan höll med om inne på fl för när de satte skalpelektroden kom det mindre vatten än vanligt.

  • Russinet

    min pappa blev tydligen otroligt nervös när jag skulle födas. först dukade han fram frukost för fem pers och började sen slå i telefonkatalogen (den vanliga med för- och efternamn) på ordet "ambulans". totalt hjärnsläpp.

  • CattanB

    FL tog 14 h (inga komplikationer). Men vi kvinnor vet ju att värkarna inte är sköna.

    Allt är klart och vi ligger uppe på BB.

    Jag - tur att de inte tog 24 h! Klart jag hade fixat de men ändå...

    Han - ja de va ju ändå en smidig om Smärtfri förlossning.

    Jag bara titta på honom och sen skrattade jag! Hahaha

    Just ordet "smärtfri"...

  • Maybe

    Jag och min sambo var på BB med vår son som bara va några timmar gammal.

    Han sitter med sonen framför sig och tittar nöjt en stund. Sen frågar han

    "Är du nyfödd"

    Haha jag tror jag dog en smula där, vad va det för fråga? Och vad hadr han förväntat sig för svar???

    Han sa att han syftat på kläderna som det stod newborn på, men ibland undrar man...

  • Skimmra

    Jag blev igångsatt med andra barnet genom att de tog hinnorna så vattnet gick. När det var klart fick jag in ett gåbord för att försöka vara uppe så mycket som möjligt eftersom förlossningen underlättas och går snabbare då.. Värkarna började ganska direkt efter att de tagit vattnet och de strålade ner i benen så det var svårt att stödja på benen så jag stod mest och lutade mot bordet medan jag koncentrerade mig på att andas när mannen kläcker ur sig

    - Det är bara att gå runt lite..  

    Om blickar kunde döda i det läget.. Men i efterhand är det rätt kul att skratta åt, min man kan vara lite klumpig med vad han säger ibland.. ^^  

  • Barbamammisen

    Jag har ett barn sen innan min sambo. När vi började träffas så hade han lite frågor om just barnafödande och graviditet, så frågade han mig en kväll ; " men vad händer egentligen med navelsträngen efter man klippt av den? Åker den in igen som en rullgardin eller?" Hmmm... Njaaa inte riktigt så kanske...... ;)

  • Zem

    När vi skulle in till förlossningen tänkte vi inte riktigt klart utan tog en nummerlapp och satte oss i väntrummet (var på natten och man gick in via akuten).

    Min sambo sitter och stirrar suktande på godisautomaten och säger "vill du ha ett kexchoklad?"

    Ehhh nätack hörru.. (sonen föddes 35 minuter senare så jag var typ lite upptagen av annat) ^^

    Bör väl tillägga att sambon hade fler gravidcravings än mig och kexchoklad var just en sån och han har berättat efteråt att det var som om dom kallade på honom ;)

  • Curlyy

    Haha jag & min kille pratade nyss om jul/nyår, jag jobbar båda dagarna, dagtid och ledig dagen efter dagtid så kan va uppe länge eller vad man nu gör. Är i v.16 nu. Min kille säger helt seriöst "ska du ut och supa på juldagen?" Varav jag tittar på honom säger "ja förmodligen eftersom jag är gravid!" Hahahaha han titta bara på mig och säger "ja juste, vad dum jag är!" Alltså det sjuka är att vi pratat om bebisen ca 5 min innan haha

  • stenmarck

    Tittar på någon sida med barnsaker så visar jag en bild på en skötbädd för sambon.
    "Vad är det? En liten låda man stoppar barnet i?

    ....... mm precis :)


    BF - 27 april 2014
  • honungskakan90

    (Min man seminerar kor) på föräldrakursen när de pratar förlossning o hur allt ser ut o funkar utbrister han glatt : men det är precis som på kosserna ju!! Ca 6mån efter ks, berättar han att han sett in i mig vid op. O återigen sa det...

  • Sakira

    Min sambo och jag fick barn för en vecka sedan. När vi skulle köpa en body till barnet så påpekade jag att det var smidigt med knappar i grenen vid blöjbyte så man slapp ta av hela bodyn för det. Min sambon menade då att det väl var fusk... Att inte ta av hela bodyn när man bytte blöja. Nu när lillan väl är här så fuskar han en hel del... hehe

  • Line79

    Jag fick min första krystvärk när jag satt på toaletten (på förlossningsavd.). Min man blev oerhört stressad eftersom jag tjatat om att få gå upp & kissa & slippa kissa i bäcken. Med mycket förmaningar gick bm med på det. Mannen stod utanför dörren & när han hör att något är på gång så sliter han upp dörren & försöker snabbt få mig tillbaka till sängen, så han utbrister "SPRING!" Jo tack, lättare sagt än gjort😄

Svar på tråden Korkade kommentarer från blivande pappan (håll glimten i ögat)