• Sulan Gbg

    Pappaledig Gbg hösten -07

    Tjena! Efter snart tre veckors pappaledighet på heltid känner jag (Uffe) och "lillan" (Ida) att vi vill hitta socialt umgänge på vår egen nivå. Så om det är någon annan pappaledig som är sugen på en fika, gå på barnens zoo eller liknande kan ni väl höra av er!

    Ida är 13 månader och hennes intressen är: träna på att gå, gunga, åka bobby car och munprutta (suck!).

    Pappas intressen är Ida, sport och lite annat.

  • Svar på tråden Pappaledig Gbg hösten -07
  • Klintan78

    Jag och Oliver är på.

    Konstmuseet? Torsdag klockan 13
    Mindless
    Klintan
    Fredrik?
    Papito?

  • robronja

    Konstmuseet? Torsdag klockan 13
    Mindless
    Klintan
    Fredrik?
    Papito?
    Robronja...+ att jag tar med mig ev 2 pappor till!

  • Papito

    Vi planerar att komma men jag garderar mig lite. Min lilla dam brukar sova mellan 11-13, ska givetvis försöka få henne att somna tidigare men det är en väldigt bestämd ung dam så jag kan inte ge garantier åt något håll. Är till 95% säker på att jag kommer men lämnar en liten gardering.

    Hur gör ni andra? Får de lunch där eller ger ni innan ni åker? (Om ni ger där så gör jag också det, minskar lite av stressen iaf ) Lurigt nu när hon bara sover en gång & äter efteråt, förut var det betydligt smidigare i det avseendet.

  • mindless

    Oliver och jag kastar in handduken för dagens övningar. Vi har sovit dåligt båda två och tar det nog lugnt idag.

    Tyvärr. Men vi gör ett nytt försök en annan gång.

  • Papito

    Ser tufft ut även för oss. Vi hade inte heller en bra natt & lilla damen somnade först nu. Med tanke på natten vill jag gärna låta henne sova ut (hade tänkt väcka henne). Vaknar hon i någorlunda tid så kommer jag men jag är tveksam till att det blir så.

    Tror chansen är 30%.

    Synd om det inte blir av för jag vill verkligen gå på dejten

  • helinerd

    Hmmm, torsdagar har jag lillkillen på dagis mellan 9 och 14 så det är nog rätt ute, men måndagar och fredagar kan jag.

    Tänkte mig nog ta universeum imorgon fredag (26/10) om det är någon som vill hänga på då?

    Hör av er!

  • Papito

    Det är kört! Hon vaknade kvart över men var ledsen och jättetrött, somnade om direkt.

    Ska fundera på hur jag kan lägga upp dagarna bättre, vill gärna följa med på dejterna.

    Vilka hålltider har ni andra? Sover era barn en eller två gånger?

    Det som är lustigt är att vi egentligen har hittat skitbra rutiner, dagarna flyter perfekt. Det är bara till våra dejter det blir problem men jag vill ju gärna gå...så tips tas tacksamt emot.

  • Klintan78

    Jag tänkte gå till Universeum vid 13 snåret imorgon. När tänkte du gå dit?

  • Papito

    Sulan...hehe, jag är en evig tidsoptimist...glädjekalkylerna slår lite fel ibland. Men jag tar nya tag. Till mitt försvar har jag faktiskt haft lite otur också, även om jag inte enbart kan skylla på det.

    Vi tar i alla fall hem SM-guldet....om inte Tjockholmarna fuskar in åtta bollar!

  • helinerd

    12-14 är sovtid för manne så jag brukar göra mina utflykter innan det. Jag är nog där när de öppnar vid 10 isåfall.

  • Papito

    Vi står över redan från början den här gången. Lilla damen är snorig & hostar för fullt....men ni kanske vill ha med oss ändå?

  • Sulan Gbg

    Tjena, tjena! BLir inget för oss för vi håller på med inskolning...huuua... Rullar på bra dock så snart ska man tebax å knega

Svar på tråden Pappaledig Gbg hösten -07