• qbtq

    Föräldralediga mammor och pappor i Gustavsberg?

    Precis nyinflyttad till Gustavsberg med min lilla Theo 8 månader. Finns det några föräldralediga i Gustavsberg som vill hitta på ngt om dagarna? Promenad, fika eller ngt annat?

    /Angelica & Theo

  • Svar på tråden Föräldralediga mammor och pappor i Gustavsberg?
  • Bobbylina

    Hej heJ!

    Har äntligen lyckats få melwin att somna, han har varit jättekinkig sen vi kom hem.. vi har varit på andys idag, med melwins kusin o mamma, det va inte så bra ide då det är sportlov o det va massor av barn där! så det va tur att vi inte åkte dit denna vecka!

    Fattar inte att han ska bli så kinkig när vi kommer hem jämt, blev det igår oxå när vi kom hem från forum,o i tisdags när vi kom hem från ikea.. någon som känner igen sig?  kanske är för att han inte är riktigt kry ännu..

    Linda, vi får nog skippa sickla imorn, ska ju på inskrivning imorn vid 10 som jag nästan hade glömt bort,sen så tänkte Chrille sluta tidigt imorn för han ville gå o bada med melwin i simmhallen, får se om jag ska hänga med eller om jag ska passa på att göra nåt för mig själv! Tror jag åker till sickla nästa vecka o köper tyg istället!

    Angelica, jag köpte faktiskt en tankini tror jag det heter i forum i går, däremot vet jag inte om bikinibyxorna till passar... men va snällt att du kolla upp butiken vid ditt jobb! är däremot sugen på att åka till addidaslagret nån dag, va länge sen man va där! kan ju höra av mig om jag åker dit nån dag när du jobbar!

    Nu ska jag gå o prova bikinin o se om jag verkligen vågar visa mig i simhallen med den..annars blir det till o åka o byta!


    31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
  • Bobbylina

    förresten, angående bada på måndag så funkar det bra för oss oxå om vi ska följa med, får ju se vad melwin tycker imorn, han kanske hatar det..(har aldrig varit i simmhall förut)


    31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
  • lindah

    Känner inte igen det där med att bli kinkig när man kommer hem. Det kanske är så att han är övertrött av alla intryck eller nåt. Vad gillade han badet?

    Angelica, var i Sickla idag. Hade kunnat åka förbi och ta en fika men har ju inte ditt nummer.

    Hittade förresten inget tyg i Sickla. Är inne på turkos/petrol blå och det verkar inte vara inne just nu. Däremot finns det massa i ljusgrönt.

    Trevlig helg!

  • Bobbylina

    Hejsan!

    det vart inget badhus igår,vi ringde dit eftersom det är sportlov o då sa dom att det inte va någon ide att komma dit då det va LÅNG KÖ för att komma in dit. Dom släpper ju inte in fullt med folk där ännu då dom inte fått ordning på nån grej...
    Men jag hade fullt upp här hemma o städa då svärmor kom hit igår för att sitta barnvakt åt melwin! vi va ute o åt o gick på bio för att fira vår 3års dag!!

    Synd att du inte hitta något tyg Linda, Tygvaruhuset har ju ändå ganska mycket tyg men oftast inte det man vill ha!

    Nu ska vi snart skjutsa hem svärmor till tumba!

    Trevlig helg


    31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
  • lindah

    Mysigt med barnfritt firande . Vi gjorde absolut ingenting på vår 4-års dag. Får satsa stort på år 5 .

    Kan tänka mig att det var fullt på badet. Får se hur det blir på måndag, det verkar som att vi åkt på ytterligare en sväng av förkylning. Känns som att det är samma som går runt o runt mellan oss tre . Inte kul att bada om näsan bara rinner...

    Var i Sickla med Andreas idag. Köpte en ny tv till sovrummet (den gamla pajade o vi fick ny på garantin). Kollade en gång till i Tygvaruhuset men fastnade inte för nåt. Hittade däremot på Hemtex, men då var de så klart slut! Får promenera till Mölnvik imorrn om vädret är ok.

  • qbtq

    hej på er,

    vilken lyx med barnfritt firande. Vart åt ni och vilken film såg ni? Vi firade 5 år i februari och "firade" det genom att jag jobbade sent, urk vilken tråkig partner min man har
    Här hemma är vi äntligen friska och hoppas verkligen det blir bad på måndag.

    Dagens väder har fått en att varit duktig deprimerad, men tog mig ändå iväg och tränade och nu sitter jag och ojjar mig över världens träningsvärk.
    Linda, Om du vill ha promenadsällskap imorgon så följer jag och theo gärna med. Söndagar är utan tvekan de tråkigaste dagarna och man måste sysselsätta sig med något.

    Ha en trevlig kväll!

  • Bobbylina

    ja det va skönt me lite barnfritt, vi va på söder o käka,missisippi in, sen tänkte vi gå på bio där men vi tyckte inte att det va nått att se där så vi åkte till heron city o såg en svensk film, himlens hjärta tror jag den hette! va inte den vi ville se men den va ganska kort så vi tog den, ville inte va borta för länge om det skulle va katastrof hemma! men det va det inte som tur är, går huuur  bra som helst o passa melwin!

    Melwin är oxå snorig fortfarande, så man kanske får se hur han mår på måndag, är ju kanske inte det bästa o bada om man är förkyld!

    Här ska chrille jobba imorn så vi promenixar oxå gärna till mölnvik om vädret tillåter och om linda vill ha sällskap såklart!

    Nu ska jag glo lite på melodifestivalen, fast det är nog inte så mycket att se på som vanligt!


    31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
  • qbtq

    har varit på missisippi inn, men inte för att äta utan drack då. Men de andra i vårt sällskap åt och tyckte det var jättegott.

    Just för tillfället är det ju uppehåll men det är ju kanske inte så roligt om det börjar spöregna - eller iof kan man ju alltid ta bussen hem isf. Jag och Theo tar gärna en promenad efter lunch eller hittar på ngt annat.

  • Bobbylina

    maten va helt ok på missisippi inn, men man va proppmätt när man gick därifrån! =)

    idag är det skitväder igen, så jag antar att det inte blir någon promenix? jag har inte bil heller idag så det blir till o va hemma hela dan...trist! i veckan måste jag åka till forum o byta bikinibyxan till en större storlek eller annan modell, den va lite i minsta lagret med tanke på att jag lär ju knappast bli mindre om baken framöver..nån som har lust att hänga med nån dag så hojta till! om det ska va sånt här skitväder finns det inte så mycket att göra ändå!

    vi har förresten bokat en resa till gran canaria, Puerto Rico! nån som varit där? Vi åker i början av juni! längtar!! svärmor ville följa med o va barnvakt o då ville farfar oxå följa med, men dom har ju eget rum o så! Ska bli intressant o se hur det går med Melwin!

    nu får jag inte hålla på med datorn mer för melwin..


    31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
  • lindah

    Hade varit skönt med promenad men öppnade inte datorn förrän nu . Brukar försöka ta mig ut trots att det regnar men idag blev det inget. Har varit hemma o slappat. Halvtråkigt, men rätt skönt ändå.

    Vad härligt med resa. Och ännu bättre att ni får barnvakt. Då kan ni sola och bada i fred .

    Om det inte blir nåt bad imorgon så hittar vi gärna på nåt annat. En promenad skulle sitta fint .

  • qbtq

    Åhh vad mysigt med semester, nu blev jag sugen också! har inte varit på gran canaria så jag kan tyvärr inte säga hur det är eller ge några tips.
    Sitter och tittar på flygstolar till Dubai men jag har två kriterier och det är att 1. inte flyga med aeroflot och 2. inte byta på charles de golle (hur stavas det?) i paris och med dessa kriterier blir det genast totalt 5000 dyrare *suck* Kanske lika bra att hålla sig hemma. Hur länge ska ni vara borta?

    Min mamma kommer hit imorgon och stannar på tisdag för att jag ska "få sova och vila upp mig" som hon uttryckte det. Genast gick min hjärna igång "om jag jobbar måndag, tränar tisdag förmiddag och sedan åker till bromma och hjälper till inför invigningen på lördag..." Så vi får se hur mycket vilande det blir för min del *arbetsnarkoman*. Badar gärna imorgon eller tisdag om killarna orkar det, eller en fika eller playdate.

    Jag är flexibel så hör av er! Kram

  • Elina87

    Hej!

    Jag heter Elina och bor nu i Gustavsberg med min son Hugo som blir 2år nu i september. Vore jättekul att träffa andra föräldrar här på Värmdö :)

    Mvh Elina

Svar på tråden Föräldralediga mammor och pappor i Gustavsberg?