• tristania

    Vad är främsta anledningen till att du samsover med ditt barn?

    Jag tror på närheten.....
  • Svar på tråden Vad är främsta anledningen till att du samsover med ditt barn?
  • ludenben

    jag samsover inte med min son utan med min katt, till sambons stora förtret. hahaha en sängvärmare är den bästa anledningen till samsovning jag hoppas samsovning här i tråden inte gäller enbart barn utan att katter med kan få va med

  • Chewie

    Närhet, mysigt, trygghet, praktiskt... Passar oss alldeles ypperligt


    Pärlan 050304 & Pajas 070105
  • The past is now

    Annat: Skönt att slippa springa upp ur sängen 10000000ggr för att sonen är orolig i sömnen. Samt att jag ammar och slumrar samtidigt. Sen närheten som man aldrig får nog av.

  • Emmec

    Jag tror på närheten och gjorde redan innan hon föddes, men sen var det en ren känsla av att det inte kändes bra annars. De försökte få oss att ha henne i den där plastbaljan på BB, men vi plockade snabbt upp henne ur den, redan där kände vi att hon skulle vara nära.


    ***Mamma till Ina 060331 & Lillasyster BF 080421***
  • buffybus

    Annat: han kan inte ens sova själv... för då blir han ledsen... kan inte bara mata han o sen lägga han i sängen tyvärr.. 


    men samtidigt är det helt underbart mysigt o sova ihop... !! 
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Puddingen

    Vi bor väldigt trångt,varannan vecka är vi 6 pers i en 3:a.
    Så det blev så att lilltjejen fick sova med oss.
    Vi har prövat med egen säng i "vårt" rum,men hon sov ju nästa bredvid oss endå,+ att vi har otroligt litet sovrum.
    Så till sist så flyttade vi ihop 2 sängar 120+80,säng....
    där sover hon med oss,det känns bra att ha henne hos oss.

  • Toka2

    Vi samsov tills Alvin var 4 månader. Jag röstade på "Annat" - för det blev så för att det var så himla smidigt att amma liggandes-halvsovandes Ja, mysigt var det också, men vi hade tänkt låta honom sova i egen säng bredvid vår säng. Fast så blev det ju inte. Fyra härliga månader gick det bra. Ända tills jag började snarka, och väckte stackaren 20 gånger per natt. Då fick han sova i egen säng i eget rum - och sov som en liten spädgris hela natten!


    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Britha

    När vi gör det, mest på morgon sidan för få sova lite längre och på dagtid så gör jag det för jag tycker det är mysigt. Men hela natten går inte för han är som en liten propeller som snurrar runt, runt. Får då ta en del sparkar och hans armar som far omkring lite överallt.


  • Getz

    jag röstade på annat. För det mesta kan dottern vara gnällig på kvällen o vill ha närhet, lite svårt att somna ordentligt. . Så hon somnar brevidd mig sen flyttar jag över henne till hennes säng.

  • MalinEddie

    Eftersom det är så härligt! Det är också praktiskt, man får mer sömn när man slipper gå upp.
    Älskar att vakna brevid min mysunge!

  • septbebis

    Det är mysigt. :) Jag har samsovit med alla mina barn (3 st). Samsover fortfarande med yngsta barnet, snart 3 år. Tänker fortsätta med det tills hon inte vill längre. Mina 2 äldsta "sa ifrån" när de var runt 4 år.

  • abovo

    Jag har börjat samsova nu igen för sonen vaknar av nattskräck annars. Ligger jag jämte honom så sover han gott hela natten istället, och det gör jag med. Han är 2,5 år nu och jag tänker att, tja, vi behöver detta nu.

Svar på tråden Vad är främsta anledningen till att du samsover med ditt barn?