• Alvi

    Småbarnsförälder - vilken hjälp skulle du helst vilja ha hemma?

    OM ni hade pengar att lägga på nån slags hjälp i hemmet, VAD skulle ni då prioritera. Tänk på att en kokerska exempelvis som INTE diskar, kostar mindre än en som gör det, i denna omröstning.

    Ni har inte obegränsat med pengar, försök att tänka "realistiskt"...


    Ule buku på er!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Småbarnsförälder - vilken hjälp skulle du helst vilja ha hemma?
  • emmlin

    Vi har bott utomlands med vår dotter de första 9 månaderna med städhjälp två gånger i veckan - som även skötte tvätt och strykning. Det var toppen! Perfekt när de börjar äta och spiller ner kläderna varje dag. Alltid rena och nystrukna kläder. Det blir visserligen en del att plocka undan och diska i vardagen men man behöver aldrig tänka på att det är lortigt på golvet när hon började krypa och smaka på allt. + Man får mer kvalitetstid med sitt barn.

  • Lequisha
    CloudBerry skrev 2008-06-04 09:29:15 följande:
    Ni som har/haft städerska, känns det inte märkligt att någon okänd röjer i erat hem?
    Nej inte alls.
    Jag skulle däremot inte kunna vara hemma samtidigt som städerskan är här, det skulle kännas jättemärkligt.
    Men att någon dammsuger och skurar mina golv osv medan jag är på jobbet, det är helt ok

    Det är ju städerskor som tömmer min papperskorg och torkar mitt skrivbord på jobbet varje kväll oxå, jag ser ingen skillnad.
  • vampyria2

    Städerska, jag hatar att städa men med 7 ungar så är det det enda jag gör vissa dagar. Laga mat o baka är det bästa jag vet så det vill jag göra själv, sen är jag väldigt kräsen att det blir gjort så som jag vill ha det

  • Thalis

    Trädgårdsmästare!!!!


    Sköt ditt eget,så slipper du rynkor
  • Tygtiiger

    Annat: tvättservice - jag lämnar in en säck osorterad tvätt på morgonen och kan hämta den på em eller morgonen därpå tvättad, struken och vikt.

  • Kamikazee

    Annat: en magisk fé som kunde uppfylla alla ens önskningar när det gäller hushållet i ett trollslag.  Då skulle allt vara tipptopp och inte se ut som en soptipp


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Auris

    Vi har redan städerska (som inte tvättar) så jag röstade på kokerska som sköter disken. Fast vid närmare eftertanke skulle jag kanske ännu hellre uppgradera städerskan till en som även tvättade och plockade undan leksaker.

  • Beckah82

    Annat: en som inte lagar mat (det vill jag) men som städar undan och diskar sen får hen gärna ta trädgården också...lite ogräsplock och gräsklippning.


    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Auris

    Ops. Jag missade visst alternativet "allt ovanstående".
    Det är ju självklart det jag skulle välja om vi hade råd! Tänk att ha en kokerska som även skötte disk, en städerska som städade och tvättade, en trädgårdsmästare och en "hustomte"... *drömmer*

    Fast barnflickan skulle bara få hämta och lämna på dagis. När jag är hemma så vill jag ta hand om barnen själv.

  • MammaTillEKNS

    Vi kommer ha en städerska som kommer till oss 2timmar/veckan fr.o.m. nästa vecka Känns så könt att slippa tänka på städningen. Iofs blir det lite att plocka varje dag, men man behöver inte tänka på att damma av, torka golv och sådana saker. Nu är det bara leka som gäller


    Vår älskade Nathalie 071230
  • Mums

    Vi har städhjälp och det är fantastiskt. Min priolista ser nog ut så här:

    städ
    leksaksplockning
    snickra o fixa
    tvätt o vik o sortering
    disk
    tänka ut o laga mat

    Jag skulle så GÄRNA ha någon som kom och plockade in var sak på sin plats varje eftermiddag innan vi kom hem. Tänk om det var rent och undanplockat varje eftermiddag när man kom in, istället för leksaker överallt och disk i köket.

    Snickarhjälp skulle vi behöva med lite småsaker, skeva stolar, sätta upp massa hyllor, göra en platsbyggd hylla, osv.

    Mathjälp: jag kan VERKLIGEN rekommendera Middagsfrid.se, som levererar hem två matkassar med veckans middagsrecept ... ekologisk och hälsosam ambition, varierad meny.

    Och så ekodirekt.se som levererar hem ekologiska livsmedel, blöjor, tvål osv. Jättebra utbud! Tyvärr bara i Stockholm ännu tror jag.

  • septbebis

    Nåt helt annat. Vill inte ha en person hemma, men däremot en maskin, nämligen en bänkdiskmaskin. Det skulle underlätta mycket för mig.

  • Linda Al

    Skulle man få det städat då och då, alltså det där "extra" som oftast prioteras bort i städningen pga tidsbrist (det som det läggs krut på i vårstädningen), men som ligger och gnager i min halvpedantiska ådra, skulle mitt humör kraftigt klättra uppåt på den glada stegen. Jag skulle därmed bli en klart trevligare familjemedlem.
    Nu försöker man mest förträngaförträngaförtränga...

  • knappa

    Har tre barn 5,5 4 och tre månader. Under dessa småbarns-år har jag och min man vid ca tio tillfällen fått lite egen tid för varandra. Alltid har vi streesat hem eftersom svärföräldrarna ALDRIG respekterar våra önskningar och vänder upp o ner på allt!!
    Vi har aldrig sovit utan barnen. Så min stora önskan (när lillan blir lite större)är att om så bara för en enda gång få rå om min älskling i ett dygn utan att torka bajs, laga mat, reda ut konflikter eller något annat. Utan bara att få rå om varandra.
    Detta är något som vi VERKLIGEN INTE kan ge oss själva så tänk om det bara kunde hända...

  • Flavia

    Annat: Obligatoriskt filmsällskap

    Gillar att städa, pyssla och vara med barnen så allt annat är lugnt =)


    Trick us again, child, and your suffering will be legendary, even in Hell!
  • vivianne

    Jag hade älskat att ha städerska. Men ett alternativ som inte var med som jag tänker testa efter semestern är hemkörd veckohandling (shoppa livsmedel/blöjor/tvättmedel osv på nätet). Kostar runt hundralappen och känns som om det är värt varenda krona!

Svar på tråden Småbarnsförälder - vilken hjälp skulle du helst vilja ha hemma?