• Annaobebis

    Gravid v. 5

    Hej..

    Ngn som vill följas åt?
    Hur mår ni och vad har ni för symtom?

    Själv är detta mitt andra barn, har en son född Maj- 07 och mår sådär Trött mest, kanske lite illamående om jag inte ätit, samt rätt mkt mensvärk!

    Hoppas det finns fler där ute !!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 14:16
    BF- tråd Feb- 09

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 14:36
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33703781.html

  • Svar på tråden Gravid v. 5
  • TrollBoll
    Joddan skrev 2008-08-10 14:08:17 följande:
    Vi får inte lyssna på hjärtljud innan v.22!Hon vill inte göra tidigare fall att hon inte hittar ljuden och  gör mig ännu mer nervös :)
    Här sa hon att det är standard att de gör det i vecka 15.
  • Svalöv

    Jag fick lyssna v. 12..(förra v.)Om hon inte hade hittat hjärtljuden då hade jag fått komma igen om två veckor

  • Nåån

    då är vi nära varandra byter vecka på fredagar. gick in i vecka tolv i fredags.


    Joddan skrev 2008-08-10 14:00:44 följande:
    Oj vad sent att berätta v.15 för föräldrarna! Skulle aldrig vi klarat då vi har en nära relation till dem, svårt för oss att vänta till v.9 tyckte vi! Eftersom att vi fick veta i v.4Jag är i v.12 och på torsdag går jag in i 13...
  • milimina

    välkommen ut ur garderoben joddan

    det där med hjärtljuden är så olika från bm till bm. de flesta brukar inte vilja göra alltför tidigt eftersomd et är svårt att hör adem då, och det kan oroa föräldrarna mer än att inte ha fått lyssna alls.


  • Joddan
    milimina skrev 2008-08-10 18:15:18 följande:
    välkommen ut ur garderoben joddan det där med hjärtljuden är så olika från bm till bm. de flesta brukar inte vilja göra alltför tidigt eftersomd et är svårt att hör adem då, och det kan oroa föräldrarna mer än att inte ha fått lyssna alls.
    Jo det kan jag förstå, men ändå! Min barnmorska är min ingifta faster, ska försöka flirta lite extra med henne på Onsdag!

    V.13 kan det ju inte vara så svårt att hitta hjärtljud. V.8 kan jag verkligen förstå att det är svårt!
  • Joddan

    Tack föresten!


    milimina skrev 2008-08-10 18:15:18 följande:
    välkommen ut ur garderoben joddan
  • vickan1982

    idag var jag hos mvc för koll.Hon försökte lyssna efter hjärtat en bra stund. Men hon hörde inget så då fick jag göra ett ul och fick se bebisen igen! Det är verkligen helt underbart!! Och den rörde sig för fullt.
    Men hon som gjorde ul sa att jag var i v. 12-13.
    Enligt förra vul så ska jag idag vara 11+2. Blir snurrigt när alla säger olika. Idag var plutten iaf 5,2 cm

  • RedTopaz

    Välkommen tillaka Joddan!

    Jag berättade i fredags på jobbet (gick då in i v.13), jag kan helt enkelt inte dölja det längre... och i fredags var första dagen efter semestern.

    Imorgon bitti är det kub- test, scary!

  • min o din

    Jag berättade också igår på jobbet.

    Nu har det minskat rejält i byxhögen som går att använda. Till råga på allt har jag packat ner fel par byxor när vi kom tillbaka efter semestern. Det är nämligen så att vi kommer att flytta tillbaka till vår hemort lagom tills barnet föds. Vi har varit där under semestern och redan skaffat bostad. När jag packade ner alla kläder jag haft med satte jag sådana byxor som börjar bli för tighta i en hög och sådana som jag fortfarande kan använda i en annan. Nu visar det sig att jag packat ner de som jag inte kan ha! Dessvärre är det 50 mil till hemorten så nu får jag vänta på att maken gör en sväng dit eller så får mamma skicka ett paket med posten. Eller kanske jag köper nya!

  • TrollBoll
    RedTopaz skrev 2008-08-11 21:11:30 följande:
    Imorgon bitti är det kub- test, scary!
    Gick allt bra?
  • RedTopaz

    min o din: det är gröten i hjärnan som gör sitt intåg.. ;) Trevligare med nya byxor!
    Jag måste sy upp alla mina nya.. joooobbigt..




    TrollBoll skrev 2008-08-12 17:09:13 följande:
    Gick allt bra?
    Ja, allt gick jättebra, puh!! Risken är 1 på 7322 att barnet har någon av de vanligare kromosomavvikelserna (1/1000 räknas som låg risk) och de kunde inte se några missbildningar i det här stadiet iaf=). Bebben sparkade runt som en tok och man såg tom tår och fingrar, helt fantastiskt!
    Jag tror faktiskt att jag känner bebben då och då om jag ligger ner stilla.
    Den var 7,5cm från huvud till stjärt och huvudet var 2,3cm brett. Nackuppklaringen var 2,3mm.. vad nu det betyder?
    Jag är på 12+4 som tidigare beräknat.
  • Annaobebis

    Var idag till rådgivningen, allt va bra. Hjärtljuden låg på 163s/min. MYS!!
    Grattis BlueTopaz till lyckat test.

    Va själv på ultraljud i Måndags 12+0.. bebisen hoppade till ngr ggr, men inget mer... hoppas den nu ändå mår som den ska. Kanske den sov

  • min o din
    RedTopaz skrev 2008-08-12 22:20:25 följande:
    min o din: det är gröten i hjärnan som gör sitt intåg.. ;) Trevligare med nya byxor! Jag måste sy upp alla mina nya.. joooobbigt..
    Aj,aj, kommer gröten så där snabbt, var ska det här så sluta? Idag var jag och inhandlade mina första mammabyxor. Tog två par med detsamma.
  • Anni 85

    Ja mår lika bra som alltid, har fortfarande inte känt nåt alls.... både skönt å tråkigt

  • vickan1982

    jag mår bra för det mesta. Illamåendet kommer och hälsar på ibland. Och lite problem med foglossning nu.

Svar på tråden Gravid v. 5