• Svar på tråden Milo?
  • SofiaD

    Såg en tjej på webbisarna som skulle heta miloo, men här var det bara killar? Kanske ett unisexnamn då?


    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • presens konjunktiv

    Jag tänker bara på Milo Ventimiglia, jag. *Heroes-fan*


    Bad grammar makes me [sic!].
  • mamita

    En variant: min bror hete Camilo, det är också fint och lite ovanligt i Sverige.

  • knyttet 06

    Håller med signaturen Upia. Vår son heter Milos (efter den grekiska ön) och han älskar sitt namn. Fick en hel del priviliegier när han var på Milos i somras

    Milo är också fint, men inte som Milos

  • knyttet 06
    Dida skrev 2009-01-29 07:27:28 följande:
    Knyttet 96, uttalar ni namnet MiloS eller MiloSH?

    Vi uttalar det MILOS, och på grekiska betyder det väderkvarn. Milo betyder äpple, om jag tolkat mina grekiska kontakter rätt

    Vissa uttalar hans namn "Milås" och andra "Milos". De från öststaterna uttalar det Milosch, men det är det ingen från Sverige som gör. Han lystrar till alla varianter, men föredrar Milos med tydlig artikulering

    Intressant med namn. Finns det några andra Milosar här?        
  • Avonakire

    Våran son heter Milo (med betoning på i)  Skrattande

  • Jag har en bror i Skövde
    aman skrev 2008-11-14 18:04:25 följande:

    Vad associerar ni till? För mig är Milo utan tvekan ett namn som får mig att tänka på forna jugoslavien. Vilket för mig känns fint. Min kille är från öst så för oss känns det naturligt, men nu har det blivit så gaalet populärt. Jag vill ju inte råka ge ett namn till mitt barn som visar sig vara nya "kevin", "liam" eller nåt liknande. För mig är det speciellt och fint.

    De ni känner som heter så, vad har de för nationalitet?


    12 år senare:


    Exakt det som hände!

Svar på tråden Milo?