• Alemonia

    Föräldrar och andra på Vikbolandet

    Finns det några fler här än jag som bor på Vikbolandet? Vore kul att höra av er.

  • Svar på tråden Föräldrar och andra på Vikbolandet
  • Widde2

    Vad tråkigt att Ida inte fick plats nu. Och ni som bor så nära också. Vi fick en plats i Ljunga också, på Skogsgläntan. Där kan du ju kolla. Eller Kuddby kanske, om ni inte vill söka inne i stan.

  • Alemonia

    Widde2: Jo det känns riktigt surt att inte få plats på Kullen. Det ligger ju bara ca 1,5 km hemifrån. Kuddby känns för långt ut så det får nog bli Ljunga (Skogsgläntan) om det inte visar sig att det skulle passa med dagmamman i Stora Grönhög. Jag ringde i går och ska få info om den kommunala barnomsorgen med post.

    Påminnelse till mig själv och andra:
    Öppna Förskolan i Östra Husby öppnar igen 12 januari
    Kyrkans barngrupper (babysång i Dagsberg mm) börjar igen från 20 januari.

  • Zysteryster

    Tack för den infon om öppna, hade ingen koll på hur det låg till. Tack!

    Hoppas det löser sig med din barnomsorg. Det är ju som tur är ett tag kvar, så vad som helst kan ju hända, det räcker ju att någon flyttar som har plats på Kullen så kanske du kommer in.

  • KroonLundin

    Jaha oki då fick jag svar på den frågan =) Jahopp imorrn är dt Julafton , inga julkänslor överhuvvetaget känns kast ärligt! Men får önskar alla en God Jul o Trevlig fortsättning !
    Är det Antin i st grönhög du menar ? (Alemonia)


    Vet att Bibbi i ljunga är guldvärd :)


    ¯²-­»Nellie 071110 ♥ Lillebror BF 090220«¬
  • KroonLundin

    P.s Hör efter med fler mammor/familjer som har/haft sina barn på önnemo i husby innan du funderar på det ! D.s


    ¯²-­»Nellie 071110 ♥ Lillebror BF 090220«¬
  • Alemonia

    God fortsättning! Vi har nyss kommit hem efter några dagar hos mina föräldrar i Karlskoga (åkte dit på juldagen).

    KroonLundin: Namnet Antin låter bekant. Jag har bara hört andra prata positivt om henne.

    I infon om kommunal barnomsorg som jag fick med posten nämns inga dagmammor alls. Hade hoppats få lite info även om det alternativet och inte bara förskolor och skolor.

  • bubblan73

    Alemonia:
    Jag fick info om dagmamma på Öppna förskolan. Ska ha det till Ingrid. I Ljunga faktiskt. Ska besöka 2-3 dagmammor i januari tänkte jag. Bra med Ljunga-dagmammorna är att om de blir sjuka så är barnen på dagiset i Ljunga. Alltså, man blir inte låst att vara hemma med barnet för att dagmamma är sjuk! Toppen!

  • Alemonia

    Bubblan73: Det låter riktigt bra. Vad jag vet finns det tre dagmammor i Ljunga. Jag ska kolla upp detta med dagmammor i januari.

  • bubblan73

    Japp, 3 dagmammor i Ljunga, men en var sjukskriven när jag fick telefonnumren till dem. Vem vet, kanske Ida och Ingrid hamnar på samma ställe?!

  • Alemonia

    Bubblan73: Jo, det kanske de gör. Jag ska senast i nästa vecka börja ta tag i att kolla vilka alternativ som finns.

    Någon mer än jag som tycker att det är skönt att det är vardag igen?

  • bubblan73

    Jag älskar att det är vardag igen!!!!!! Göra vad man när man vill!!! Fast vårt vatten har frusit, så vi har problem med det nu. När man har barn så krånglar det verkligen till vardagen.......Får ta vatten i stan, tvätta hos svärfar, ska köpa plasttallrikar idag, orkar inte med att släpa disken dit också..

  • Alemonia

    Hej! Någon som varit förbi Brita (på Ö F) och sett om hon fått upp någon kalender för vårterminen? Jag är lite nyfiken på vad som är inplanerat.

    Nu har jag träffat på Antin men det verkade som hon inte har plats nu i höst men kanske till vårterminen. Jag ska dock försöka hinna med att gå dit en sväng medan jag fortfarande är hemma.
    Det verkar som det är många barn som ska in nu i höst och få i årskullen som nu ska vidare. Eller har någon annan någon annan erfarenhet?

  • Alemonia

    Verkar lite väl dött här.

    Någon mer än jag som tänkt sig till Öppna förskolan i Östra Husby på onsdag?

    Jag har föreslagit fikaträff hemma hos mig nu på tisdag ca 11:00 till mitt Norrköpingsgäng men om det är någon här som vill komma är ni givetvis också varmt välkomna. Säg bara till i förväg så jag vet samt att jag kan posta info om vart jag bor.

  • bubblan73

    Hejsan!
    Dött var ordet! Jag tänkte gå till Husby på onsdag. Det har tyvärr varit annat i vägen de sista två gångerna, men nu så!!

    Ingrid har fått dagmamma i Ljunga nu. Börjar i februari.

  • bubblan73

    Jo, fast vi fick inte välja, och det kändes lite snopet. Alla var fullbokade, så vi fick ta en som "blev över". Hon är säkert bra, men det hade känts bättre om vi fått välja.

  • Alemonia

    Oki, det förstår jag känns sådär. Har du varit och hälsat på?

  • bubblan73

    Ja. Hon var väl bra, men vi har ju inget att jämföra med. Vi får prova och se, annars byter vi väl.

  • DalaPetra

    Hittade tråden av en ren händelse, inget barnrelaterat inlägg men hoppas det är ok

    Min hund är född på Gottenviks säteri 6 augusti 2000, någon som känner igen ägaren/ägarna där?
    Skulle vara roligt att få tag på hans syskon nämligen och jag får ingen kontakt med den som födde upp honom.

Svar på tråden Föräldrar och andra på Vikbolandet