• Skehamn09

    Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

    Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

    Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

    Vem räddar du....??

    Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

    Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

  • Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Amak

    En älskad undulat eller ett barn då? En älskad eremitkräfta eller ett barn? Din favoritspindel i hörnet av sovrummet?

  • myymlan

    Tycker det är småsjukt att ts beskriver barnet ifråga.. Det borde väl ffs inte spela någon roll med kön eller hur många månader...

  • Loriyana

    Jag hade givetvis räddat barnet. Och jag anser att de som räddat ett djur före en människa är fruktansvärda! Jag likställer dem med Hitler. Han ansåg också att vissa människor var värda mindre än djur.

  • myymlan
    Loriyana skrev 2013-12-22 09:39:02 följande:
    Jag hade givetvis räddat barnet. Och jag anser att de som räddat ett djur före en människa är fruktansvärda! Jag likställer dem med Hitler. Han ansåg också att vissa människor var värda mindre än djur.

  • knivskrik
    I grund och botten handlar det om familjemedlem vs. icke familjemedlem. Och då går familjemedlemmen före alla dagar i veckan.
    Hade både hund och bebis varit mina hade det varit en annan sak.
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Mnisa

    Barnet. Dels för att jag tror att djur förhåller sig annorlunda till döden, och dels för att det är utan minsta tvekan helt självklart för mig.

  • puss
    Loriyana skrev 2013-12-22 09:39:02 följande:

    Jag hade givetvis räddat barnet. Och jag anser att de som räddat ett djur före en människa är fruktansvärda! Jag likställer dem med Hitler. Han ansåg också att vissa människor var värda mindre än djur.


  • viktoria91
    Mnisa skrev 2013-12-25 02:46:23 följande:
    Barnet. Dels för att jag tror att djur förhåller sig annorlunda till döden, och dels för att det är utan minsta tvekan helt självklart för mig.
    Hur vet du hur en 6 månaders bebis förhåller sig till döden?
  • puss
    viktoria91 skrev 2013-12-27 17:16:18 följande:
    Hur vet du hur en 6 månaders bebis förhåller sig till döden?

    för precis det skrev hen ju, att hen vet precis allt om ämnet GUD VA JOBBIGT LÄS IGEN OCH FATTA BÄTTRE
    *puss puss puss puss*
  • viktoria91
    puss skrev 2013-12-27 18:01:43 följande:

    för precis det skrev hen ju, att hen vet precis allt om ämnet GUD VA JOBBIGT LÄS IGEN OCH FATTA BÄTTRE
    Ber om ursäkt för att jag inte läst igenom  vad en själbutnämd allsmäktige har skrivit!
  • puss
    viktoria91 skrev 2013-12-27 18:16:08 följande:
    Ber om ursäkt för att jag inte läst igenom  vad en själbutnämd allsmäktige har skrivit!

    du borde åtminstone läst vad du svarat på.
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......