• Anonym (Ledsen)

    Har gått genom nått hemskt DEL 3

    Lägger upp en ny tråd då den andra snart går ut..

    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m40036160.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-119/m37252407.html

    Hej!

    Måste skriva av mig lite..

    Har haft ett par kämpiga år här..
    Har levt under ständiga hot från en föredetta fästman..

    Vi levde aldrig tillsammans men hade ett avståndsförhållande..I början var han helt fantastisk och så uppvaktande att mina kompisar bara häpnade..Jag hade aldrig kännt mig så vacker o älskad..
    Jag bodde då själv med mina barn som var lite äldre..Hade ägnat all min tid åt dessa ,för mina barn är mitt liv..

    Kände mig lite misslyckad efter några brytna förhållander och som ensamstående mamma..Vill bara lägga till att jag har för övrigt ett fint socialt liv o fina vänner..Lever ett lugnt o tryggt liv med barnen,o sköter allt som man ska.Jag har inga missbruk eller sociala problem.

    Livet lekte i början av det nya förhållandet..Han berömde mig överallt för alla om hur go o fin mamma jag var o vilken fantastisk kvinna han hittat.Men efter tiden förändrades saker. Han började nedvärdera mig inför barnen..Rätta till ord som blev fel,hämta uppslagsböcker osv..Han härmade mig o gjorde mig till åtlöje..Han talade oxå om att ingen av hans vänner skulle velat haft en tjej med barn..

    Hela tiden blev han värre..Han började även gå på mina barn..Om dom hade uppfattat saker fel var dom så dumma att dom trodde att månen var en ost.

    Han kontrollerade mig ständigt..Ibland ville jag ha en helg själv med mina barn,,eftersom han bestämde när han skulle umgås med sina vänner ensam...då fick jag höra hur elak o självisk jag var så "uteslöt" han..Det slutade med att mina barn och jag fick en arg man vid dörren,som krävde att få vara där..efter tiden gick så blev han även våldsam...Han tvingade mig ner på golvet o höl fast mig stenhårt för att jag försökte undvika ett samtal med honom..Jag var helt enkelt tvungen till att lyssna.

    Nu tycker man ju då att jag är galen som behåller denna man,men han fick mig att tro att jag inte var värd bättre.

    Han ringde dessutom efter varje gång han brukat våld o grät som ett barn,han menade ju inte att såra en sån underbar kvinna som mig..Han var ju inte sån sa han..Han var inte våldsam..Det var ju bara jag som framkallat detta hos honom.

    Jag fick problem med att behålla min mat o fick svårt att sova..Började gå hos en underbar psykolog som talade om att detta förhållandet var katastrof för mig..Jag kvävde mig själv..Desto elakare han var desto snällare försökte jag va så att han skulle tycka om mig..

    Nu sitter jag här lite mer än ett år senare...Jag lyckades bryta mig loss när jag fick veta att jag var gravid..Han försökte en gång skada mig även när dessa små älsklingar llåg i magen.

    Jag lever fortfarande under hot..Hemliga telefonsamtal som ringer ständigt,stenar i mina fönster sönderskurna däck..Barn som är rädda för att vara hemma..

    Polisen står helt på vår sida,men det är svårt med bevisning .,så det är nedlagt just nu på bristande bevisning.

    Här har jag under året som gått uppfostrat dessa små fina ungar själv..Dom har varit mycket sjuka pga av en immunbristsjukdom..Har ofta vakat både dag som natt över mina sjuka på barn...
    Sen kom kallduchen: Han ska ha barnen säger han..

    Fick den största klump i magen jag nånsin haft..Denna man som är våldsam o nedvärderande..Som inte har brytt sig en sekund om att söka hjälp för att kunna ha del i barnens liv..

    Barnen är fina o välvårdade..Dom är lugna o trygga..Men ändå kom kallduschen..Kvinnan som "pappan " kontaktat på socialen har helt duperats av denna "fina kristna man "..Han har använt vackra ord o tårar..Det som dom därimot inte sett är alla tillfällen då han gjort oss illa.
    Denna man är en medelpunkt..Han hörs alltid högst,står i centrum, och sitter i styrelser..Utåtsett den mest fantastiska man..Men jag kan lova att verkligheten inte är sådan..

    Nu använder sig mannen av att jag mår "psykiskt dåligt" och går hos psykolog..Att jag hade ät o sovsvårigheter det sista när vi var ihop..På detta kan han komma att vinna barnen..Trots att jag uppfostrat barn i 19 år,o alla är fina välvårdade och trygga individer.

    Allt detta han gjort oss använder han nu emot oss..Hur är detta möjligt..Jag kan lova och försäkra att min sinnesstämning inte gått ut på det sätt han säger över mina barn..Visst kan jag känna mig ledsen över situationen ,o trött ibland..Men jag älskar och vårdar mina barn högst av allt.

    Socialskreteraren menar att jag är sjukskriven och inte kan ha ett fulltidsjobb,o hus skall jag då kunna sköta barn..HELT ABSURT...Sen visar hela utredningen att barnen är fina ,trygga o välmående..Men att dom kanske till slut skall påverkas av att jag är orolig o ledsen..

    Skulle bara behöva lite styrkekramar här,,så har har krafter tills rättegången kommer..

    Kram

  • Svar på tråden Har gått genom nått hemskt DEL 3
  • Temugg

    Cissi, jag sitter med tårar i ögonen och hjärtat fick ett hugg när jag läste vad du skrev. Jag har gåshud över hela kroppen och undrar hur du mäktar med allt! Det går inte att förstå vad du gått igenom, och vad din stackars dotter fått gå igenom. Jag vet att ni fixar detta tillsammans och det låter så skönt genom all sorg att du ändå låter positiv angående enskild vårdnad. Jag hoppas så innerligt att det ska gå bra för er. Jag är bestört över vad som hänt din lille son och beklagar er stora sorg, ingen kan som sagt sätta sig in er situation men vi är många som har er i våra tankar.
    En stor, varm kram till dig och din familj.

  • L2K

    Cissi - Usch vad hemskt!!! Massor med kramar till er!!! Det ni går igenom just nu önskar jag inte ens min värsta fiende... Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag skänker er all styrka jag bara kan!


    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04, Emilia -07, BF 26/7-10
  • Ajo

    Cissi!

    Åh det gör så ont i mig, jag beklagar sorgen i djupet av mitt hjärta efter eran son, jag kan inte och vågar inte ens tänka tanken hur det känns.
    Stackars lilla prinsessa, det måste vara så svårt för henne med!! Jag tänker på er allihop.
    Hoppas verkligen att det löser sig för er nu så ni får landa sörja läkas som en familj!!
    Kramar i massor jag tänker på er allihop!

  • Temugg

    Cissi jag har tänkt på er i sommar. Undrat hur ni har det, om ni äntligen har fått lite mer av den där ljusstrimman i det hemska mörkret. Jag hoppas för er alla att din lilla modiga tjej nu bara får vara hos dig. Skriv gärna om du orkar. Kramar till er båda!

  • Ankmor

    Kikar inom och ser om jag kan få "liv" i tråden...

    "Ledsen" vad har hänt? Är allt bra med er?
    "Cissi" samma fråga här...

    Alla andra Tigermammor får gärna också skriva en liten rad om hur det är.
    Tänker på er då och då!


    Tomt här just nu...
  • Ajo

    Ankmor!

    Eftersom jag är lika mån som dig att höra hur det går för både  ledsen och Cicci ska jag också försöka kämpa för att få igång tråden igen. Har tänkt på er alla många gånger då jag har upplevt denna tråd så olik andra här på FL. Här har det varit en fin ton mellan alla och positiv och stöttande.

    Kram
    Ann

  • Anonym (Cissi)

    Tack ni underbara. Livet rullar på. Vardagen är ett faktum och lilltjejen måste ju få ett lyckligt liv på alla sätt. Vi kämpar på så gott vi kan fastän saknaden efter vår lille pojke är oändlig. Vågar inte skriva för mycket, men kanske kanske ser jag ett ljus i tunneln när det gäller fadern. I december går det hela upp till HF, önskar och hoppas så att helvetet ska vara slut där! Orkar verkligen inte mer nu. Vet inte vad jag tar mig till om inte dottern min får ett tryggt liv efter december. Det måste bara bli bra, på ena eller andra sättet....

    Någon som hört från TS? Tänker på henne ofta och hoppas att hon och barnen har det bra. Har ni andra haft en bra sommar? 

  • Temugg

    Hoppas ljuset fortfarande lyser för er i tunneln Cissi. Tänker på er ofta...
    Undrar också hur det går för TS och hennes barn.

  • Anonym (Cissi)

    Tack Pajo... Tänker också på TS och undrar så hur det går för henne och barnen. Jag vågar inte berätta för mycket, men nu ser jag verkligen ett ljus i tunneln på detta helvete. Jag får slutligt besked i dagarna.... Ett besked som antingen ger min dotter och oss friheten att äntligen få bli lyckliga och hela människor igen, eller som blir början på en ny helvetesfas i vårt liv. Jag tror och hoppas på det första. Är så nervös och orolig... Den som avgör har min dotters och vår familjs liv i sina händer.

    Lovar att berätta när jag vet. Hoppas ni alla får en riktig mysig december med allt vad det innebär! 

  • Temugg

    Du behöver inte berätta men jag håller tummarna för er!!!
    Ha det så bra och hör av dig när du känner dig redo!
    Kramar till er!

  • Anonym (Cissi)

    Nu har vi fått domen. Kanske inte lika bra besked som jag hade hoppats på, men ändå i rätt riktning. Umgänget har begränsats väldigt mycket och får endast ske i närvaro av en tredje person. Lilltjejen ska inte behöva vara med om ett enda umgänge till, men såhär ser det ut nu. Det verkar aldrig ta slut - även om det nu har blivit bättre. Enligt beslutet från rätten är det uppenbart att han är skyldig och att risken att övergrepp sker igen är mycket stor. Dessutom fick jag nu ensam vårdnad.... Det är ju ett otroligt framsteg att man äntligen lyssnar på min lilla tjej. Det kanske finns någon rättvisa ändå... Men att inte få bli av med det här umgänget som gör lilltjejen så illa är frustrerande. Hon klarar inte mer nu. Vet inte om det blir överklagan, det får advokaten avgöra. Nu har ni iaf fått en liten uppdatering....

    Hoppas ni alla har en riktigt mysig lucia!! 

  • Ankmor

    Härligt med en liten, men ändock viktig, seger!

    Ensam vårdnad! BRAVO!!!


    Tomt här just nu...
  • Ajo

     


    Ankmor skrev 2010-12-13 18:14:24 följande:
    Härligt med en liten, men ändock viktig, seger!

    Ensam vårdnad! BRAVO!!!

    Håller verkligen med ankmor där!
    Jag hoppas ju oxå att din prinsessa ska få slippa mer nu. Så jag hoppas innerligen att det kommer att bli så i slutänden.
    Var rädd om er och jag hoppas ni får en fin jul tillsammans trots allt!
    Massor av varma kramar till er
    ( ja det gäller ju även er alla andra i tråden)

  • Temugg

    Tack för uppdateringen Cissi. Skönt att de lyssnar och även om det inte gick riktigt hela vägen så har ni i alla fall kommit en lång bit!
    Hoppas ni alla haft en skön jul utan stora bekymmer!

  • Ankmor

    Puffar in lite luft i tråden i hopp om att TS läser...

    Undrar så hur det går med dig och barnen.

    Kram


    Tomt här just nu...
  • Ajo

    Ja jag puffar med!
    Tänker så både på TS och på Cissi!
    styrkekramar till er båda!
    kram

  • Temugg

    Ännu en som undrar hur både TS och Cissi har det med sina barn.
    Blev det någon överklagan Cissi? Fungerar umgänget med tredje person närvarande?

    Hoppas ni alla i tråden har haft en skön sommar!

  • Anonym (Tänker på TS)

    Det här är ju en gammal tråd, men den berörde mig mycket och jag tänker på TS ibland och hoppas innerligt att det gick bra till slut. Någon som vet?

Svar på tråden Har gått genom nått hemskt DEL 3