• Du och Jag ver2

    Vi som fick runt början av aug -08, tråd 5

    Här huserar vi som fick barn i början av augusti - å vi som hade bebisar som hade bråttom ut å kom lite tidigare å lite senare!

    {#lang_emotions_baby}
    16/7 Du och Jag - Tindra 3195g 48cm
    (BF 6/8)
    4/8 Luzorsus - Myra 4365 g 50 cm (BF 8/8)
    8/8 nassu - Valter 3990g 53cm (BF 1/8)
    13/8 MissOsbourne - Liam 4234g 56cm (BF 8/8)
    18/8 pluppiz - Arvid 3590 53 cm (BF 9/8)
    19/8 ydniM - Melody 3905g 51cm (BF 1/8)
    De tidigare trådarna

    Senaste; www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41504050.html

    3:dje www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38340377.html

    2:a www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35573513.html

    1:a www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33008959.html
  • Svar på tråden Vi som fick runt början av aug -08, tråd 5
  • ydniM

    jasså ni skulle hälsa på nassu! nämen va trevigt, synd då att de planerna sprack. känner ni varandra sen tidigare?

    jo här blir det nog några svängar förbi halmstad också, hälsa på mina vänner. saknar dem nu när vi flyttat därifrån.


    Älskar att vara mamma!
  • luzorsus

    Ikväll ska jag och stora tjejen gå på Cirkus. Det ser hon framemot så jag hoppas det är värt pengarna det kostar

  • Du och Jag ver2
    ydniM skrev 2009-06-15 21:20:31 följande:
    jasså ni skulle hälsa på nassu! nämen va trevigt, synd då att de planerna sprack. känner ni varandra sen tidigare?jo här blir det nog några svängar förbi halmstad också, hälsa på mina vänner. saknar dem nu när vi flyttat därifrån.
    Ja, det var trist att det inte blev av nå nu i sommar. Nä, vi lärde känna varandra genom tråden här

    Ja, samma sak här - men fast med Dalarna då där jag är ifrån. Skulle va skoj å åka upp en vecka så man hinner med att träffa alla man vill träffa! Ev så ska vi låna ena kompisens hus när de åker till sin sommarstuga (som bara ligger 1h därifrån - så dem kan vi hälsa på då med). Gäller bara att vi kan när de ska åka!

    Fattar inte hur det redan kan ha blivit så fullbokat!

    På torsdag så ska jag få träffa läkaren för ytterligare ett återbesök. Ska få göra ett VUL för att se att allt verkligen är 110% ok + få svar på alla mina funderingar. Ska bli skönt å få svar - å hoppas verkliget inget är fel nu.
  • Du och Jag ver2
    MissOsbourne skrev 2009-07-23 21:43:59 följande:
    *hohoooooo*
    hoho!!!

    Hur är det?!

    Här firade vi Tindras 1 års dag för en vecka sedan! Helt galet fort vad det har gått! Precis när firandet tog slut i tisdags (då vårt besök åkte hem som kom i söndags) så fick Tindra feber

    Så nu har hon legat mellan 38,8-39,9 önda fram tills em idag. Nu när hon la sig så hade hon 37.
    Skulle tro att det är biverkning utav 1års sprutan hon fick förra tisdagen.

    Hur är det med era små då?! (som börjar bli stooora!)

    Tinda upptäckte förresten efter semestern som vi var iväg på för 2 v sen (med en annan familj) att nu är det skoj att gå med gåvagnen!

    Å fortfarande inga tänder - men de två nedre syns under skinnet nu iaf!

    Mätte 75,2cm å vägde 10,1kg nu när vi var till bvc.
  • MissOsbourne

    Hej!!!! Här är det bara fint! Ja visst har hela året gått sjukt fort!Liam fyller den 13 augusti så då blir det kalas...=) Han har 6 tänder nu..=) Vet inte vad han väger eller hur lång han är för de har semester på bvc och de har bara drop-in på måndagar och jag har inte kunnat tajma det riktigt så vi har nog inte varit där sen han var 9 månader och då låg han på strax över 10 kg och var 76 lång..=)Usch den där sprutan ja, har inte fått någon kallelse än ju...På lördag ska jag jobba min första dag sedan jag gick hem vid midsommar förra året, ska faktiskt bli lite kul!Ska jobba någon helg då och då tills jag börjar på riktigt i februari någon gång.Har ni andra börjat jobba än?...=) Liam kan inte gå själv än, han sätter sig långsamt ner när vi släpper honom men för en vecka sen släppte han och gick 5 steg-första och sista gången typ...=) Han gillar också att gå med saker-matstolen,dammsugaren,storasysters gunghäst...=) Kan Tindra prata mycket? Liam säger mamma,pappa,titta,äta,ja,aj,TUTTE och lite mer otydliga grejer...=)

  • luzorsus

    Myra fyller den 4 augusti, snart alltså! Tiden rusar iväg.
    Hon har 8 tänder 4 uppe och 4 nere.
    Ska väga henne den 5 augusti, har ingen koll alls på hur stor hon är..

  • Du och Jag ver2
    luzorsus skrev 2010-07-30 21:09:04 följande:
    im here
    Livet rullar på,Myra blir 2 nästa vecka...Tova börjar skolan till hösten  
    Hej!!!

    Ja, visst går tiden fort!!!

    Tindra fyllde ju för 2 ett par veckor sedan - och i måndags fick vi nytillskott i familjen! En liten Minna blev det!
  • Du och Jag ver2

    Luzorsus - hur mycket pratar Myra!?

    Tindra pratar mycket - eller - hon säger en massa ord - men kan inte påstå att hon säger tvårodsmeningar - blir för långa mellannrum för det (tror jag!?) Men hon gör sig förstådd iaf, tycker det är jättekul!!!

    Ska bli spänannde å se längd å vikten nu på henne - hon får ju följa me till bvc när vi ska dit med lilltjejen!


  • luzorsus

    Myra pratar en massa Hon är aldrig tyst Kan säga 4 ordsmeningar nu, typ "Myra tappa pappa sko",hon är väldigt duktig  tycker jag Gör sig förstådd hos de flesta, och kan beskriva saker som händer,vad hon vill etc bra.
     Var länge sen man var på BVC nu,kankse blir en sväng runt 2års dagen...eller de kanske har skippat den och bara tar 1,5 och 3 år...är inte säker hur upplägget är.
    Vet inte alls hur lång hon är eller så..Hon har betydligt mer hår än vad storasyrran hade i samma ålder,väldigt gulligt  

  • Du och Jag ver2

    Ah va härligt!!! Så kul nu när man kan prata med dem - å att de själva kan göra sig förstådda också!!

    Här har de tagit bort kontrollen vid 2 år - nästa skulle egentligen bli vid 3 år, men som sagt eftersom nu liten har kommit till världen så skulle vi få ta med Tindra med å väga å mäta. Gissar på at hon ligger runt 90cm och 14 kg.


Svar på tråden Vi som fick runt början av aug -08, tråd 5