• Leija

    Vi som följts åt sedan vecka 48, -07

    Vi som följts åt sedan vecka 48, -07.
    Ja, här finns vi som fick våra plus v 48 och som nu är stolta föräldrar till varsin liten bebis!

    Gänget består av:

    Trynet & Malte
    Kesso & Nils
    Virvelflickan & Novali
    Beginnerz & Ebba
    Leija & Alve
    Leesa & Alice

  • Svar på tråden Vi som följts åt sedan vecka 48, -07
  • Kesso

    Leija:
    Ja, det är tufft. Låt saknaden och sorgen ta sin tid. Här så är jag fortfarande besviken, arg och ledsen kan jag säga. svärfar gick bort 1 jan. snart ½ år sedan men det känns inte så. Så styrkekramar till dig.

  • virvelflickan

    Hej allihopa!

    Hur är det med er?!

    Jag och Novali är tillbaka hemma efter en semester i Skåne. Vi hade det alldeles underbart där!! Finfint väder med undantag av nån enstaka dag. Vi har plaskat i havet, lekt på stranden, matat ankor, gått på marknad, lekt på nya lekplatser, träffat en massa släkt och blivit ordentligt bortskämda :) Resorna, både med tåg och flyg, gick bra!

    Novali går nu för fullt! Hon hade tagit som högst 14 steg innan vi åkte ner till Skåne... men när vi kom ner bara släppte det och hon började gå 30-50 steg åt gången... sen slutade jag räkna. Hon går nu helt enkelt :) Jättekul! :) Ser så roligt ut... hon är ju så liten än... men hon vandrar omkring :)

    Just nu är jag tillbaka på jobbet en vecka, men efter fredag går jag på föräldraledighet igen och sambon har semester så då ska vi vara hemma alla tre och det ser jag verkligen fram emot!

    Hoppas allt är bra med er andra!

  • Trynet

    Hej hej
    Hoppas allt är bra med er därute. Har varit lite dålig på att skriva men här kommer lite i alla fall.
    Om 3 dagar fyller Malte 1 år! Så fort tiden går när man har roligt
    Han är en liten kille full av bus. Går, springer och klättrar på allt möjligt, och oftast glad hela tiden. Men han har humör också när han inte får som han vill, men det går fort över som tur är. Lite ord börjar också komma; Ta = tack, tän = den, mamma, pappa, Nanna =Elias, Hej.
    Så kul att han börjar göra sig förstådd lite.
    Imorgon ska vi ha kalas för honom med släkten, får hoppas på fint väder så alla kan fika ute.
    Ha det bra allihopa
    Kram

  • Beginnerz

    Hej alla!

    Ja Ebba är inte i närheten av att gå - den lilla fegisen! Hon vill sätta sig direkt och vill inte stå. Så fort man släpper så sätter hon sig. Och inte pratar hon heller, iallafall inte som man förstår. Men hon är världens goaste unge, alltid glad och medgörlig. Fast nu har hon fått för sig att stå och grina varje gång hon ska gå och lägga sig, någon sorts ettårstrots eller?

    Jag börjar jobba om en och en halv vecka, men kommer vara ledig varje tisdag tillsammans med familjen. Sambon ska vara hemma till januari. Sitter i nuläget och funderar på om vi ska dra till Thailand över jul och nyår. Har ju båda skilda föräldrar så det blir bara stress om man ska vara hemma. Vore ju najs med lite sol istället! Drömma går ju alltid!

    Hoppas ni mår bra! Nu har ett helt år gått...

  • Kesso

    Hej på er!
    Kul att tråden fortfarande håller i.
    Här har Nils fyllt 1 år. tänk vad tiden går. Helt sjukt alltså. Men ajg ska avr ahemma ett tag till. Nils han ställer sig upp och håller i något. Men går ej. Kan ej stå själv heller.

    Men vad de utvecklas nu. Tänder kommer där uppe.

    Är det någon som köper nestle burkmat eller välling eller något annat i det märket? Måste vara 6, mån och upp till 15 månader. Jag samlar på deras koder. Ska skicka in senast sista aug. Vill någon hjälpa mig och sedan skicka det till mig?

    hoppas ni har det bra alla här.
    Kram

  • virvelflickan

    GRATTIS till Malte på 1-årsdagen och till Nils som redan hunnit fylla år! :)
    Novali blir 1 år på måndag!

    Jag är föräldraledig igen och det är härligt! Novali springer omkring för fullt... både inne och utomhus. Det roligaste hon vet just nu är att leka kurragömma. Jag och sambon gömmer oss, hon går runt och letar och när hon hittar oss rusar hon iväg och så får vi jaga ikapp henne :)

    Prata gör hon en del. Mamma, pappa och ibland får hon till ett "titta"... och sen säger hon dack = tack, datt = katt, dä = där, ej = hej. Det jag kommer på just nu iaf. Men man märker ju hur mycket de förstår... kan be Novali att hämta vissa gosedjur som vi gett namn, bollen, peka på saker osv.

    Tänder däremot går det långsamt med... hon har fortfarande bara de två i underkäken. Längtar tills de dyker upp i överkäken oxå så att hon kan bita ordentligt.

    Ha det bra allihopa och hoppas alla små har haft eller får riktigt fina 1-årsdagar! :)

  • Leesa

    Hej allihop!

    Här traskar livet vidare.. har just fått Sprallis att somna efter mkt gnäll, skrik och viftande.. hon är så svår att somna! Helt sjukt! Hur gör ni för att få era små att sova middag/för natten?

    Kesso: vi köper Nestle! Du får gärna våra koder, om jag hittar några!

    Annars gör vi framsteg varje dag.. Alice fyllde 1 år i söndags - helt sjukt!
    Hon går inte än, men det dröjer nog inte länge nu. Hon älskar att riva fram saker hela tiden..! Pekar på lampan, öra, näsa, vinkar.. kan säga hej, vinka, mamma, häst och gris. väl utvalda ord..!

    Om tre veckor börjar jag plugga, känns skumt men kul! Tänker ha Alice hemma på heltid och plugga hemma på heltid. Ambitiöst och korkat. (väl medveten om detta) Siktar på att skola in henne i januari om vi får plats!
    När ska era börja förkola? Och hur mkt tänkte ni ha dom där? -nyfiken-

  • Beginnerz

    Idag fyller Ebba ett år och hon har fått en rosa potta och en fotboll. Ska ha kalas senare idag. Hon har fyra tänder i överkäken med värsta gluggen, vi kallar henne för Tore! Hon går fortfarande inte men snackar som sjutton, fullt ös hela tiden. Sambon är hemma till januari och jag jobbar 80 procent på en högstadieskola 1 minut härifrån. Allt fungerar jättebra men det känns ju konstigt att lämna henne varje dag :(

    Har bokat en resa till Koh Lanta tre veckor över jul. Ska bli kul!

    Hoppas ni alla har det bra! Kram Z

  • virvelflickan

    Hej på er!

    Jaha, då har alla små hunnit bli 1 år va? :) Så fort går ett år när man har roligt. Måste säga att även om det varit tufft ibland så har det varit det häftigaste året i mitt liv :)

    Här är det fullt upp om dagarna. Novali sover två timmar mitt på dagen och vi brukar försöka komma ut på lite äventyr både på fm och em. Hon älskar när det händer saker... behöver inte vara mycket. Kan vara att gå ut på promenad till nåt ställe där hon får springa runt, plocka sten, pinnar och blad... eller hälsa på nån kompis eller så. Dagarna går fort. Om ungefär en månad ska Novali skolas in på dagis. Känns både spännande och nervöst! Jag kommer gå ner 25% i tid de första månaderna. Jag tror och hoppas att Novali kommer stortrivas på dagis. Hon gillar andra barn och full fart :)

    I övrigt känns det verkligen som höst nu och det är trist... shit vad avundsjuk jag blir på er kommande resa Beginnerz!!! :)

    Nu ska jag ta nåt att käka medan Novali sover. Om nån vill kika har jag lagt in lite nya bilder!

    Ha det fint allihopa!

  • Leesa

    Vilka fina kort Virvel! Hon är ju så söt! (och vilket vackert hår du har - avundsjuk inte alls-

    Här rullar det på som vanligt. Alice gar fem tänder som hon gärna använder då och då. -aaj- Ammar fortfarande morgon och kväll, mest för mys och närhet tror jag.
    Och som hon håller igång! Herregud. Hon river ut saker, möblerar om - en dag traskade hon iväg med hela soffbordet... men hon går inte utan stöd än, ska bli spännande att se när hon vågar släppa!

    På måndag börjar jag plugga. Ska läsa hemifrån och ha Alice hemma iaf till januari. blir nog lagom kaotiskt.

    Letar katt för fullt här nu med. Blev tvugna att omplacera hunden vi hade - en stor samojed - då han behövde en hundkompis och mer motion. Hittade en underbar familj som har en samojedtik och bor en kvart härifrån! Så perfekt, även om det var hjärtskärande att lämna bort honom.
    Nästa djur blir alltså katt som det ser ut nu. letar efter en birmatjej, ska bli så kul med katt igen!

    Hur har ni det allihop?
    Beginnerz: gud så härligt med semester!

  • virvelflickan

    Tack Leesa! :)

    Spännande att både plugga och ha Alice hemma heltid! :) Du får försöka hinna så mycket som möjligt när hon sover. Vad ska du läsa?

    Trist att ni blev tvungna att omplacera hunden men samtidigt bra att ni hittade en så bra familj som dessutom bor så nära er! Hoppas att ni hittar en riktigt go katt nu då! Vi har två katter och Novali älskar dem :)

    Igår var vi på en lite sen 1-årskontroll och det gick finfint. Novali sa "aj" när hon fick sprutorna och blev ledsen en liten stund men inte alls så illa som de tidigare gångerna. Aldrig hört henne säga aj förut. På kvällen däremot blev hon ganska dålig, fick feber och verkade bli stel i benen. Idag har hon inga besvär av det som tur är!

    Nu har tänderna i överkäken äntligen börjat titta fram oxå!! Tre stycken kommer på en gång... men Novalis tänder verkligen kryper fram. På vissa barn verkar de bara explodera upp i munnen på nån dag... för Novali tog det månader med tänderna i underkäken och det kommer väl säkert bli likadant med dessa.

  • Kesso

    Hej på er!
    så roligt att tråden fortsätter. Ja, här har jag inte skrivit på ett tag nu. Ja, de är så mycket här just nu för oss. men snart så ska det nog lugna ner sig. jag har fått vara ensam enn hel del me dbarnen. mnannen här ha rfått greja i sitt föräldrars hus för de ska säljas. Så jobbigt. Ja, de har ju gått bort båda. Men det är inte lite man måste röja efter sina föräldrar...puh...suck! Så gott när allt är gjort. Ja, de är ju så mycket känslor också. Så jag har inte mått så bra nu den senaste tiden. Men...men...livet har sin gång.

    Nils här visar inte att han vill gå. men han ställe rsig upp och håller i saker. annars så hopar han fram på rumpan. 1 årskontrollen är redan gjord. De gick bra. Han är ju redan 13 mån. Vad tiden går fort.

    Nils sitter redan på pottan och bajsar. Även bara kissar. Helt otroligt. Ja, jag tror att man ska testa innan de går. För sedan så vill barn inte vara stilla när de lärt sig gå. Blir man då van innan och sitta på pottan så tror jag man sitter kvar.

    Ha det gott!

    Kram

Svar på tråden Vi som följts åt sedan vecka 48, -07