• Svar på tråden Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 6
  • Dancia

    Hej tjejer!
    Tack för alla fina grattis

    Jag födde en liten flicka på 3480 gr och 50 cm lång den 8/9. Hon var mycket större än Colin men känns ändå så pytteliten, kan inte fatta att Colin varit så liten, t.o.m ännu mindre .

    Det känns faktiskt väldigt roligt att det blev en flicka, det var ju det jag hade önskat för det är roligt att ha en av varje .

    Julia är en riktig liten tuttfia, och amningen verkar funka denna gången, så det är jag jätteglad för . Hoppas nu bara på att slippa mjölkstockningar och grejjer. Mjölken rann till inatt så brösten spänner, bränner och gör riktigt ont idag, hoppas det lägger sig lite imorgon.


  • Sajjaa
    SysterBus skrev 2009-09-11 12:04:55 följande:
    Hur gick det för henne att sova? Gick hur bra som helst! Hon sov i 1,5 tim. Hade väl varit lite ledsen först, men somnade när fröken sjöng Pippi-sången och hon var jätteglad när hon vaknade. Så det känns ju jäteskönt för oss. Får hoppas att det går lika smidigt idag.
    Här har de bara inskolning i 3 dagar. Ska bli väldigt intressant att se hur det går...
    Jag jobbade som säljare innan, men det var bara på provision å det känns väldigt osäkert. Var ju skillnad förut när man bara hade sig själv att tänka på.. Finns inte ett jobb att söka här, så det är lite frustrerande. I värsta fall får vi flytta, och det vill jag verkligen inte..Men hoppas förstås det dyker upp nåt snart:)
  • Sajjaa
    Dancia skrev 2009-09-11 15:43:35 följande:
    Hej tjejer!Tack för alla fina grattis Jag födde en liten flicka på 3480 gr och 50 cm lång den 8/9. Hon var mycket större än Colin men känns ändå så pytteliten, kan inte fatta att Colin varit så liten, t.o.m ännu mindre .Det känns faktiskt väldigt roligt att det blev en flicka, det var ju det jag hade önskat för det är roligt att ha en av varje .Julia är en riktig liten tuttfia, och amningen verkar funka denna gången, så det är jag jätteglad för . Hoppas nu bara på att slippa mjölkstockningar och grejjer. Mjölken rann till inatt så brösten spänner, bränner och gör riktigt ont idag, hoppas det lägger sig lite imorgon.
    Åh, har hon kommit nu:) Vad roligt! Grattis! Vad tycker Colin om sin lillasyster då?:)
  • t h o w e
    Dancia skrev 2009-09-11 15:43:35 följande:
    Hej tjejer!Tack för alla fina grattis Jag födde en liten flicka på 3480 gr och 50 cm lång den 8/9. Hon var mycket större än Colin men känns ändå så pytteliten, kan inte fatta att Colin varit så liten, t.o.m ännu mindre .Det känns faktiskt väldigt roligt att det blev en flicka, det var ju det jag hade önskat för det är roligt att ha en av varje .Julia är en riktig liten tuttfia, och amningen verkar funka denna gången, så det är jag jätteglad för . Hoppas nu bara på att slippa mjölkstockningar och grejjer. Mjölken rann till inatt så brösten spänner, bränner och gör riktigt ont idag, hoppas det lägger sig lite imorgon.
    Grattis än en gång till den fina flickan!
    Wille vägde också 3480 gram när han föddes :D
  • Dancia

    Colin är helt överförtjust i henne, klappar henne fint på huvet och pussar henne . Allt har gått över förväntan mellan dem. Han kommer bli en snäll storebror verkar det som .

    Här är en bild på Julia 3 dygn:


  • Saarraa
    Dancia skrev 2009-09-12 11:29:01 följande:
    Colin är helt överförtjust i henne, klappar henne fint på huvet och pussar henne . Allt har gått över förväntan mellan dem. Han kommer bli en snäll storebror verkar det som . Här är en bild på Julia 3 dygn:
    Hon är så fin!
  • aprilfamilj

    Ja hon är verkligen jätte fin! Åhh nu längtar jag ännu mer tills min bebis kommer... Attans att det ska ta så lång tid
    Fast idag går jag in i v9

  • SysterBus

    Dancia: Så fin hon är!

    Tove är sjuk igen. Feber ikväll 38,8 och hosta. Segt... Men det är väl så här hösten kommer bli...

    Själv har jag jobbat ikväll. Hur mycket som helst att göra. Upp tidigt imorgon. Så nu skall jag sova!

  • Hedi

    Danica: Ah en san liten söting och jag älskar namnet Julia, nu blir jag ännu mer sugen.

    Miss: Ah stackars lilla Tove, Emmie hade över 40 grader förra veckan deet gick över efter nagra dagar. Det finns nagot som heter 3 dagars feber.

    Vill ni vaccinera er?

  • Linsenstinsen
    SysterBus skrev 2009-09-16 23:48:54 följande:
    Dancia: Så fin hon är! Tove är sjuk igen. Feber ikväll 38,8 och hosta. Segt... Men det är väl så här hösten kommer bli... Själv har jag jobbat ikväll. Hur mycket som helst att göra. Upp tidigt imorgon. Så nu skall jag sova!
    Hedi skrev 2009-09-17 10:18:50 följande:
    Danica: Ah en san liten söting och jag älskar namnet Julia, nu blir jag ännu mer sugen. Miss: Ah stackars lilla Tove, Emmie hade över 40 grader förra veckan deet gick över efter nagra dagar. Det finns nagot som heter 3 dagars feber. Vill ni vaccinera er?
    Emilia var sjuk förra veckan också..Känns som att det kommer vara mkt förkylningar nu! Tröttsamt..

    Ang vaccin spå tror jag att jag kommer att vaccinera mig..De säger ju att de med astma och så ska göra det och jag har astma..Själv?
  • SysterBus
    Hedi skrev 2009-09-17 10:18:50 följande:
    Danica: Ah en san liten söting och jag älskar namnet Julia, nu blir jag ännu mer sugen.Miss: Ah stackars lilla Tove, Emmie hade över 40 grader förra veckan deet gick över efter nagra dagar. Det finns nagot som heter 3 dagars feber.Vill ni vaccinera er?
    Tove mår bra igen. Hade bara feber över natten, men hostan hänger kvar.
    Jag kommer få vaccin på jobbet.
Svar på tråden Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 6