Inlägg från: SysterBus |Visa alla inlägg
  • SysterBus

    Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 6

    Hej hej Hur är det med alla i hettan?


    Tove föddes 25/4 -08!
  • SysterBus
    aprilfamilj skrev 2009-06-28 22:29:24 följande:
    Haha varmt! Och det är jobbigt för Wilhelm som har feber... Själv då?
    Ja usch, det måste vara jobbigt...

    Jag har lite svårt med värme, blir så grinig och orkar ingenting Tove har varit lite matt idag. Men annars så är hon nöjd bara hon får plaska i sin pool Tyvärr har hon fått någon form av soleksem kring ena ögat så det rinner och är rött när hon varit för mycket i solen.

    Men man skall ju inte klaga nu när sommaren ntligen är här! Imorgon åker vi till sommarstugan över dagen och jag tänkte ta mitt premiär dopp i havet. I fredags badade jag första gången i år, men det var i en insjö.
    Tove föddes 25/4 -08!
  • SysterBus
    Madeleine: Stort grattis till födelsedagen och giftermålet!
    Vi börjar också bli sugna på nr 2 (lite tidigare än vad jag tänkt mig ) Men vi kommer inte börja förrän tidigast i april nästa år. Vi hoppas på en bebis under 2011. Just nu är min man arbetslös så då är det inte riktigt läge att tänka på syskon...

    Tove går också nu. Började gå på riktigt 3 veckor efter 1års dagen, men tog sina första steg strax efter 11 månader har jag för mig. Så hon mjukstartade lite

    Hon har 12 tänder, 6 uppe och 6 nere. Inga nya än som vi har sett.

    Hon babblar för fullt, men långt ifrån allt är begripligt. Hon kan säga mamma, pappa, hej, hej då, hallå, vatten, vagn, nej, ja, mommo, bil. Har sina egna ord för blomma, pool, bada mm. Sen kan hon en del djurläten också.

    Jag har semester nu. innan semestern så jobbadejag 40% och var föräldraledigresten. Men nu skall jag börja jobba heltid igen. Är inte sugen på det... Tove har fått dagisplats, på den förskolan som vi ville, och vi skall dit på inskolningssamtal den 24 augusti. Hon kommer bara gå 15 tim/veckan till att börja med eftersom Martin är arbetssökande.
    Tove föddes 25/4 -08!
  • SysterBus
    Hedi skrev 2009-07-04 12:31:22 följande:
    Madde: Vi är inne pa andra försöket, jag blev ju gravid med en gang förra gangen. Det var ju oplanerat och vi hade sex 1 gang, sa jag var nog lite naiv och trodde att jag skulle bli gravid lika lätt. O andra sidan hade jag väldigt konstig mens förra gangen sa jag funderar pa om det var ett tidigt missfall. Fast jag hoppas pa att det kommer att ta sig nu, men jag försöker att tänka pa andra grejer. Vi har börjat att renovera i den nya lägenheten sa där är det fullt upp iaf.Misskay: Ah va gulligt att hon kan sa manga ord, Emmie säger bara mamma och pappa, annars sa är det massa babbel men inget man förstar. Det kanske tar lite längre tid eftersom hon maste lära sig tva sprak.Emmie har 10 tänder, vi har ingen dagisplats. Emmie kommer nog att börja när hon är runt 3. Fast jag ska försöka hitta nagot där hon kan vara tva ganger i veckan eller sa.
    Ja det är jättegulligt att hon kan prata så mycket, även det man inte förstår Hon kan hålla långa monologer med bara en massa rappakalja, jättekul att lyssna på

    Alla lär ju sig prata olika fort, precis som med allt annat de skall lära sig. Men tvåspråkiga brukar i allmänhet ta lite längre tid på sig.

    Det gick ju fort för oss att bli gravida också så jag anar att jag kommer vara ganska otålig och nojjig nästa gång om det inte går så fort som man vill...{#lang_emotions_tongue_out} Hoppas det tar sig snart för er!
    Tove föddes 25/4 -08!
  • SysterBus
    Hedi skrev 2009-07-04 21:38:22 följande:
    Ja jag hoppas det ocksa har bmi pa ons tror jag. Hade varit kul om vi lyckades pa semestern da kan ju sno "bebbe made in Italy" ha ha. Emmie har ocksa 12 tänder, trodde det var 10
    haha, vi får hoppas på det då
    Tove föddes 25/4 -08!
  • SysterBus

    Hedi: Vad tråkigt Hoppas det går bättre vid nästa försök!

    snr: Tove somnar mellan 20-21 på kvällen och vaknar kring kl 06. Hon vaknar ofta till och skriker/gnäller 1-2 ggr/natt. Ofta somnar hon om igen av sig själv, ibland får vi gå in och klappa lite på henne. Men hon vaknar inte ordentligt utan det går fort att somna om henne


    Tove föddes 25/4 -08!
  • SysterBus

    Tove skall börja på dagis den 25 augusti. Känns både spännande och nervöst. Nervöst för min egen skull då Tove kommer klara det alldeles utmärkt, mest jag som kommer sakna henne. Men jag jobbar ju så det blir ju egenligen ingen skillnad...

    I onsdags var vi på Liseberg med Tove för första gången. Hon tyckte det var jätteroligt! Hon älskade de stora kaninerna! Ville fram och krama och prata hela tiden, så gulligt

    Nästa vecka är min sista semestervecka. Vi hade tänkt att åka upp till Stockholm, men fick inte löst det med boendet så vi får se om vi kommer upp senare i sommar över en helg eller så. Får hoppas på fint väder iaf så att man kan hitta på lite mer saker.


    Tove föddes 25/4 -08!
  • SysterBus
    Sandra Forslund skrev 2009-07-12 21:42:27 följande:
    Nu har jag också hittat hit, har varit inne på familjeliv mindre och upptäckte inte förrän nu att det andra forumet var stängt.Har jobbat i två månader men nu har jag semester, 7 veckor, hela familjen, jättemysigt, sen börjar Elias förskolan den 10 augusti. Det är spännande och ångestframkallande på samma gång! Tror Elias kommer älska förskolan, träffa andra barn mer osv, men gudars vad jag kommer sakna honom. Även om jag redan börjat jobba, men då är han ju hemma, jag kan ringa hem flera ggr om dagen och fråga hur det är, prata med honom (nu gör jag inte det, men någon gång om dagen kollar jag av läget , mammakontrollen?) Men sen kan man ju inte göra det. Kan ju inte ringa förskolan 111 ggr om dagen för att kolla läget , tror de man är knäpp!!Nästa vecka ska vi åka på tältsemester till Öland, jag, min sambo, hans dotter på 8 år och sen vilddjuret, blir spännande! Får se om vi har tagit oss vatten över huvudet!!
    Ja det är lite läskigt att någon annan skall ta hand om mitt barn på dagarna! men jag tror att Tove kommer tycka det är jätteroligt på dagis
    Tove föddes 25/4 -08!
  • SysterBus
    t h o w e skrev 2009-07-12 22:39:35 följande:
    Vi ska till Aquaria imorgon.. www.aquaria.se och sen på tisdag åker vi till Göteborg.Blir där tisdag-torsdag ev. fredag. Ska bli skönt att komma iväg lite =)
    Såg ju jätteroligt ut!

    Trevligt att ni kommer ner. Tror att det skall bli lite bättre väder från imorgon iaf. Imrgon åker vi till Borås djurpark igen med vänner och deras barn.
    Tove föddes 25/4 -08!
Svar på tråden Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 6