• Tullemi

    Februarimammor2008, del 6

    Tjohoo alla gamla (och nya) anhängare av denna tråd. Jag har tyvärr ingen namnlista att lägga in, men det kanske går bra ändå .

  • Svar på tråden Februarimammor2008, del 6
  • Tuxi


    Det är en flicka igen, är otroligt otroligt glad över det
    Det var ganska kul att se bebisen, fick fina ansiktsbilder som hon filmade, vi kollade även på henne när hon övade att svälja fostervatten och testade att sträcka ut tungan fram och tillbaka. Jättesöt i profil och lik Eliinas ultraljud. Låg i säte gjorde hon så det var väl extra bekvämt för henne
  • Sandy26

    men tjejer jag är kvar med även om jag inte skriver varje dag så är jag inne och läser jag går i skolan plus att jag är på körskolan med så jag hinner inte skriva varje dag ha en bra kväll kramar

  • Skruttis1979
    Tuxi skrev 2009-09-24 13:49:57 följande:
    Det är en flicka igen, är otroligt otroligt glad över det Det var ganska kul att se bebisen, fick fina ansiktsbilder som hon filmade, vi kollade även på henne när hon övade att svälja fostervatten och testade att sträcka ut tungan fram och tillbaka. Jättesöt i profil och lik Eliinas ultraljud. Låg i säte gjorde hon så det var väl extra bekvämt för henne
    Grattis till tjejen!! Vi ska gå i slutet på oktober - tror det är en pojke - så jag uppdaterar därefter sen..
    Men GRATTIS igen!!
  • Skruttis1979
    Sandy26 skrev 2009-09-24 18:58:49 följande:
    men tjejer jag är kvar med även om jag inte skriver varje dag så är jag inne och läser jag går i skolan plus att jag är på körskolan med så jag hinner inte skriva varje dag ha en bra kväll kramar
    hallå där!! Va kul att du skrev en rad!!
    Vi ska ha en februaritråd igen, det finns säkert fler som i perioder bara läser, och sen då och då skriver nåt.
  • Tuxi
    Skruttis1979 skrev 2009-09-24 19:42:46 följande:
    Grattis till tjejen!! Vi ska gå i slutet på oktober - tror det är en pojke - så jag uppdaterar därefter sen.. Men GRATTIS igen!!
    Tack så mkt. Det blir en liten Saara nu
  • Tuxi

    Var ner på Bvc med Eliina idag och fröken är ju jättelång hela 84 cm drar hon i väg på och 12 kilo.

  • Skruttis1979
    Tuxi skrev 2009-09-24 19:55:19 följande:
    Var ner på Bvc med Eliina idag och fröken är ju jättelång hela 84 cm drar hon i väg på och 12 kilo.
    woho, det var långt!! Är du och Tommi långa?

    Elma är 78 och väger 9800 g. Men då är inte vi så jättestora. (förutom jag nu då som är som en flodhäst, som inte gått ner allt efter Elma och som går upp massor nu igen)
  • Tuxi
    Skruttis1979 skrev 2009-09-24 20:00:04 följande:
    woho, det var långt!! Är du och Tommi långa? Elma är 78 och väger 9800 g. Men då är inte vi så jättestora. (förutom jag nu då som är som en flodhäst, som inte gått ner allt efter Elma och som går upp massor nu igen)
    Nej Tommi är ju finne och dom är generellt minismå Han är bara 172 cm men jag är däremot 178 cm, så hon har nog det från mig .
  • Skruttis1979
    Tuxi skrev 2009-09-24 21:12:18 följande:
    Nej Tommi är ju finne och dom är generellt minismå Han är bara 172 cm men jag är däremot 178 cm, så hon har nog det från mig .
    Calle är också minimini - 172 och längst i sin familj!!

    Jag är 165 och mamma likaså, pappa sådär runt Calles längd... så Elma blir nog inte mkt längre än hon är nu, hehe

    Nä, nu fortsätter vi i andra tråden
  • Tullemi

    Milea är också lång, men det vette 17 vad det kommer ifrån. Jag och Sandor är dvärgar (166/168 cm) så hon blir nog inte så lång ändå. Men nu är hon ca 86-87 cm.

  • busfröna

    tuxi: AAAAAAAAAA kul o spännande. naturligtvis e jag supernyfiken, men du/ni kanske inget vill säga?

    asså jag finns här jag oxå. försöker hoppa in o skriva en rad lr två ibland men som sagt d har blivit MKT mindre nu när man jobbar oxå...

    just idag sys d köksgardiner, höstiga m svamp motiv på. låter säkert inte klokt men d e smakligt
    sen blir d dock t o putsa rutorna vilket inte känns lika lockand. nä nu får jag springa tebax t symaskinen. snart ska vi hämta V iskolan o ta en promenad t skogen o äta mellis där. gubben min e bortrest o väntas hem först t natten så d blir fredagsmys utan honom idag.
    i helgen jobbar jag. känns inte alls kul o jobba var annan helg men vad F** göra åt d? bara bita ihop o se glader ut.

  • busfröna

    HAHAHAHA, när jag läste i tråden stog tuxi som sissta skrivande igår. nu när jag sände ovanstående så fick jag MASSA mer o läsa. händer detta iblande er? att inlägg försvinner?...

    en lite tjej t GRATTIS...

    skruttis: så du diggar d namnet? förstår inte alls varför, hehe

    va på bvc i måndags då hon fick vacinationen. 86 o nästan 12kg... gubben e lång 192 men jag e ynka 168.

Svar på tråden Februarimammor2008, del 6