• ÄngelnDennis

    Syskon under 2010 till våra 08:or?

    Hallu=)

    Vi väntar nu en till liten i Februari 2010
    Har en son som är född 2008-okt.

    Skulle vara jätte trevligt att prata med fler {#lang_emotions_flower}
  • Svar på tråden Syskon under 2010 till våra 08:or?
  • Standly
    Lurvan83 skrev 2009-08-05 11:32:18 följande:
    Jag mår fruktansvärt dåligt. Mår illa å spyr konstant. Med sonen höll det i sig i ca 35 veckor, så jag bävar för att det blir samma nu...
    Oh fy vad jobbigt, lider med dig. Tyckte själv att det var jobbigt att må illa från & till i 13 veckor .
  • BeaBus

    Jag väntar också en liten i feb 2010 har en son född 3 sept 2008
    Är det någon som bor i ludvika trakten?

  • destiny77

    Hej!

    Fick sep 08 en dotter (välplanerad!!!) och är nu gravid igen (oplanerat!!!) med ca BF 12 april. Är lite chockad fortfarande eftersom vi inte ens påbörjat bebisverkstad än! ;)
    Så blir bara 19 månader mellan barnen - TÄTT! *nervös hur det ska gå*
    Har inte berättat för nån heller. Tänkte vänta till ca 12 veckan då det bör vara "lugnt" att berätta...

  • Standly
    destiny77 skrev 2009-08-06 22:13:19 följande:
    Hej!Fick sep 08 en dotter (välplanerad!!!) och är nu gravid igen (oplanerat!!!) med ca BF 12 april. Är lite chockad fortfarande eftersom vi inte ens påbörjat bebisverkstad än! ;) Så blir bara 19 månader mellan barnen - TÄTT! *nervös hur det ska gå*Har inte berättat för nån heller. Tänkte vänta till ca 12 veckan då det bör vara "lugnt" att berätta...
    Samma här. Fick en pojk november -08 efter nästan 1 års försök & nu blev jag det igen trots minipiller. Blir alltså bara 16 mån mellan våra minsta . Men det ska väl gå det med hoppas jag
  • Linda Jimmy

    De är klart att de kommer gå bra! Jag kommer ha 17 månader mellan mina och tycker de ska bli jätte roligt. Min dotter är en riktig pappagris så har jag tur så får jag en som blir mammagris nu..:D Lycka till allihoppa!

  • destiny77

    Ja haha...redan börjat småspana lite på syskonvagnar - nog mest för att gravidchocken ska sjunka in OCH lägga sig

  • perfectbynature

    Hej!
    Har en son född i maj -08 och i magen ligger hans lillebror som är beräknad till 9 februari. Ville ha ca 2 år mellan barnen så går detta som det ska blir det perfekt.
    Var på UL (ett av många) i tisdags och efter det berättade vi för kompisar och släkt. Familjen fick veta tidigare på grund av att jag blev opererad i vecka 10.
    Mår fortfarande illa med det gjorde jag länge förra gången med så det är bara att vänta. Däremot har man ju inte samma tid att vila nu som man hade då. Nu ska en aktiv ettåring sysselsättas!

  • TheRoses

    hej jag har en dotter född i nov -08 och väntar en till sötis i magen som är BF till den 8 feb.
    jag mår superbra denna graviditeten än förre beror på jag mådde så dåligt med illamående och annat. kollar på syskonvagnar och jag vet inte som är bäst köpa beg eller man tar en ny var tycker ni?

  • Linda Jimmy

    vi har också börjat titta lite på syskonvagnar. Men hittar verkligen inte någon som jag gillar..:( Vi köper nog begagnat och sedan en ny sittvagn istället för när det är dax för lillen att ha sittvagn så är min dotter nästan 2 år så då kommer vi nog inte ha syskonvagn längre.

  • Rudies

    Hej! Har en son född 24 september -08 och väntar nu hans syskon till mars/april -10. Det blir 18 månader mellan, det ska nog bli bra. Båda är planerade.

    Hade inte ens enda dags illamående med sonen men nu har jag mått illa i några veckor, aldrig behövt spy dock, så jag är nöjd. :D

    Funderar också lite över syskonvagn men vill ha en som är vändbar och då finns det inte så mycket att välja på. Teutonia S4 är jag inne på nu så en sån kommer det nog bli.

    Jag outade mig redan i v 5-6 nån gång, dagen efter gravtestet, i min blogg. Till och med mamma fick veta på det sättet. ;)

  • Linda Jimmy

    Va roligt Rudies, har en dotter född 8 September och nu väntar vi en till som är beräknad 28 Februari. Sen är jag matte åt vår lilla Lycka, Såg att du också var det!

  • Miss Jessi

    Hej

    Min dotter föddes 10v före BF, hon kom den 28 Aug 08, nu väntar jag nr två beräknad i början av Feb. Får veta exact på Måndag då vi ska på UL.
    Nu håller vi tummarna för att denna bebis stannar tiden ut i magen!
    Ang att må illa så hade jag dem vanliga veckorna första grav, men denna har jag mått ngt fruktansvärt illa och har inte gått upp som jag ska.. men lever på hoppet att det äntligen vänt då jag inte kräks varje dag längre.

  • Rudies

    Linda Jimmy skrev 2009-09-19 16:07:07 följande:


    Va roligt Rudies, har en dotter född 8 September och nu väntar vi en till som är beräknad 28 Februari. Sen är jag matte åt vår lilla Lycka, Såg att du också var det!
    Nämen! Haha, det var roligt. :D Samma, samma fast ändå olika. ;)
  • EmelieEriksson

    Hej! :)

    Vi fick en flicka på alla hjärtans dag 2008.. nu väntar vi en till den 10 februari 2011.
    Bara 4 dagar som diffar.. Wilma kanske får ett syskorn i 3 års present!:)

Svar på tråden Syskon under 2010 till våra 08:or?