• jaärja

    Får som "hugg" i magen vid hosta eller om jag reser mig upp fort..Varför?? Är i v 11

    Undrar om det är fler som känner igen sig? Varje gång jag hostar måste jag sätta mig i en speciell ställning o typ dra upp benen lite för att det liksom hugger till i nedre delen av magen. Kan inte beskriva känslan exakt men det liksom låser sig... Även om jag reser mig upp från sängen fort eller vrider på mig...

    Är i v 11 (10+1)

    Vad beror detta på?

    Tacksam för svar! =)

  • Svar på tråden Får som "hugg" i magen vid hosta eller om jag reser mig upp fort..Varför?? Är i v 11
  • Toppen9
    Barnlängtan1 skrev 2009-09-11 09:25:38 följande:
    verkar ju vara många som har detta..ska väl vara så då:) hehe
    Ja det hoppas jag verkligen
  • Barnlängtan1
    Toppen9 skrev 2009-09-11 09:26:16 följande:
    Ja det hoppas jag verkligen
    fast det är ju väldigt obehagligt..man får ju tankar att nått är fel..:) men vissa härinne är ju ganska långt gånga så:)
  • RosaNapp

    Ja, det är vanligt. Väntar fjärde nu och har haft lika ont av det varje gång. Den här gången är det i princip det enda jag märker av graviditeten.

    Tips: ställ er lätt framåtlutade när ni märker att ni behöver hosta/nysa och tryck en hand mot magen så gör det inte lika ont.

  • Barnlängtan1
    RosaNapp skrev 2009-09-11 09:31:58 följande:
    Ja, det är vanligt. Väntar fjärde nu och har haft lika ont av det varje gång. Den här gången är det i princip det enda jag märker av graviditeten.Tips: ställ er lätt framåtlutade när ni märker att ni behöver hosta/nysa och tryck en hand mot magen så gör det inte lika ont.
    aha tack för tipset!!:)
  • Toppen9
    RosaNapp skrev 2009-09-11 09:31:58 följande:
    Ja, det är vanligt. Väntar fjärde nu och har haft lika ont av det varje gång. Den här gången är det i princip det enda jag märker av graviditeten.Tips: ställ er lätt framåtlutade när ni märker att ni behöver hosta/nysa och tryck en hand mot magen så gör det inte lika ont.
    Tack, bra att veta!
  • Lelo

    Det är samma för mig. Jag tror att det är musklerna runt livmodern som "sträcks" när man spänner sig för fort. Är i vecka 10 och har också haft det sen ca v 7.

  • emmaguldkorn

    jag är i v 15 och det kan fortfarande hända att jag får ont men inte lika ofta.. tips är (som någon annan sa också) är att om man ligger och måste hosta eller nysa så dra upp bena... det funkar bra varje gång... ha det bra och lycka till alla.

  • sally82

    Å vad skönt att läsa detta!! Har precis likadant. Började förra veckan, är i v.9, snart 10 nu. Då vet man vad det är i alla fall!! Tack och lycka till alla!

  • fia27

    är i vecka 10 och känner likadant, skönt att se att det är fler som har samma =)

  • Denizkizi

    Så var det för mig också fram till v.17 kanske. det är livmordern som växer.
    Ligamenten eller vad det heetr :)

  • Queenxiter

    Samma för mig, v11 nu. Reser jag mig från sittande så hugger det till så jag måste sätta mig ner igen. Skönt att höra att det verkar vara normalt.

  • Elle1234

    Jag är i vecka 13 och har också samma känsla. Skönt att veta att det inte verkar vara helt ovanligt då:)

Svar på tråden Får som "hugg" i magen vid hosta eller om jag reser mig upp fort..Varför?? Är i v 11