• Svar på tråden Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 7
  • SysterBus
    t h o w e skrev 2009-12-13 21:14:09 följande:
    jag tror faktiskt att jag ska köpa en docka till Wille i julklapp!Fredde är jättenegativ till det, medans jag menar på att det finns inga tjej och kill-leksaker.. En kille kan ha en docka precis som en tjej kan leka med bilar..
    Håller med dig! Tove äger för tillfället bara en docka och den har hon haft sen förra julen tror jag. Men det är först nu de sista 2-3 månaderna som hon blivit intresserad av den. Hon byter blöja på den och alla sina gosedjur, kör i vagnen, mata osv. Jag tror de gillar att göra som vi gör, rollekar helt enkelt. Oavsett om man är kille eller tjej.
    Sen har hon både bilar och en traktor som hon tycker är minst lika roligt

    Idag var vi på Liseberg. Jättefint med alla ljus och mysig julstämning. Vi hälsade på i Tomtarnas värld och hos kaninerna. Tove älskar kaninerna! Hon sprang fram och skrek hej, kramades och pussades. Till och med tog i hand och presenterade sig med sitt namn
    Tove föddes 25/4 -08!
  • sandrakristian

    Handlat julklappar idag...Köpte en dockvagn, tuschpennor, block och en Barbapappa-badhanduk hon kan ha på semestern (åker ju till Grancanaria den 2:a jan). Köpte små grodor att klistra i badkaret som halkskydd oxå. Fyy mycket folk d va ute nu o handlade... Blev alldeles snurrig. Måste bli färdig denna veckan med alla julklappar..

  • sandrakristian

    Tjejer...tänk så mycket vi satt här på FL o hängde när vi var gravida..fyllde ju flera sidor om dagen..hahaha nu finns d knappast tid för d.
    Aprilfamilj: fin mage!! =) min e oxå stooor nu...

  • SysterBus
    aprilfamilj skrev 2009-12-15 21:32:50 följande:
    Nu känner jag bebisen sparka! Har lagt upp en ny magbild som Sara tog på mig idag : emilieasplund.blogg.se/2009/december/magbild-...
    Åh vad mysigt! Vilken fin bild vad är det för utbildning ni har kommit in på?
    sandrakristian skrev 2009-12-16 19:45:11 följande:
    Tjejer...tänk så mycket vi satt här på FL o hängde när vi var gravida..fyllde ju flera sidor om dagen..hahaha nu finns d knappast tid för d.Aprilfamilj: fin mage!! =) min e oxå stooor nu...
    Ja precis. Nu hinner man bara sitta en stund på kvällen efter de små har lagt sig, om ens det
    Tove föddes 25/4 -08!
  • Linsenstinsen
    sandrakristian skrev 2009-12-16 19:45:11 följande:
    Tjejer...tänk så mycket vi satt här på FL o hängde när vi var gravida..fyllde ju flera sidor om dagen..hahaha nu finns d knappast tid för d.Aprilfamilj: fin mage!! =) min e oxå stooor nu...
    Hahaha! Jag tänkte precis samma sak idag! Men nu har vi ju fullt upp..Då var man så inne i sin första graviditet :) Men det var mysigt och jag tyckte iaf att ni var ett jätte bra stöd och bollplank under den tiden :)
  • Sajjaa

    Hej tjejer!

    Som vanligt glömmer jag bort familjeliv totalt. Hänger alltid på facebook;)
    Hoppas allt är bra med er iaf!

    Å grattis till alla bebisar! Både de som tittat ut å de som ligger i era magar:)


  • Sajjaa

    Det försöker jag med. men min kommun vill inte hjälpa mej. de anser väl att man klarar sig bra som arbetslös ensamstående mamma :( Blir så otroligt trött när man för en gångs skull kommit på nåt man vill göra. Lycka till å hoppas du trivs!


  • SysterBus
    aprilfamilj skrev 2009-12-17 19:16:05 följande:
    Miss Kay: Jag ska läsa till undersköterska på distans. Känns jätte roligt!
    Kul!

    Sajjaa: Vilket fint julkort
    Tove föddes 25/4 -08!
  • Sajjaa
    aprilfamilj skrev 2009-12-18 20:05:14 följande:
    Tack!Men va konstigt. Men ligg på bara! Vilket fint julkort!!
    Känns bara hopplöst. jag tror nästan de njuter av att se folk går under. För det är inte många de hjälper. på nåt vis:/ Ljuger gör dom också. De har väl inte förstått att man kan kolla upp saker själv nu för tiden.
Svar på tråden Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 7