Inlägg från: Linsenstinsen |Visa alla inlägg
  • Linsenstinsen

    Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 7

    Hej hej..Har också hittat hit! beklagar sorgen Saarraa! Jag miste själv en gammal vän/kärlek för 1 månad sen.. Jobbigt! Såg bilder på Jonah på din blogg och Gud va söt han är!!!

  • Linsenstinsen
    asa7702 skrev 2009-09-29 23:01:49 följande:
    Hej på er! Här finns en till 08 mamma,men till två små busar. Fick mina twins den 2 april. Ska till bvc imorgon för 18 månaderskontrollen, samt sprutan. Fasar redan...gör så ont inom mig att se dom så ledsna. =(Var bor ni alla o när föddes era små?Ha det toppen...kram Åsa
    hej hej!
    Linda heter jag och min Emilia är född 080429..
  • Linsenstinsen
    SysterBus skrev 2009-10-04 12:30:42 följande:
    Här har Tove åkt på ännu en förkylning... Feber har hon och hostan som precis blivit bättre har blivit värre igen. Men det är väl så här hösten kommer vara... trist Alla ni som börjat jobba. Hur mycket jobbar ni? Jag går på 100% nu eftersom Martin är arbetslös. Men det känns alldeles för mycket. Får inte träffa Tove någonting ju. Jag hoppas på att kunna ta 2 veckor semester runt jul och få lite kvalitetstid med familjen iaf. Och så fort Martin fått jobb kommer jag gå ner i tid.
    Usch stackars Tove..Jobbigt! Tyckte själv att Emilia verkade lite snorig ikväll men håller tummarna för att det inte blir nåt.

    Jag är arbetslös så jag har fortfarande tid med Emilia hemma.Men tycker det känns skrämmande när jag väl får ett jobb eller kommer in på någon utbildning och inte kommer att hinna träffa henne lika mkt! Förstår att det är jobbigt.
  • Linsenstinsen
    sandrakristian skrev 2009-10-06 19:50:19 följande:
    Heeeeej alla!!! Gud va jag har saknat er !!! Såå kul att d fortf finns en tråd!! Hur e d med alla?? kramar
    Heeej!! Va kul att du är här igen! Med mig och Emilia är det bra. Allt går så fort och nu går hon på dagis och stormtrivs...Hur e det med er? Kram.
  • Linsenstinsen
    sandrakristian skrev 2009-10-07 10:55:46 följande:
    Allt bra här, som nån redan vet så väntar vi nr 2 i april nästa år Ännu en liten aprilbebis!Grattis till Dancia som nyligen fått och till er andra som oxå e gravida!! Hur e d annars...? Herregud va tiden går fort, känns inte längesen vi satt här o väntade på våra små.. nu e dom ett och ett halvt!!
    Jaså ni också? Va kul! Grattis! Är lite avis på alla er gravida ;)

    Ska några av er ta reda på bebisens kön?
  • Linsenstinsen
    aprilfamilj skrev 2009-10-07 19:36:51 följande:
    Vi ska kolla könet. Jag kan verkligen inte hålla mej
    Det förstår jag :) Kunde inte jag med Emilia heller :)
  • Linsenstinsen

    Hej allihopa!

    Och grattis till alla gravida igen :)

    Måste fråga er om era barns matvanor. Emilia har perioder då hon äter jättebra och perioder då hon äter dåligt. Nu är vi inne i en sån period som nästan är matvägran här hemma. På dagis går det bra. Så jag tror att det handlar om att hon testar mig och hennes pappa..Men tycker det är jobbigt! Någon mer som har det så?

  • Linsenstinsen

    Hej allihopa!

    Skönt att höra att man inte är ensam om mat trotts :)

    Jag tror att jag ska vaccinera mig..Är inte gravid men har astma så jag tillhör ju också riskgruppen. Det är svårt att ta ett beslut men samtidigt så är det ju inte så kul att få svinis..Men så finns det ju biverkningar av vaccinet men tydligen ska själva influensan vara värre..Ojoj svårt...Hur tänker ni?

  • Linsenstinsen

    Jag tog vaccinet idag..Ont i armen och huvudvärk..Får se om det blir nåt mer av det. Emilia är förkyld och har jätte jobbig hosta. Hon hostade så att hon kräktes jätte mycket härom natten. Men ska vaccinera henne sen när hon blivit frisk. Jag vågar inte annat, skulle inte kunna förlåta mig själv om hon blev sjuk och något hände med henne. Jag är så himla nojjig över influensan och nu har den kommit till hennes dagis. Har hållt henne hemma denna veckan.

    Jag blir så arg pga sättet influensan kom till hennes dagis var för att en mamma som hade det gick och lämnade och hämtade sin son på dagis varje dag i 2 veckor! Hon bor med pappan så jag förstår inte varför de inte höll sin son hemma i dessa tider?! Så nu är det 2 barn som har blivit smittade...Suck!

    Ska ni vaccinera era små och er själva?

  • Linsenstinsen
    aprilfamilj skrev 2009-12-05 12:59:17 följande:
    Kan man bli mer förbannad? Hur kan man klaga på ett litet barn? emilieasplund.blogg.se/2009/december/javla-id...
    Okeeeej! Men va sjukt! Bor man i lägenhet får man vara medveten om att man kan höra sina grannar ibland..Och att ni ska krama honom mer?! Det är ju ändå det jävligaset! Vad menar hon med det?! Fy fan!
    sandrakristian skrev 2009-12-04 13:58:34 följande:
    Jag ska få en pojke denna gången!!!! Gud va spännande!!! Trodde verkligen att d va en flicka till så e lite chockad nu =) Allt bra med alla?
    Va roligt!! Grattis!!
  • Linsenstinsen
    Forbidden skrev 2009-12-08 09:20:26 följande:
    Här blev de en liten tjej 7 december :)Freja - 3520 g & 51 cm.
    Grattis!!

    Va roligt med så många små bebisar nu :) Är lite avis..Men om jag får välja själv så hade jag velat ha en till om 1½ år..Fast inte själv igen. Min kompis fick sitt andra barn idag så jag ska snart få gosa med bebis igen.. Man kan ju alltid låna ;)
  • Linsenstinsen

    t h o w e skrev 2009-12-08 18:17:36 följande:


    Har varit hos barnmorskan idag..V. 23 (22+3)Har gått upp 1,4 kg totalt och bebis hjärtljud låg på 144 slag/minut..Allt var jättebra.. Nu väntar jag bara på en tid till auroramottagningen..
    Va skönt att allt var bra!

    Har du förlossnings skräck eller varför ska du dit? Var första förlossningen jobbig?
  • Linsenstinsen

    t h o w e skrev 2009-12-08 22:00:25 följande:


    jag ska dit dels för att jag fick en sfinkterruptur.. dvs att jag sprack och sen sprack jag runt anus.. har iofs inte haft några som helst problem med det, men har läst att MASSOR får opereras, blir inkontinenta osv.. Sen ska jag dit för att jag fick sån panik under förlossning pga en monstervärk som höll i sig i 15-20 minuter utan att släppa och det bara rusade in folk i förlossningsrummer och ingen visste vad som hände och jag trodde Wille dog i magen och sen fick jag panik när EDA:n skulle sättas för de misslyckades 6 ggr med att sätta den.. då fick jag tillslut världens panik bara jag såg eller hörde narkosläkaren.. Därför ska jag dit..
    Okej.. Usch det låter riktigt jobbigt! Hoppas att samtalen går bra!
  • Linsenstinsen

    Vad har ni köpt i julklapp till era små? Jag är så nyfiken av mig ;)

    Jag har köpt en traktor med släp och djur och en bonde som spelar musik och gör lite andra ljud och en docka med extra kläder, en flaska och ett gossedjur till. Tänkte köpa en dvd med Drömmarnas trädgård till henne också.

  • Linsenstinsen

    t h o w e skrev 2009-12-10 21:58:50 följande:


    vi har köpt ett fisher price little people stall till Wille, han ÄLSKAR little people!Sen har vi köpt en softshell-jacka samt en fotboll!Inte så jätteroliga julklappar kanske, vi får se om vi köper nå mer..Han lär ju få massor med grejer!!
    Hedi skrev 2009-12-10 22:17:13 följande:
    Vi har bara köpt en liten keyboard, funderar pa en leksaksbil ocksa. Vill inte köpa för mkt grejer hon kommer ju fa av alla andra. Av gammelfarmor far hon en träkälke.
    Ja men precis de får ju av alla andra också så man behöver ju inte köpa så mycket. Jag ska ta och rensa ut en hel del av Emilias bebis leksaker nu efter jul eftersom hon kommer att få en del nytt..
  • Linsenstinsen

    Klart killar kan ha dockor! Precis som tjejer kan leka med bilar..Emilia älskar bilar så jag tänkte köpa lite bilar till henne snart. Hon får ju en traktor i julklapp bla..

Svar på tråden Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 7