• Skruttis1979

    Februarimammor2008, del 7

    Då startar jag nya tråden, för oss som fick barn i februari 2008. {#lang_emotions_cheers}
    Detta är nu sjunde upplagan.
    Alla nya som gamla är välkomna att ventilera, tipsa, kallprata - ja, allt möjligt!! Vi pratar självklart om våra små, men också om allt annat!

    Welcome kära vänner. Nu skriver vi så tangentbordet glöder!!  {#lang_emotions_laughing}

    {#lang_emotions_sunny}   {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}   {#lang_emotions_sunny}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-24 20:05
    Lägger till lista på de som senast varit aktiva. Säg till bara om det tillkommer fler, så lägger jag till er på listan!

    Mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    Tuxi: Eliina 14:e feb Göteborg
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, Rydebäck
    Simben: Maja 11 februari, Öland
    Sandy 22 Patrik 16 feb, Blekinge

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-25 09:25
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
  • Svar på tråden Februarimammor2008, del 7
  • Tullemi
    busfröna skrev 2009-12-13 20:34:51 följande:
    hello hello!här har hänt mkt på kort tid. div sjukdomar osv men men nu e vi förhoppningsvis på spåret igen.körkortet går fin pluggar bara teorin nu då körningen bara behöver finputsas...snart e d jul iaf o ni väntar era bebisar innom korto 9 kg girls, shit d e ingenting
    Vad gott, snart har du säkert körkortet i handen . Sen vet man inte hur man klarade sig utan det, haha. Det är som med mobilen, diskmaskinen och alla andra fiffiga saker .
    9 kg kanske inte låter osm mycket, men magen är verkligen stooooor och otymplig och i vägen och och och.....
  • Tuxi
    imsa skrev 2009-12-13 21:33:32 följande:
    är alla gravida igen? 
    Ja, jag ska ha om 8 dagar och MM får i januari och Skrutt får i februari

    När jag ställde mig på vågen igår så sprack min värld har gått upp till 12 kilo haha.
    Eliina har blivit heltokig i tvserien I drömmarnas trädgård som går på barnkanalen. Varje gång blir hon överlycklig när dom små röda och blåa trägubbarna dyker upp. Och när programmet är slut skriker hon nej och börjar gråta. Köpte henne en dvdfilm med dom som nu går oavbrutet hemma hos oss

    Bus vill också ta körkort men jag är alldeless för psykiskt rädd ännu efter bilkrocken så det får vänta tyvärr.
  • MorsLillaOlle
    Tuxi skrev 2009-12-14 00:30:25 följande:
    Ja, jag ska ha om 8 dagar och MM får i januari och Skrutt får i februari När jag ställde mig på vågen igår så sprack min värld har gått upp till 12 kilo haha.Eliina har blivit heltokig i tvserien I drömmarnas trädgård som går på barnkanalen. Varje gång blir hon överlycklig när dom små röda och blåa trägubbarna dyker upp. Och när programmet är slut skriker hon nej och börjar gråta. Köpte henne en dvdfilm med dom som nu går oavbrutet hemma hos oss Bus vill också ta körkort men jag är alldeless för psykiskt rädd ännu efter bilkrocken så det får vänta tyvärr.
    Ooh, drömmarnas trädgård har varit en superfavorit här hemma under flera månader! Han blev helt galen ett tag när han inte fick se det, kunde vakna på natten och skrika efter "bompa" (som är DT för honom ) så vi fick avvänja honom lite ett tag Han har böcker med dem och har IgglePiggle och Upsy Daisy som gosedjur. Får en Makka Pakka i julklapp också.

    Idag har vi bakat pepparkakor, det gick bra, men Anton var mest intresserad av mjölet

    Jag blir lite avis på alla er som ska ha bebis igen...jag vill också, men inte än. Väntar till vår/sommar innan vi börjar försöka igen. Lycka till med era förlossningar!
    Mamma till världens sötaste ANTON - 080228
  • Tuxi
    MorsLillaOlle skrev 2009-12-14 22:01:41 följande:
    Ooh, drömmarnas trädgård har varit en superfavorit här hemma under flera månader! Han blev helt galen ett tag när han inte fick se det, kunde vakna på natten och skrika efter "bompa" (som är DT för honom ) så vi fick avvänja honom lite ett tag Han har böcker med dem och har IgglePiggle och Upsy Daisy som gosedjur. Får en Makka Pakka i julklapp också. Idag har vi bakat pepparkakor, det gick bra, men Anton var mest intresserad av mjölet Jag blir lite avis på alla er som ska ha bebis igen...jag vill också, men inte än. Väntar till vår/sommar innan vi börjar försöka igen. Lycka till med era förlossningar!
    Tycker faktiskt att DT är ett bra program, nu ikväll så stod Eliina och dansade efter Upsy Daisy, och blev fly förbannad när tåget och flyget försvann. Men det gick bra när dom tre likadana dockorna dök upp.

    Bakade med Eliina lite pepparkakor det gick bra roligt att trycka i formen i degen, intressant med mjölet det skulle hon ha hela 2 kg för en kaka
  • Tuxi
    Tullemi skrev 2009-12-15 09:24:10 följande:
    Vad gör du uppe kl 01.38, Tuxi??? Svårt att sova?
    Ja, jag ställer nog om tiden inför nattbebis. Är så ursäkta jävla nedslagen. Igår blev Gubben varslad :( en vecka innan bebis och så här nu intill jul. Han fick gå pga ngn slags löneverksamhet. Innan har han klarat av två megastora varsel inom hans företag både i Göteborg och Sverige. Nu sitter han och förhandlar med jobbet på Ericsson om dom kan ta över honom, innan så var han bara konsult där. Så när jag äntligen fått sova 4 timmar på soffan, väcker han mig på morgonen och jag får rejäla värkar. Värkar som kom tätt hela tiden ont gör dom med har aldrig kännt så innan. Blev livrädd men det släppte efter alvedon. Sov från 8-14 helt klubbad och Eliina har vandaliserat lägenheten totalt, känner mig så otrooooligt dålig mamma som inte orkat masa mig upp för att ta hand om Eliina vildunge. Och hon har varit helt ensam med Herr Kossa och katten och kollat på bolibompa. Nu var det dock hennes tur att få sova en stund. Jag hoppas allt ordnar sig nu det vet jag i längden att det gör, Gubben har sjukt eftertraktad kompetens med sitt yrke. Men så himla olägligt just en vecka innan vi ska föda :(
  • Tullemi
    Tuxi skrev 2009-12-15 14:27:41 följande:
    Ja, jag ställer nog om tiden inför nattbebis. Är så ursäkta jävla nedslagen. Igår blev Gubben varslad :( en vecka innan bebis och så här nu intill jul. Han fick gå pga ngn slags löneverksamhet. Innan har han klarat av två megastora varsel inom hans företag både i Göteborg och Sverige. Nu sitter han och förhandlar med jobbet på Ericsson om dom kan ta över honom, innan så var han bara konsult där. Så när jag äntligen fått sova 4 timmar på soffan, väcker han mig på morgonen och jag får rejäla värkar. Värkar som kom tätt hela tiden ont gör dom med har aldrig kännt så innan. Blev livrädd men det släppte efter alvedon. Sov från 8-14 helt klubbad och Eliina har vandaliserat lägenheten totalt, känner mig så otrooooligt dålig mamma som inte orkat masa mig upp för att ta hand om Eliina vildunge. Och hon har varit helt ensam med Herr Kossa och katten och kollat på bolibompa. Nu var det dock hennes tur att få sova en stund. Jag hoppas allt ordnar sig nu det vet jag i längden att det gör, Gubben har sjukt eftertraktad kompetens med sitt yrke. Men så himla olägligt just en vecka innan vi ska föda :(
    Attans, vad olägligt. Eller ett varsel är ju aldrig "lägligt" men du vet vad jag menar...
    Som tur är så är ett varsel inte nödvändigtvis detsamma som uppsägning så ni kanske har tur *håller tummarna*.
    Får du "lov" att sova för Eliina? Milea hade aldrig låtit mig vara ifred, jag får inte ens sätta mig ner i soffan ju.....yl å gnäll med en gång . Å andra sidan så hade jag inte vågat somna ifrån Milea för hon kan sätta på spishällen och massa andra dumma saker.
  • Tuxi

    Ja han fick ju som sagt ett bra avgångsavtal med 4 månaders full lön även om han får job nu direkt igen. Goda referenser etc. Men det känns ändå så stressigt just nu. Vi har smsat lite under dagen och det verkar vara lite lovande iaf om jobb nu direkt igen.
    Jo Eliina låter mig sova sporadiskt jag ligger ofta på morgonen och drar mig lite. Då vi har sovrummet intill v-rummet så har jag dörren öppen och pratar ofta med henne eller så kommer hon in och lägger sig och vi läser en bok ibland kollar vi film och hon ligger stilla, En sak ur det tråkiga vi fick iaf en dagisplats till lilltulltan nu i januari här i Floda med gångavstånd. Så hon kommer bli överlycklig igen att få gå på dagis.

  • Tullemi
    Tuxi skrev 2009-12-20 19:18:40 följande:
    Imorgon är det inskrivning och på tisdag kommer lilla bebis
    åh, så schpännande ....glöm inte att uppdatera oss!!!
Svar på tråden Februarimammor2008, del 7