• lilla hej

    För oss som bor i Malmö och har BF i Mars 2010 del 2

    För oss som väntar barn i mars och vill snacka av oss lite!

    Eufori BF 3 mars, malmö, segevång
    Av längtan till dej, BF 7 mars, Staffanstorp
    Nalli, BF 7e mars, Malmö
    eda, BF 10:e mars, Malmö
    ModerLi BF 18 mars, Malmö
    lilla hej BF 22 mars, Staffanstorp
    Headrush BF 26 mars, Trelleborg
    sara jolu BF 27 mars
    minimini BF 31 mars, Malmö,Husie

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 20:29
    Eufori BF 3 mars, malmö, segevång
    Av längtan till dej, BF 7 mars, Staffanstorp
    Nalli, BF 7e mars, Malmö
    eda, BF 10:e mars, Malmö
    Alexe, BF 11 mars, Malmö
    ModerLi BF 18 mars, Malmö
    lilla hej BF 22 mars, Staffanstorp
    vivvi83 BF 22.e mars, Svedala
    Tasha BF 25 mars, Malmö
    Headrush BF 26 mars, Trelleborg
    sara jolu BF 27 mars
    minimini BF 31 mars, Malmö,Husie
    Fialotta1980, BF 26 april, Lund

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-10 20:35
    Eufori BF 3 mars, malmö, segevång
    Av längtan till dej, BF 7 mars, Staffanstorp
    Nalli, BF 7e mars, Malmö
    eda, BF 10:e mars, Malmö
    Alexe, BF 11 mars, Malmö
    ModerLi BF 18 mars, Malmö
    lilla hej BF 22 mars, Staffanstorp
    vivvi83 BF 22.e mars, Svedala
    Tasha BF 25 mars, Malmö
    Headrush BF 26 mars, Trelleborg
    sara jolu BF 27 mars, Malmö
    minimini BF 31 mars, Malmö,Husie
    Lemonpie BF 20 april, Malmö
    Fialotta1980, BF 26 april, Lund

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-11 16:03
    NYFÖDINGAR

    Clee: Ari & Ivo 9/1 (1300 & 1375 g)

  • Svar på tråden För oss som bor i Malmö och har BF i Mars 2010 del 2
  • Clee

    Tack alla för fina gratulationer och pepp! Vi har kommit in lite grann i "hänget" på Neonatal nu, åker dit på förmiddagen och stannar till 21-tiden på kvällen då de läggs in i kuvös igen. Hela dagarna ligger de båda två intill varandra på ömsom mig, ömsom min sambo. Ja, galet att ha blivit förälder - och tvåbarnsförälder därtill - så där pang bom. Men också så otroligt fint och jag har aldrig varit så full av kärlek och omsorg som den senaste veckan. Dagarna passerar så fort när man sitter med barnen i famnen och tänker på allt som hänt, att de där var inuti ens mage för en vecka sedan, att det är samma personer som man känt sparka osv. Ibland blir det liksom syntax error av total kärleksoverload. Samtidigt är jag högst medveten om hur tacksam jag ska vara att ha kunnat knyta an så fort, att det inte blev en blockering då allt gick så fort och de inte fick vara hos mig direkt. Även amningen har kommit igång väldigt väl, så liiite grann kan jag nästan inte låta bli att undra vad som kommer att gå fel, när vi nu haft så mycket tur i oturen. Nåväl, för er som inte har barn tidigare kan jag bara säga att... ja, det är faktiskt så livsomvälvande och underbart med kärleken till ens barn.

  • ModerLi

    Clee: Åh underbart! Tack för att du delar med dig!! Är så glad för er skull då allt verkar gå fint!

    Vad är det för nättrosor alla snackar om..? Varför skulle man vilja ha det? Säkert dum fråga men jag hajar inte...

    Ska hämta ut det där paketet från Babyproffsen i helgen, bara glömmer det hela tiden. Får man kanske new born blöjor där? Eller några blöjor ialla fall?
    fast visst måste man ändå köpa hem det kanske...?
    Tack tack tack alla ni som vet och kan leda in mig på rätt vägar i denna laburint!
    Kram på er!

  • minimini

    Moder Li: Angående trosorna.. de e såna stora som ser ut som fisknät, där man ska få plats med jättebindan efter förlossningen...kan lova dig att  du kommer att ha dom iaf de första 12 timmarna :)

  • lilla hej
    ModerLi:
    Jo, i paketet du hämtar från babyproffsen innehåller några blöjor från pampers. Sen på sjukhuset fick jag både en väska med pampersblöjor och lite grejor och en väska med liberoblöjor och lite grejor...
    Clee:
    Härligt att höra att allt går bra!
    Ego:
    Bläää.--- Mår så sjukt illa igen och är trött till tusan fast jag sover 10 h på natten så sov jag lätt 3 h på dagen nu också.. 
    Älskade ungen ska bli storasyster
  • Nalli

    Eftersom jag inte har någon koll så kopierar jag också packlistan! Förutom videokamera, en sån kommer inte nära mig under förlossningen..

    Så glad för din skull Clee att ni har det bra allihop! Roligt att höra hur det går för dig och pojkarna. Tänk snart är vi andra också där, och sitter med våra bebisar i famnen.

    Vi var på tillväxtultraljud igår. Allt såg bra ut förutom att vi tydligen har en liten bebis på gång. 12% mindre än genomsnittet och därför blev vi inbokade på ett nytt ultraljud i vecka 38. Förmodligen är det ingen fara, men det gäller ju att den inte håller på att sluta växa. Jag hoppar över koffein i framtiden, har fått för mig att det kan vara lite tillväxt hämmande, men annars är det inte mycket jag kan göra. Fortsätter den att ligga på -12% så kommer den att väga ca 3,1 kg vid BF, och det är ju inte så litet trots allt.

    Undrar också när fikan är på måndag? Var det 17.30?

  • ModerLi

    Nalli: Nej vi ska inte filma när bebisen kommer!!! Men efteråt, då kommer inte bebis undan!!! Här ska förevigas! Men jag slipper gärna vara med i bild..

    minimini: Aha, för annars får inte bindan plats..Ok, då är jag med. Supersexigt!

    lillahej: Jag mår med illa till o från igen, håller ditt i sig hela dagarna? Vill inte hamna där jag var de första 12 veckorna. HEMSKT! Åh vill med sova så mkt! Men jag får skylla mig själv för bm fråga om jag ville sjukskrivas då jag haft så mkt sammandragningar, men jag pallar inte gå hemma så länge. Kommer bli knäpp och det är jag ju redan med alla hormoner...Hihi!

  • Purple mom

    Åh, vilken tur att jag tittade in här idag, ser att ni bokat in fika just idag. Hoppas det är ok att jag också hoppar in! Vilken tid är det? Bara att titta efter en massa magar då!

    Fika 18/1:
    Av längtan till dej
    vivvi83
    Alexe
    Fialotta1980
    lilla hej (borde kunna)
    sara_jolu
    Nalli
    Eda
    Tasha
    Ami79
    ModerLi
    Lemonpie
    Stinah
    Pink mama

    Lägger också till mig i BF-listan:
    Pink mama BF 2 mars, Malmö
    Eufori BF 3 mars, malmö, segevång
    Av längtan till dej, BF 7 mars, Staffanstorp
    Nalli, BF 7e mars, Malmö
    eda, BF 10:e mars, Malmö
    Alexe, BF 11 mars, Malmö
    ModerLi BF 18 mars, Malmö
    lilla hej BF 22 mars, Staffanstorp
    vivvi83 BF 22.e mars, Svedala
    Tasha BF 25 mars, Malmö
    Headrush BF 26 mars, Trelleborg
    sara jolu BF 27 mars
    minimini BF 31 mars, Malmö,Husie
    Lemonpie BF 20 april, Malmö
    Fialotta1980, BF 26 april, Lund

Svar på tråden För oss som bor i Malmö och har BF i Mars 2010 del 2