• Ankmor

    BILDTRÅD nr 11 för tårt- och cupcaketrådarna

    Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!



    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna


    __________________________________________________ ___________________


    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.


    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________


    Tidigare trådar:
    Nr 1 - www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20111125.html
    Nr 9 -
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43400569.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 00:22
    TÅRT-tråden där frågor och kommentarer ställs!!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48286073.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 00:23
    CUPCAKE-tråden- där frågor och kommentarer ställs...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48321652.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-11 21:02
    *****************************************
    BILDtråd för Bakverk/Bakelser/Kakor/Godis mm
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49950180.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 11 för tårt- och cupcaketrådarna
  • mipsan

    Chokladbottnar, fylld med pollyfluff och jordgubbsmousse. Spacklad med vit chokladsmörkräm, täckt  med SP. Dekorationerna är gjorda i SP och marsipan.

    Glutenfria chokladbottnar. Översta tårtan är fylld med chokladfärskostkräm och glasskräm. Den undre tårtan är fylld med dumlefluff och jordgubbsmousse. Spacklad med grädde. Täckt med SP (det vita) och marsipan (vinröda). Dekorationer i marsipan och 50/50 SP och FP.


    Det här är samma tårta som den över, men när det övre lagret blev uppätet så la jag helt enkelt på ett lock av marsipan där det hade stått.
  • Queequeg

    Vaniljbottnar,chokladmousse och cocoskolamousse. Täckt med SP dekorationer i MP, piping gel och kristyr


    Sugar cookies


    Totalt misslyckade cake pops (vet inte hur jag kunde misslykas den här gången med något så enkelt som cake pops) Men det var inget fel på smaken

  • hotflower

    Önskemål av 5-åringen var; en grön marsipan-tårta med tåg och djur...
    Fylld med geischa och dumlefluff, täckt med chokladkräm...väldigt söt men barnen älskade den 100_1709.jpg

  • Lenilus
    Fick en förfrågan om att göra dessa. De ska skickas iväg, så håll nu tummarna för att de håller under frakten!

    Cake topper i sp. 8 cm hög, 12 cm bred. Rosor och blad i sp.
    Rosor i SPnormal_1264260825.jpg
  • Mael

    Helgens projekt bidde en hockeytårta. Den skulle vara extremt barnvänlig och inte vara täckt med marsipan. Så det är ljus botten fylld med jordgubbssylt, skivad banan och glasscreme. Täckt med grädde. Dekorerad med färgad grädde, lite marsipan och godis. Sargen var ett litet expriment som föll väl ut (ser stora möjligheter framöver). Den är gjord av rispuffar och marsmallows (rice cereal treat) och täckt med grädde.

    Hockeytårta. Ljus botten, jordgubbsylt, skivade bananer och glasscreme. Täckt och dekorerad med gärdde och lite marsipan.  Sargen är gjord av


    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • neenoo
    http://www.familjeliv.se/hem/neenoo/gallery/phpf5gp0w.jpg
    Ja det blev en tårta! Min första SP tårta. Fyllning dumlegrädde, mörk cholkadmousse och spacklad med grädde.
  • neenoo
    http://www.familjeliv.se/hem/neenoo/gallery/phpyjobua.jpg
    Ja det blev ju mini morots muffins med philadelphia toppning och morot i sp
  • Missy Cat

    I veckan fyllde min pappa år och i fredags efter jobbet kom jag på att jag ville bjuda han på tårta, så jag handlade direkt efter dagis (blev köpebottnar och ekströms mousse)
    Men tårtan blev god trots allt.

    http://www.familjeliv.se/hem/missy_cat/gallery/phpq9pvm3.jpg




    Tårtan innehöll:
    Ljusa köpebottnar, glasscreme, Ekströms choklasmousse med crisp, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp och sockerkulor
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LindaRunn.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
  • lumewi


    Vår bröllopstårta
    Saffransbotten med hjortronsylt och vit chokladmousse täckt med SP som jag penslat med glitter och rosorna och hjärtan på tråd gjord av modeleringschocklad inte det lättaste att arbeta med.
Svar på tråden BILDTRÅD nr 11 för tårt- och cupcaketrådarna