• Ankmor

    BILDTRÅD nr 11 för tårt- och cupcaketrådarna

    Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!



    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna


    __________________________________________________ ___________________


    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.


    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________


    Tidigare trådar:
    Nr 1 - www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20111125.html
    Nr 9 -
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43400569.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 00:22
    TÅRT-tråden där frågor och kommentarer ställs!!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48286073.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 00:23
    CUPCAKE-tråden- där frågor och kommentarer ställs...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48321652.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-11 21:02
    *****************************************
    BILDtråd för Bakverk/Bakelser/Kakor/Godis mm
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49950180.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 11 för tårt- och cupcaketrådarna
  • Gravid 89

    En biltårta (ca 15 pers) till en liten underbar Ishak som fyller 1 år. Det står "ISHAK" på registreringsskylten, vet inte hur bra det syns men det går att förstora bilderna genom att klicka. Första gången jag gör en bil, och dessutom en 3D-tårta. Hade velat göra mycket mer detaljer (bl a en bagagelucka + "Ishak 1 år") men jag orkade inte, har varit mycket de här dagarna.
    Är väl sådär nöjd...



  • Lenilus

    Nyårstårtan. Vita bottnar, nougatfluff, champagnemousse & hallonmousse. Spacklad med champagnesmörkräm. Täckt med sp, dek i sp, sockerdiamanter, sockerkulor, pipinggel och en massa glitter, som inte syns på bilden, men i verklgheten gnistrade den. Siffrorna är 50/50 sp & gp.

  • Ankmor

    Inte lika "lyxig" som andra nyårstårtor, men jag är nöjd!

    Köpebotten, vaniljkräm, jordgubbsgrädde, MMF o dekor i kristyr.

    Nyårstårta2010


    Drömmar krossas inte - de börjar och slutar, sedan börjar de igen.
  • JFL

    Det är inte så ofta jag bidrar med bilder på tårtor längre men här kommer en tårtbild på dagens tårta 

    Jag gjorde en tigerbotten, fylld med vanjkräm, skogsbär, blåbärssylt och skogsbärsgrädde. Täckt med marängsmörkrämen. Botten är gjord i Wiltons slottsform. Himlen är sprayad med blå färg på vit smörkräm.

  • huskysen

    Vår jultårta.


    Pepparkaksbotten, fylld med Lingonmousse och Vit chokladmousse, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorationer i sp och mp. Den fick gott omdöme så det kan tänkas att den kombinatione dyker upp igen till jul{#lang_emotions_wink}.

    Min pappas födelsedagstårta(fyller år på nyårsaftonen som "vanligt"{#lang_emotions_dreamer})


    En gräddtårta som omväxling, ljusa bottnar, fylld med Riesenfluff och Hallonmousse, spacklad och spritsad med grädde, dekorerad med kiwi/banan/vindruvor/jordgubbar(tinade)/physalis och chokladgaller. Den här kombinationen var uppskattad.


    Evelina 050226 & Eloise 070521
  • Gravid 89
    Ankmor skrev 2010-01-02 19:04:11 följande:
    Inte lika "lyxig" som andra nyårstårtor, men jag är nöjd! Köpebotten, vaniljkräm, jordgubbsgrädde, MMF o dekor i kristyr.
    Det är inte "lyxigheten" som räknas!
    Lät som en jättegod tårta. Jag älskar verkligen vaniljkräm, passar till allt. Men hur gör du din jordgubbsgrädde? Lätt gott, har aldrig provat.

    Kram
  • Missy Cat
    Just nu sitter min lillasyster i en flyttbil på väg upp till Uppsala.
    Hon drar från stan till sin pojkvän.

    Igår var hennes sista dag på Coop Konsum, där hon jobbat extra, och hon ville bjuda sina arbetskamrater på tårta som tack för den här tiden.

    Det blev en stilren, enkel tårta med blommor, pärlband, hjärtan och text


    Blommorna växte upp från tårtans kant

    Tack Konsum
    nu drar jag vidare /Emma

    Tårtan innehöll:
    Chokladbottnar, rårörda hallon med marsanpulver, glasscreme, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp, fp och sockerkulor

    Dagens tårta till en tjej som fyller 4 år

    Glittrande detaljer
    Tjocka lager fyllning ger godare och högre tårta, det är ju fyllningen som är det godaste?? Eller vad säger ni?


    Tårtan innehöll:
    Ljusa bottnar, jordgubbsmousse, glasscreme, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp, fp och torrborstade detaljer med glitterpulver
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LindaRunn.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
  • Gravid 89

    Min första Hello Kitty-tårta, har verkligen sett fram emot att få göra en! Hihi... {#lang_emotions_sunny}


    Jag hade en beställning idag till en kund som önskade en 10-bitars tårta med Hello Kitty-tema. Hon ville att tårtan skulle gå i rosa/vit färgskala.
    Jag kom med förslaget att göra en modellerad Kitty, och det kom vi båda överrens om att det verkade trevligt.
    Kitty blev jag väldigt nöjd med, faktiskt. Hon fick en ljusrosa klänning och ett litet pärlhalsband också, om ni tar en liten närmare titt.
    Kitty har tydligen lyxat till det ordentligt idag! {#lang_emotions_wink}




    Närmare bilder på Kitty herself.


    ...å det är vanlig prinsesstårtefyllning i denna!

Svar på tråden BILDTRÅD nr 11 för tårt- och cupcaketrådarna