• kålle och ada

    Trött på alla kommentarer!

    Väntar tvillingar har en son på 3år,när folk får reda på detta låter det oj oj ojdå då får ni mycket att göra,tur man inte fick det,får man gratulera,herregud,dem ända som grattat och verkligen menat det är tvillingföräldrar själva,som säger att vi kommer att få jättekul.

    Vad fick ni för kommentarer,har ni nått bra svar på alla dumma svar???

  • Svar på tråden Trött på alla kommentarer!
  • Superbia

    Haha, såg att tråden var ganska gammal, så TS har nog redan märkt av de två första frågorna som brukar ställas Flört


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • MammaF

    Men vilken härlig tråd!!! Det är inte bara jag som får kommentarerna!

    Har tvillingar på 1 och en son på 2,5 år. Såsom;

    Men varför skaffar du tvillingar?

    Är det dina alla tre? Stackars dig.

    Men oj, du har att göra ser jag.

    Är det tvillingar?

    Är det trillingar?

    Ja då är ju ni mer än klara med barn.

    Va vill ni ha 4 barn?

    Blir så irriterad på vissa!

    Roligast är när dom som själv är eller har tvillingar kommer fram det är ärligt.

    Kram på er alla starka tvillingmammor.

  • Amlin

    Min erfarenhet var att många (dock inga nära) nästan beklagade sorgen under graviditeten men att de flesta är betydlgit mer positiva när de väl kommit. För de är ju såååååå rara att titta på... typ.

    Det som störde mig mest i början var när de var små och man skulle springa på BVC och alla hörselkontroller mm som man alltid var sen till. När man kom sättandes med andran i halsen och panik i ögonen så blev man alltid alltid stannad upprepade gånger av okända som ville småprata lite om hur mycket det måste vara att göra när man har två.  

  • Dohgon

    har mest lagt märke till att folk alltid står och glor rakt ner i vagnen på mina killar. Det är fruktansvärt irriterande. Det är inget mer än två barn och man behöver inte glo ut ögonen på de små. Vet en gång blev min ena kille jätterädd för att någon stod och bara stirrade så jag fick säga ifrån att hon kanske inte behöver stå och stirra så.

    Men annars är det en hel del kommentrarer med, speciellt vad skönt att ha det klart nu då så behöver ni inte skaffa fler. Men jag vill ha en trea så småningom. inte fler än så dock.

    Och "nej inte är det väl tvillingar". Nej brukar jag säga då, det är min systers unge och min och därför jag har en syskonvagn och de har likadana jackor på sig.

    Nu låter jag säkert jätte aggresiv, men det är jag inte =) oftast är jag trevlig mot de jag möter och förklarar gång på gång, ja ni vet hur det fungerar. men till slut blir man ju bara så trött på alla frågor och kommentarer. Senast förra veckan pratade jag med en mamma som fick en dotter i november, när hon hörde att ja fick tvillingar så sa hon "jaha så du har också blivit snittat" och började prata på. Efter en liten stund säger jag., Nej jag födde vaginalt, men intressant att höra om din förlossning =)

  • två på en gång

    Hej!
    Känner igen mig i så många kommentarer!!...har en dum till:
    Jaha, men nu har du ju bara två söner, då måste ni ju skaffa ett barn till så ni får en dotter!

  • Superbia
    två på en gång skrev 2012-01-09 10:11:34 följande:
    Hej!
    Känner igen mig i så många kommentarer!!...har en dum till:
    Jaha, men nu har du ju bara två söner, då måste ni ju skaffa ett barn till så ni får en dotter!
    Precis, för det är ju så det funkar! Undra vad som gick fel hos oss då, eftersom även trean blev en pojk Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • JackAnneli

    En vän som har tvillingar fick en fråga en gång Hej är det tvillingar? Heter dem samma då???? Hon tappade hakan och sa dem är tvillingar inte en person Menn sa fjortisen dem är ju så lika... Hahahahahaha helt blåst!

  • gedansk

    När min förra barnmorska kom på besök så berättade jag att jag hade en flicka och en pojke och hon frågade om de var enäggstvillingar ??????????? Klart att det kan bli lite kortslutning iblan men hmm.

  • Amlin
    gedansk skrev 2012-01-18 12:11:02 följande:
    När min förra barnmorska kom på besök så berättade jag att jag hade en flicka och en pojke och hon frågade om de var enäggstvillingar ??????????? Klart att det kan bli lite kortslutning iblan men hmm.
    Haha, det frågar många. Typ alla. Även jag har råkat ut för att en BM på BB frågat samma sak (tror dock hon var BM student) men hon kom på sig och rättade sig i nästa mening. Jag har också en av varje.
  • Superbia
    gedansk skrev 2012-01-18 12:11:02 följande:
    När min förra barnmorska kom på besök så berättade jag att jag hade en flicka och en pojke och hon frågade om de var enäggstvillingar ??????????? Klart att det kan bli lite kortslutning iblan men hmm.
    En av dagistanterna på vårt dagis var själv tvilling och sa att mina kunde väl inte vara enäggs för de var så lika. Hon och hennes bror däremot var enäggs. Misstänker att någon hade missuppfattat något nånstans Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Amlin
    Superbia skrev 2012-01-18 12:23:31 följande:
    En av dagistanterna på vårt dagis var själv tvilling och sa att mina kunde väl inte vara enäggs för de var så lika. Hon och hennes bror däremot var enäggs. Misstänker att någon hade missuppfattat något nånstans Flört

    Jag har hört talas om situationer då ägget delat sig och sen befruktas så att man är typ delvis enäggs. Eller, då är man ju enäggs men har inte helt identisk genuppsättnign ändå. Har dock ingen aning om det är sant eller inte för personen i råga tror jag är en sån som kan dra i med lite vad som hellst.
  • Superbia
    Amlin skrev 2012-01-18 12:41:03 följande:
    Jag har hört talas om situationer då ägget delat sig och sen befruktas så att man är typ delvis enäggs. Eller, då är man ju enäggs men har inte helt identisk genuppsättnign ändå. Har dock ingen aning om det är sant eller inte för personen i råga tror jag är en sån som kan dra i med lite vad som hellst.
    Inget är väl omöjligt Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Mamma till viljestark dotter
    gedansk skrev 2012-01-18 12:11:02 följande:
    När min förra barnmorska kom på besök så berättade jag att jag hade en flicka och en pojke och hon frågade om de var enäggstvillingar ??????????? Klart att det kan bli lite kortslutning iblan men hmm.

    Precis den frågan fick jag av LÄKAREN på BVC, 2 gånger i rad!! Båda gångerna konstaterade jag bara: titta i blöjan Har också en tjej och en kille.
  • Sommar08

    Fick en otroligt dum fråga en gång vi har 3 och en kassör utbrister åå dom är tvillingar !! . Och jag som redan var irriterad svarar ! Ja visst och den sista är bara en clone !

    Och hon svarar allvarligt : oj visste inte att det gick än ..

    Nu skrattar vi åt det men då var jag jätte irriterad.

Svar på tråden Trött på alla kommentarer!