• Disan

    Barn 07/09 *snackis*

    Här fortsätter vi att snacka om våra barn födda 2007 och småsyskonen som kom 2009!


    Life sucks and then you die
  • Svar på tråden Barn 07/09 *snackis*
  • Disan

    Hej tjejer! Kul att de små börjar bli så stora att det är dags för dagis Maya börjar inte förrän i aug eftersom Chris så gärna ville vara hemma och njuta lite, haha..!

    Jag är extremt facebookberoende, har många gamla och nya vänner där och det är ett perfekt ställe att hålla kontakten på. Har t o m ngr från FL som man fått lite närmare kontakt med. -Roligt, tycker jag

    Annars kämpar jag på. Just nu går det mesta nedåt, men vi skall se om det inte kan ordna sig ändå...

    Trevlig helg på er! (Jaja, en dag i förskott, men jag tittar inte in alltför ofta, så det får bli en hälsning redan nu.)


    Life sucks and then you die
  • Maijlo

    Jösses, vilken sol det var idag! Jag måste bli mer effektiv med solskyddskrämen nu. Sitter här och kliar mig pga alla soleksem.

    Jakobs föräldrar skulle ha rest utomlands idag, men charterflygen är ju inställda så de blir hemma istället. De får i alla fall alla pengar tillbaka, vilket jag tycker var schysst. Naturkatastrofer brukar ju vara undantagna i såna här fall.

    Har ni några sommarplaner? Vi får en hel drös bekanta och släktingar hit, som vanligt, så det blir inte så mycket annat vi hinner med. Bor man på Gotland så gör man.

    IreneI: Vad vill du plugga? Det låter roligt oavsett vad.

    Disan: Tråkigt att det inte är så bra. Kram på dig!

  • IrenerI
    Maijlo skrev 2010-04-19 20:07:19 följande:
    Jösses, vilken sol det var idag! Jag måste bli mer effektiv med solskyddskrämen nu. Sitter här och kliar mig pga alla soleksem.Jakobs föräldrar skulle ha rest utomlands idag, men charterflygen är ju inställda så de blir hemma istället. De får i alla fall alla pengar tillbaka, vilket jag tycker var schysst. Naturkatastrofer brukar ju vara undantagna i såna här fall. Har ni några sommarplaner? Vi får en hel drös bekanta och släktingar hit, som vanligt, så det blir inte så mycket annat vi hinner med. Bor man på Gotland så gör man. IreneI: Vad vill du plugga? Det låter roligt oavsett vad. Disan: Tråkigt att det inte är så bra. Kram på dig!
    Sol?? Ja här snöade de idag bla. Iof har de gjort de till och från hela helgen +blåsigt värre.
    Vilken tur att dom fick pengarna tillbaka, vilken mardröm annars. Är ju oftast ltie pengar man lägger ut på en resa.

    Våran sommar kommer väl som vanligt att tillbringas i trädgården med alla projekt vi har. Beställde bla ett 10kvm stort växthus i dag.
    Men nån sväng med husvagnen blir de nog, vet inte vart än dock. Men neråt antagligen.

    Vet igentligen inte riktigt vad jag vill plugga till, men nått innom trädgård vore roligast. Men de finns inte så mycket sånt här tyvärr. Flesta utbildningar är till uska, ekonom, socionom, datagrejer eller psykolog och de är väl inte direkt nått jag vill.

    Har ju varit hemma i 6 år så må nog snart börja hitta på nått Irmelin ska få bli ltie större bara.
  • Maijlo

    Oj, sex år! Det hade jag inte fixat... Jag älskar att jobba. Då blir jag en bättre person på de flesta sätt har jag märkt. Det är verkligen stimulerande att vara lärare, åtminstone för mig.

    Den enda trädgårdsutbildning jag känner till är i Skåne så där är jag ingen hjälp är jag rädd... (För långt att pendla gissar jag, he he).

  • Snorkfröken 77

    Hallå tjejer!

    Var ett tag sedan jag var inne. Kul att se att några varit lite aktiva

    Här hemma rullar allt på i vanlig ordning. Det bankas på huset fortfarande, undrar om de kommer bli klara innan jag lämnar detta liv vid 90-års ålder?
    Ester utvecklas som bara den. Pratar mycket har hon gjort länge men nu märker man hur mycket hon går och funderar på saker och ting. Hon har (peppar peppar) just tagit sig ur en väldigt jobbig period med mycket skrikande och ilska så det känns skönt att hon är gladare igen.

    Vega utvecklas såklart också till tusen. Denna vecka har hon äntligen börjat gå själv. Hon har kunnat gå sedan januari men inte vågat själv utan velat hålla i ett finger (väldigt mycket fegare än sin storasyster var). Men nu går hon på heltid verkar det som och det är skönt (för ryggen om inte annat )

    Vega börjar på förskolan i aug och Tobbe skolar in henne. Jag har lagt in schema frfån 2:a aug. Känns läskigt att börja jobba igen, har ju varit hemma i närmre 3 år. Att vara inne och jobba helger ibland är inte samma sak som att vara tillbaka på heltid eftersom jag då kan välja att göra det jag bara "vill" göra, slipper alla måsten som att städa sköljar, byta massa grejer som ska göras på måndagar osv. Men det blir nog bra när jag väl är där.

    Vi ska åka till Spanien i mitten av maj och vara där 2 veckor. Har hyrt ett hus tillsammans med min syster och hennes familj. Hoppas vi kommer iväg bara. Man blir ju lite lätt stressad av att flygen inte börjat gå som de ska och vad jag förstår kan det dröja...
    Annars blir det nog inte mycket med sommaren. Vi måste prioritera att bygga på övervåningen så det fortsätter väl i samma stil som det gjort sedan oktober, jag är med tjejerna och Tobbe fixar däruppe.

    Nu ska jag byta en mindre trevlig blöja som Vega springer runt med.

    Ha en superskön helg! Hoppas det vackra vädret håller i sig!

  • Snorkfröken 77

    Tjenis igen!

    Var inne och kollade på några profiler av er för att tyda ut vad jag skulle kunna söka på för namn på FB men det gick sisådär... Har ni lust att bli "vän" med mig där så är jag Stina Feijen. Kollar FB mycket oftare än FL så det är lite lättare att hålla kontakt där.

    Nu ska jag försöka tvinga Ester i säng. Hon somnade i bilen idag påväg hem från min syster vid 17-tiden och är inte ett dugg intresserad av att gå och sova nu

  • Disan

    Någon här inne som lever? Glad


    Livet är för kort för att inte våga fråga!
  • Maijlo

    Snabbresumé av livet just nu: Jag jobbar 80 procent nu, hur kul som helst! Har fått en bra arbetsplats inom särskolan vilket passar mig bra.   Ungarna busar på och det är lite lättare i år än förra året tycker jag, även om det är mycket jobb. Husrenoveringen ligger i träda och jag har börjat träna regelbundet för första gången på årtionden. Så på det hela taget är det mycket mer på plussidan än minussidan.

  • Disan

    Skönt!!! Själv har jag jobbat heltid, men är ss på 50% sedan ett tag tillbaka pga dålig kropp och lite knasigt psyke. En blandning av alla godsaker liksom, haha. Har träffat en ny kille som är väldigt bra, snäll, söt och stöttande. Kontakten med exet och barnen går också bra, vi alla bor i samma hus, men olika lägenheter och ses så ofta som vi (läs: jag) orkar. 


Svar på tråden Barn 07/09 *snackis*